Live τώρα    
34°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
34 °C
32.8°C35.6°C
3 BF 34%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
33 °C
32.1°C34.7°C
4 BF 41%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
31 °C
31.0°C36.5°C
2 BF 51%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
30 °C
29.8°C31.4°C
4 BF 45%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
36 °C
35.9°C35.9°C
4 BF 26%
Πρόεδρος ΑΣΕΠ / «Καρφιά» κατά Μητσοτάκη για τα περί αργών ρυθμών - «Μύθοι και πραγματικότητα»
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Πρόεδρος ΑΣΕΠ / «Καρφιά» κατά Μητσοτάκη για τα περί αργών ρυθμών - «Μύθοι και πραγματικότητα»

Ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ Αθανάσιος Παπαϊωάννου
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Απαντήσεις με αιχμές προς την κυβέρνηση Μητσοτάκη σχετικά με τον ΑΣΕΠ αλλά και με την προσπάθεια υποβάθμισής του εξέδωσε ο πρόεδρος του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού Αθανάσιος Παπαϊωάννου σχετικά με τις θέσεις των Διοικητών και Αναπληρωτών Διοικητών των Υγειονομικών Περιφερειών (ΥΠΕ).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ειδικότερα, απαντώντας στη γενική κυβερνητική προσπάθεια απαξίωσης και υποβάθμισης του ΑΣΕΠ με στόχο και την αθρόα είσοδο golden boys στη δημόσια διοίκηση, ο Αθ. Παπαϊωάννου τονίζει ότι «όποιος πιστεύει ότι αυτοί είναι αργοί ρυθμοί, καλείται να απαντήσει στο εξής εύλογο ερώτημα: πόσο χρονικό διάστημα θα ήταν αναγκαίο σε μια ιδιωτική εταιρία επιλογής ανωτάτων στελεχών για να διενεργήσει και να ολοκληρώσει την ανωτέρω διαδικασία, η οποία σημειώνεται ότι δεν θεσπίστηκε από το ΑΣΕΠ αλλά από τον νομοθέτη;»

Ο ίδιος στοιχειοθετώντας ότι ο ν. 5062/2023 «εφαρμόζεται με όλα τα εχέγγυα που το ΑΣΕΠ διαχρονικά παρέχει, εξασφαλίζοντας την αξιοπιστία και το μη διαβλητό της διαδικασίας» υπογραμμίζει ότι «στην προσπάθεια αυτή, η Πρόεδρος και τα μέλη της Επιτροπής καθώς και οι εργαζόμενοι που παρέχουν υποστήριξη δουλεύουν με ευσυνειδησία, επαγγελματισμό και επίγνωση του σημαντικού τους έργου».

Υπενθυμίζεται ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τον πέμπτο χρόνο διακυβέρνησης, έχει υποβαθμίσει το ΑΣΕΠ με τρεις διαδοχικές νομοθετήσεις και τώρα εξαγγέλλει «αυτονόητες» αλλαγές για την αναβάθμισή του.

Την ίδια στιγμή ο πρωθυπουργός, έχει ήδη εισαγάγει τη διάταξη για τη μυστικότητα των θεμάτων του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, προκαλώντας αμφισβήτηση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Υπενθυμίζεται ότι ο πρωθυπουργός στο κυριακάτικο μήνυμά του στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης αναφερόμενος στον ΑΣΕΠ σημείωσε ότι «πρέπει να συγχρονιστεί με την ψηφιοποίηση του υπόλοιπου κράτους ώστε να υλοποιεί ταχύτερα την συνταγματικά κατοχυρωμένη αποστολή της αξιοκρατικής στελέχωσης του δημοσίου. Προχωράμε λοιπόν σε ψηφιοποίηση των διαδικασιών για πιο γρήγορο έλεγχο των αιτήσεων, έτσι ώστε να προχωρούν πιο γρήγορα και οι προσλήψεις. Να σας δώσω ένα παράδειγμα: θα μπορούν να αντλούνται δεδομένα πια από υπηρεσίες όπως το Ptyxia.gov.gr και το Taxisnet, και έτσι θα επικαιροποιούνται αυτομάτως τα πιστοποιημένα προσόντα των υποψηφίων, μειώνοντας τελικά τον χρόνο αξιολόγησης των αιτήσεων. Λιγότερη γραφειοκρατία σημαίνει και ενίσχυση του κύρους του ίδιου του ΑΣΕΠ. Στόχος μας εντός της τρέχουσας θητείας είναι οι προσλήψεις που εξαγγέλλονται στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού να ολοκληρώνονται μέσα στο έτος, και όχι όπως γίνεται τώρα, που παίρνει δύο ή και περισσότερα χρόνια. Το αυτονόητο δηλαδή».

Αναλυτικά η δήλωση του προέδρου του ΑΣΕΠ:

«Το τελευταίο διάστημα, και ιδιαίτερα μετά την από 13/06/2024 ανακοίνωση από το ΑΣΕΠ των προσωρινών αποτελεσμάτων για τις θέσεις των Διοικητών και Αναπληρωτών Διοικητών των Υγειονομικών Περιφερειών (ΥΠΕ), υπήρξαν δημοσιεύματα στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο καθώς και τηλεοπτικά ρεπορτάζ στα οποία γίνεται λόγος για καθυστερήσεις του ΑΣΕΠ ως προς την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας και ως εκ τούτου αναπόφευκτα δημιουργούνται λανθασμένες εντυπώσεις στην κοινή γνώμη.

Για να μπορέσει να αξιολογηθεί η βασιμότητα των ισχυρισμών αυτών, θα πρέπει αρχικά να δούμε το χρονοδιάγραμμα των ενεργειών και τα ακριβή γεγονότα:

Α1. 3.11.2023: Δημοσίευση του ν. 5062/2023, ο οποίος αφορά στο νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα.

Α2. 29.12.2023: Έναρξη δημοσίευσης προσκλήσεων εκδήλωση ενδιαφέροντος, κατόπιν μακρών διαβουλεύσεων με το Υπουργείο Υγείας λόγω ερμηνευτικών δυσχερειών του νέου νόμου και της ανάγκης ενημέρωσης του νέου, τότε, Υπουργού Υγείας, για συνολικά επτά  (7) θέσεις Διοικητών ΥΠΕ, δεκατέσσερις (14) θέσεις Αναπληρωτών Διοικητών ΥΠΕ και εκατόν πενήντα δυο (152) θέσεις Διοικητών και Αναπληρωτών Διοικητών Νοσοκομείων.

Α3. 1.2.2024: Λήξη προθεσμίας υποβολής αιτήσεων συμμετοχής. Υπεβλήθησαν συνολικά χίλιες διακόσιες εβδομήντα επτά (1.277) αιτήσεις, εκ των οποίων διακόσιες είκοσι εννιά (229) αφορούσαν στις θέσεις ευθύνης ΥΠΕ.

Α4. Φεβρουάριος 2024: Επίλυση από τα Υπουργεία Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης καθώς και την Κοινωνία της Πληροφορίας των  χρηματοδοτικών ζητημάτων που συνδέονται με τη διενέργεια της σχετικής ηλεκτρονικής εξέτασης.

Α5. 30-31.3.2024: Διεξαγωγή γραπτής εξέτασης, η οποία για πρώτη φορά έγινε ηλεκτρονικά και με θέματα αμιγώς δεξιοτήτων σύμφωνα με διεθνείς προδιαγραφές.

Α6. 12.4.2024: Ενημέρωση των 1.034 συμμετεχόντων υποψηφίων για τη βαθμολογική τους επίδοση στον διαγωνισμό.

Α7. Μέσα Απριλίου – μέσα Ιουνίου 2024: Εξέταση αιτήσεων και δικαιολογητικών περισσότερων από 200 υποψηφίων, με βάση τις προβλεπόμενες διαδικασίες του ν. 5062/2023, για τις συνολικά είκοσι μία (21) θέσεις Διοικητών και Αναπληρωτών Διοικητών των επτά (7) Υγειονομικών Περιφερειών. Για την ολοκλήρωση του ελέγχου απαιτήθηκε η εξέταση άνω των 10.000 σελίδων δικαιολογητικών από την αρμόδια Επιτροπή Επιλογής την οποία επικουρούσαν τρεις (3) γραμματείς του Υπουργείου Υγείας και δυο (2) του ΑΣΕΠ που συχνά εργάσθηκαν σε επταήμερη βάση. Σημειώνεται ότι η ως άνω αρμόδια πενταμελής Επιτροπή (η οποία, σύμφωνα με τον νόμο, συγκροτείται από 1 μέλος ΑΣΕΠ ως Πρόεδρο, 1 Νομικό Σύμβουλο του Κράτους και 3 Γενικούς Γραμματείς) έχει συνεδριάσει έως τώρα επτά  (7) φορές για την επίλυση των ανακυψάντων ζητημάτων.

Α8.  13.6.2024: Ανακοίνωση των προσωρινών πινάκων με τη συνολική μοριοδότηση των υποψηφίων.

Α9. 19.6.2024: Λήξη προθεσμίας υποβολής ενστάσεων. Υποβλήθηκαν συνολικά εξήντα (60) ενστάσεις κατά των προσωρινών πινάκων.
Περαιτέρω, για την ολοκλήρωση της διαδικασίας που προβλέπεται από τον νόμο, απαιτούνται τα εξής στάδια:

Β1.  Εξέταση των ενστάσεων που υποβλήθηκαν.

Β2.  Ανακοίνωση οριστικών πινάκων των επτά (7) πρώτων επιλέξιμων υποψηφίων για κάθε προκηρυσσόμενη θέση.

Β3.  Κλήση σε συνέντευξη των επτά (7) πρώτων σε βαθμολογία επιλέξιμων υποψηφίων για κάθε προκηρυσσόμενη θέση, [συνολικά είκοσι μία (21) θέσεις Διοικητών και Αναπληρωτών Διοικητών]. 

Β4.  Διεξαγωγή 142 συνεντεύξεων και κατάρτιση πίνακα των τριών (3) επικρατέστερων υποψηφίων ανά θέση, σύμφωνα με τη συνολική βαθμολογία από την συνέντευξη, τη γραπτή εξέταση και το σύνολο των ακαδημαϊκών και επαγγελματικών κριτηρίων του ν. 5062/2023.

Β5.  Αποστολή του πίνακα των  τριών (3) επικρατέστερων υποψηφίων στον εποπτεύοντα Υπουργό Υγείας.

Β6.  Επιλογή από τον Υπουργό Υγείας των επτά (7) Διοικητών ΥΠΕ και των δεκατεσσάρων (14) Αναπληρωτών Διοικητών ΥΠΕ και, εν συνεχεία, έγκριση από την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.

Β7. Συγκρότηση ανά Υγειονομική Περιφέρεια των επτά (7) Επιτροπών Επιλογής (με συμμετοχή του αντίστοιχου επιλεγέντος Διοικητή ΥΠΕ) για τις θέσεις των ανά Υγειονομική Περιφέρεια Διοικητών και Αναπληρωτών Διοικητών Νοσοκομείων.

Β8. Διεξαγωγή των αντίστοιχων σταδίων που περιγράφηκαν ήδη (από το σημείο Α7 και μετά) έως την αποστολή στον Υπουργό Υγείας του ανά Νοσοκομείο πίνακα των τριών (3) επικρατέστερων υποψηφίων για την τελική επιλογή από τον Υπουργό Υγείας.

Όπως προκύπτει από την ανωτέρω ανάλυση, ο ν. 5062/2023 εφαρμόζεται με όλα τα εχέγγυα που το ΑΣΕΠ διαχρονικά παρέχει, εξασφαλίζοντας την αξιοπιστία και το μη διαβλητό της διαδικασίας. Στην προσπάθεια αυτή, η Πρόεδρος και τα μέλη της Επιτροπής καθώς και οι εργαζόμενοι που παρέχουν υποστήριξη δουλεύουν με ευσυνειδησία, επαγγελματισμό και επίγνωση του σημαντικού τους έργου.

Όποιος πιστεύει ότι αυτοί είναι αργοί ρυθμοί, καλείται να απαντήσει στο εξής εύλογο ερώτημα: πόσο χρονικό διάστημα θα ήταν αναγκαίο σε μια ιδιωτική εταιρία επιλογής ανωτάτων στελεχών για να διενεργήσει και να ολοκληρώσει την ανωτέρω διαδικασία, η οποία σημειώνεται ότι δεν θεσπίστηκε από το ΑΣΕΠ αλλά από τον νομοθέτη;»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL