Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Οι κομπλεξικοί

ΕΥΡΩΚΙΝΗΣΗ

Του Αντώνη Σαχπεκίδη

 

Το μετρό της Θεσσαλονίκης δείχνει με τον εναργέστερο τρόπο και σε όλη της την έκταση την ανικανότητα αλλά και τα συμπλέγματα μειονεξίας της Δεξιάς (Ν.Δ.) έναντι της δημοκρατικής Αριστεράς. Ξεκίνησαν αυτή την πονεμένη ιστορία με την «Τρύπα του Κούβελα» (1986-1989). Ξοδεύτηκαν χρήματα των δημοτών της Θεσσαλονίκης, ώσπου το «έργο» εγκαταλείφθηκε ως ανοησία, υπό τους γέλωτες όλων των δημοτών της δύσμοιρης πόλης («το ανέκδοτο του μετρό της Θεσσαλονίκης»).

Αρκετά χρόνια μετά, το 2006, ξεκίνησε πάλι από την αρχή νέο μετρό, μακριά από το προηγούμενο του Κούβελα, με προγραμματισμό να παραδοθεί το 2012. Το 2015, τρία χρόνια δηλαδή μετά την εκπνοή της προθεσμίας παράδοσης του έργου, η Ν.Δ. το εγκατέλειψε -σταματημένο ήδη προ πολλού σε ένα αρχικό στάδιο- στη νέα τότε κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Έκτοτε οι Θεσσαλονικείς παρακολουθούν το έργο να ολοκληρώνεται με πρωτόγνωρους ρυθμούς, μέρα και νύχτα, όλες τις μέρες της εβδομάδας (και τα Σαββατοκύριακα), σε συντονισμό και συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων και μάλιστα με λυμένο το πρόβλημα των «αρχαίων» στους σταθμούς Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας («και αρχαία, και μετρό»).

Κι ενώ ήδη από τον τρέχοντα Σεπτέμβριο ήταν ν’ αρχίσουν οι δοκιμαστικές διαδρομές των συρμών προς μεγάλη ανακούφιση της πόλης, και ιδίως της κατεστραμμένης αγοράς του κέντρου, έρχονται οι βάρβαροι, οι αποδεδειγμένα ανίκανοι αλλά και πολιτικά κομπλεξικοί δεξιοί, από τον νεότερο Καραμανλή (συμφορά μας) μέχρι τον νεοεκλεγέντα δήμαρχο («που να μας κοβόταν το χέρι»), για να επαναφέρουν το δικό τους παλιό σχέδιο για μεταφορά των «αρχαίων» κ.λπ. κ.λπ.

Η απίστευτη αυτή παρανοϊκή απόφαση, που γυρίζει το έργο πίσω, κι ενώ έχουν στο μεταξύ ξοδευτεί χρήματα για την εκτέλεση του συγκεκριμένου προγραμματισμού, θα κοστίσει επιπλέον σε χρόνο (3-4 έτη) και χρήμα, για να συνεχιστεί η ταλαιπωρία της πόλης μέχρι -όπως λέγεται- το 2024. (Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα αντιδράσει η δεξιά πλειοψηφία του κέντρου της πόλης, που ως τώρα καταριόταν τους υπεύθυνους της καθυστέρησης [βλ. δεξιά Ν.Δ.] και έβλεπε το έργο να φτάνει στο τέλος του με την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και την οτρηρή διεύθυνση και συντονισμό του κ. Μυλόπουλου.) Και να σκεφτεί κανείς ότι όλο αυτό το ακατ-ανόητο πισωγύρισμα γίνεται χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και των άλλων αρμόδιων τεχνικών φορέων της πόλης.

Μα είναι αυτό ζήτημα πολιτικής (μάλλον κομματικής, εις πείσμα των αρμοδιότερων φορέων) απόφασης ενός κόμματος, που εκτός των άλλων βαρύνεται με τη θλιβερή αυτή ιστορία που καταταλαιπωρεί τους Θεσσαλονικείς για δεκαετίες; Και όλα αυτά γιατί; Μα για να μην πιστωθεί στον ΣΥΡΙΖΑ το έργο που ανέδειξε τη διαφορά των δύο κυβερνήσεων σε χρηστή διαχείριση των χρημάτων του λαού, σεβασμό των αποφάσεων των αρμόδιων φορέων αλλά και αποτελεσματικότητα.

Περιμένουμε την αντίδραση των «κατεστραμμένων» και αγανακτισμένων (αλλά δεξιών) φορέων της αγοράς του κέντρου για να δούμε ως πού μπορούν να φτάσουν η καφρίλα, η βλακεία και η αντιδραστικότητα των κομπλεξικών της συντηρητικής νεο-Ακροδεξιάς και του Κυριάκου Μητσοτάκη…

ΥΓ.: Για τον... διαχρονικό ρόλο του ιδιωτικού ΟΑΣΘ σε αυτή την υπόθεση και για το μεγάλο φαγοπότι που ετοιμάζεται για άλλη μια φορά με το μετρό της Θεσσαλονίκης εις βάρος του Δημοσίου, δηλαδή του δικού μας χρήματος, ας μιλήσουν άλλοι, αρμοδιότεροι.

 

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Τα ψέματα κάποτε τελειώνουν

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη συμπλήρωσε 100 μέρες. Ο απολογισμός είναι μια πολιτική fast track, που έχει στόχο βασικά τρεις στόχους. Την παλινόρθωση του παλαιοκομματισμού, την εξυπηρέτηση κάθε είδους συμφερόντων και την επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο