Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Το ελληνικό σινεμά δοκιμάζει έναν "νέο βηματισμό"

Η Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου στην ταινία "Η δουλειά της"

Νέοι δημιουργοί, πλάι σε δοκιμασμένους, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΤΕΡΖΗ

"Νέες δυνάμεις" του ελληνικού κινηματογράφου θα "συναντηθούν" στο φετινό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με δοκιμασμένους ήδη, δημιουργούς, αλλά και με Ελληνες που δουλεύουν εδώ και χρόνια στο εξωτερικό... Επιλέξαμε σήμερα να αναφερθούμε στους σχετικά νεότερους, και σε πρωτοεμφανιζόμενους, ενώ για τα "Δάκρυα του βουνού" του έμπειρου Στέλιου Χαραλαμπόπουλου και την εμπνευσμένη από την ιστορική "πληγή" της Μακρονήσου ταινία του Θανάση Σκρουμπέλου "Η Νύχτα τ' Αγι' Αντώνη" θα υπάρξει ειδική μνεία, μέσα στις επόμενες ημέρες.


"Η δουλειά της" του Νίκου Λαμπό

"Η δουλειά της": Λίγο πριν τα 40, η Παναγιώτα (Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου), μια σχεδόν αναλφάβητη νοικοκυρά και μητέρα δύο παιδιών, θα χρειαστεί να βγει από το σπίτι της σε αναζήτηση δουλειάς, όταν ο άντρας της χάσει τη δική του. Με ελάχιστα εφόδια, θα προσληφθεί ως καθαρίστρια για λογαριασμό μιας "εργολαβικής" εταιρείας καθαρισμού σε κάποιο πολυκατάστημα. Εκεί, παρά τις συνθήκες εκμετάλλευσης και εργασιακής απαξίωσης, θα βιώσει μια πρωτόγνωρη αίσθηση οικονομικής και συναισθηματικής ανεξαρτησίας και θα σταθεί για πρώτη φορά στα πόδια της. Δεν θα είναι ποτέ πια η ίδια... Αυτή είναι η ιστορία που αφηγείται η ταινία "Η δουλειά της" του Νίκου Λαμπό (καλλιτεχνικό ψευδώνυμο του Νίκου Χαραλαμπόπουλου) που προβλήθηκε σε παγκόσμια πρεμιέρα τον Σεπτέμβριο στο σημαντικότερο φεστιβάλ της Βόρειας Αμερικής, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο, και στη συνέχεια στο Φεστιβάλ Βαρσοβίας. Ερχεται φορτωμένη βραβεία, και η ελληνική πρεμιέρα της θα γίνει στο πλαίσιο του διαγωνιστικού διεθνούς τμήματος του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. "Δούλευα γι`αυτή την ταινία τα τελευταία πέντε χρόνια", λέει ο σκηνοθέτης. "Με ενδιαφέρουν οι άνθρωποι που συνεχίζουν να προχωράνε ακόμα κι όταν όλα γύρω τους καταρρέουν".


"Ακίνητο ποτάμι" του Αγγελου Φραντζή

Το "Ακίνητο ποτάμι" του Άγγελου Φραντζή μάς οδηγεί στη Σιβηρία: Η Άννα και ο Πέτρος, ένα ζευγάρι που πρόσφατα μετακόμισε σε μια βιομηχανική πόλη της Σιβηρίας λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων του Πέτρου, ανακαλύπτει ότι η Άννα είναι έγκυος, χωρίς να έχουν ολοκληρωμένες σχέσεις το τελευταίο διάστημα. Ο μέχρι τότε ακλόνητος δεσμός τους υπονομεύεται καίρια, καθώς η σχέση τους μετατρέπεται σε πεδίο μάχης... Με την Κάτια Γκουλιώνη και τον Ανδρέα Κωνσταντίνου.


"The Waiter" του Στιβ Κρικρή

Στο "The Waiter" του Στιβ Κρικρή, που συμμετέχει στο Διεθνές Διαγωνιστικό, ο Ρένος, ένας επαγγελματίας σερβιτόρος, "ξένος" προς τον εαυτό του και "ξένος" προς την κοινωνία γύρω του, θα συναντηθεί με το αναπάντεχο... Θα τον αλλάξει ή θα παραμείνει ο ίδιος; Με τους Άρη Σερβετάλη, Γιάννη Στάνκογλου, Μαρία Καλλιμάνη.


"Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ" του Μάριου Πιπερίδη

Το "Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ" του Μάριου Πιπερίδη έρχεται από την Κύπρο. Το σχέδιο του Γιάννη να φύγει από την Κύπρο ανατρέπεται όταν ο σκύλος του, ο Τζίμι, διασχίζει τη Νεκρή Ζώνη που χωρίζει την Κυπριακή Δημοκρατία από τα Κατεχόμενα. Επειδή η μεταφορά ζώων από τα Κατεχόμενα απαγορεύεται, ο Γιάννης αναγκάζεται να ζητήσει τη βοήθεια κάποιων "εκλεκτών" χαρακτήρων για να τον φέρει πίσω.


"Ελεύθερο θέμα" της Στέλλας Θεοδωράκη

Στο "Ελεύθερο θέμα" της Στέλλας Θεοδωράκη, κεντρική ηρωίδα της ταινίας είναι η Ίρις (Θεοδώρα Τζήμου), καθηγήτρια σε Σχολή Καλών Τεχνών. Δίνει στους φοιτητές της μια άσκηση με "ελεύθερο θέμα", καθώς ενδιαφέρεται για την ουσιαστική ωρίμανσή τους, σε μια περίοδο κρίσης. Οι φοιτητές δημιουργούν ένα εργαστήριο παράλογων ιστοριών με ρεαλιστική υπόσταση, εμπνευσμένων από την περίοδο που βιώνουν και τους ανθρώπους που αγαπούν. Την αρχή του "ελεύθερου θέματος" κάνει ένας από τους φοιτητές, ο Γιώργος, που βρήκε τυχαία το κινητό τηλέφωνο της Ίριδας και αρχίζει να "αντιγράφει" στοιχεία από τη ζωή της...


"Λεωφόρος Πατησίων" του Θανάση Νεοφώτιστου

Η μικρού μήκους "Λεωφόρος Πατησίων" του Θανάση Νεοφώτιστου έρχεται από τη βενετσιάνικη Μόστρα, όπου προβλήθηκε στο παράλληλο τμήμα "Ορίζοντες". Η Κατερίνα -μια νέα γυναίκα- τρέχει να προλάβει ίσως την πιο σημαντική οντισιόν της ζωής της, όταν δέχεται τηλεφώνημα από τον μικρό γιό της, τον Γιάννη, που την ενημερώνει ότι είναι μόνος στο σπίτι. Μέσα από μια σειρά τηλεφωνημάτων παλεύει να ισορροπήσει ανάμεσα στους πιο σημαντικούς ρόλους της ζωής της, ενώ διασχίζει τη Λεωφόρο Πατησίων...


"Παύση" της Τώνιας Μισιαλή

Και η "Παύση" της Τώνιας Μισιαλή έρχεται από την Κύπρο: Σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να δραπετεύσει από έναν καταπιεστικό γάμο, η Ελπίδα βρίσκει καταφύγιο σε έναν φανταστικό κόσμο εκδικητικής βίας. Αλλά, πολύ γρήγορα, φαντασία και πραγματικότητα συγχέονται... Με τους Στέλλα Φυρογένη, Ανδρέα Βασιλείου, Πόπη Αβραάμ.


"Δεξιά τσέπη του ράσου" του Γιάννη Λαπατά

Στη "Δεξιά τσέπη του ράσου" του Γιάννη Λαπατά, ένας μοναχικός καλόγερος χάνει τη σκυλίτσα του, που είναι η μοναδική συντροφιά του... Με αυτή την "ταπεινή", για πολλούς, αφορμή, θα αναθεωρήσει τη ζωή του. Με τους Θοδωρή Αντωνιάδη, Γεράσιμο Σκιαδαρέση, Μάνο Βακούση.


"Κιμμέρια" του Σάιμον Φαρμακά

Στον Όμηρο, στην Κιμμερία βρισκόταν η είσοδος για τον Άδη... Ήταν μια πόλη όπου η μέρα διαρκούσε μόνο μια ώρα. Στην ταινία "Κιμμέρια" του Σάιμον Φαρμακά, ένας καταχρεωμένος σε τοκογλύφο νεαρός αγρότης της Κύπρου θα δει ένα παράξενο διαστημικό αντικείμενο να πέφτει μέσα στο χωράφι του, στη Νεκρή Ζώνη... Ο τοκογλύφος προτείνει να τον "ελαφρύνει" στο χρέος του, εφόσον του παραδώσει το αντικείμενο από το Διάστημα. Με τους Κίκα Γεωργίου, Άθω Αντωνίου.


"Night Out" του Στράτου Τζίτζη

Ο εγκατεστημένος εδώ και χρόνια στο Βερολίνο Στράτος Τζίτζης φέρνει στη Θεσσαλονίκη το "Night Out", μια περιπλάνηση στην απολαυστική αλλά και "δύσκολη" νύχτα της γερμανικής πρωτεύουσας: Ένα πολύχρωμο μείγμα ετερο-ομοφυλόφιλων, μόνων ή σε παρέες, βγαίνουν να διασκεδάσουν στη βερολινέζικη νύχτα. Πέμπτη μεγάλου μήκους ταινία του Στράτου Τζίτζη, γυρισμένη μάλιστα σε περιοχές του Βερολίνου όπου η κάμερα δύσκολα έχει πρόσβαση, όπως στην κατάληψη αναρχικών Abstand ή στο KitKatClub.

 

Δείτε όλα τα σχόλια