Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Συνέντευξη Τύπου του Στ. Παππά: Προληπτική δήμευση της περιουσίας του "Ηρακλή" ζητάει η διοίκηση του ΟΑΣΘ

Ο Προμηθευτικός Συνεταιρισμός Αυτοκινητιστών Θεσσαλονίκης ενοικίαζε με υπερβολικό τίμημα τα αμαξοστάσια και το κτήριο όπου στεγάζεται ο Οργανισμός

Θεσσαλονίκη. Την «προληπτική» δήμευση της περιουσίας του Προμηθευτικού Συνεταιρισμού Αυτοκινητιστών Θεσσαλονίκης «Ηρακλής», που αποτελεί ένα παρακλάδι του παλιού ιδιωτικού ΟΑΣΘ, ζητά επί της ουσίας η διοίκηση του ΟΑΣΘ από τη Δικαιοσύνη, καθώς μέσα από τη διαδικασία της εκκαθάρισης φαίνεται ότι ο συγκεκριμένος συνεταιρισμός ενοικίαζε με υπερβολικό τίμημα τα αμαξοστάσια και το κτήριο όπου στεγάζεται ο Οργανισμός, ενώ καλείται να επιστρέψει πάνω από δέκα εκατομμύρια ευρώ ως αποζημίωση λόγω αδικοπραξίας.

«Στην προσπάθειά μας να διερευνήσουμε τα έσοδα του 'Ηρακλή' διαπιστώσαμε ότι όλη αυτή η περιουσία νοικιαζόταν μέχρι και σήμερα στον ΟΑΣΘ με υπερβολική υπερεκτίμηση που υπερβαίνει το 100% των αντίστοιχων μισθωμάτων της αγοράς» δήλωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο πρόεδρος του Οργανισμού Στέλιος Παππάς προσθέτοντας ότι, σύμφωνα με τους νομικούς συμβούλους της διοίκησης του ΟΑΣΘ αλλά σύμφωνα και με ορκωτούς εκτιμητές, το εύλογο κέρδος των μισθωμάτων που καταβάλλονταν όλα αυτά τα χρόνια αγγίζει μόλις το 20% και το υπόλοιπο 80% είναι μη εύλογο κέρδος εκατομμυρίων ευρώ.

Έτσι η διοίκηση κατέθεσε αγωγή με την οποία ζητά να καταδικαστεί ο συνεταιρισμός και να καταβάλει το ποσό των 10.802.401,97 ευρώ ως αποζημίωση λόγω αδικοπραξίας και 50.000 ευρώ ως χρηματική ικανοποίηση για ηθική βλάβη. Επίσης ζητείται από το δικαστήριο να αναγνωριστεί ότι ο ΟΑΣΘ «ουδέν οφείλει» στον συγκεκριμένο συνεταιρισμό από μη καταβληθέντα μισθώματα μέχρι και σήμερα.

Παράλληλα κατέθεσε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων για τη συντηρητική κατάσχεση κάθε κινητής και ακίνητης περιουσίας του συνεταιρισμού «Ηρακλής», αλλά και απαγόρευση μεταβολής της, έως το ποσό των 76.307.818,56 ευρώ, μέχρι την έκδοση απόφασης από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επί της καταγγελίας του ΟΑΣΘ, ενώ ζητείται να υποχρεωθεί ο συνεταιρισμός «Ηρακλής» να προσκομίσει έγγραφο από το οποίο να προκύπτουν οι μέτοχοί του και το ποσοστό συμμετοχής τους στο μετοχικό του κεφάλαιο.

Διαχρονική αφαίμαξη του ΟΑΣΘ

Ως γνωστό, στον «Ηρακλή» μέτοχοι είναι πάρα πολλοί παλαιοί μέτοχοι και του ΟΑΣΘ, ενώ στο παρελθόν οι μετοχές του ΟΑΣΘ που είχαν και συμμετοχή στον συγκεκριμένο συνεταιρισμό πωλούνταν πολύ ακριβότερα. Ο «Ηρακλής» από τη σύστασή του μέχρι και τώρα λειτουργεί ως ένας μηχανισμός οικονομικής «αφαίμαξης» του ΟΑΣΘ, είτε ως προμηθευτής είτε ως ιδιοκτήτης των ακινήτων που χρησιμοποιεί ο Οργανισμός.

Έτσι πάρα πολλοί παλαιοί μέτοχοι του ΟΑΣΘ, πέρα από τα μερίσματα, κέρδιζαν επιπλέον ποσά και από τη συμμετοχή τους στον «Ηρακλή». Με δεύτερη αίτηση ασφαλιστικών μέτρων η διοίκηση του ΟΑΣΘ ζητά να διαταχθεί συντηρητική κατάσχεση της κινητής και ακίνητης περιουσίας του «Ηρακλή» έως το ποσό των 10.802.401,97 ευρώ, μέχρι την έκδοση τελεσίδικης απόφασης για την υπόθεση αυτή.

Δεν επηρεάζεται η εκκαθάριση από τις εκλογές

Ο Στ. Παππάς, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, τόνισε ότι «η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ είναι ανεξάρτητη από τα φυσικά πρόσωπα» και δεν επηρεάζεται από το εκλογικό αποτέλεσμα, ενώ διερωτήθηκε «ποιος έχει το ηθικό δικαίωμα να καθυστερήσει την εκκαθάριση;».

«Στις 3 Δεκεμβρίου το αργότερο προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί η μεταβίβαση του μεταφορικού έργου στον ΑΣΥΘ με βάση τον νόμο 4482» σημείωσε ο Στ. Παππάς συμπληρώνοντας πως «ό,τι και αν γίνει στις εκλογές πρέπει να ενεργοποιηθεί ο ΑΣΥΘ». «Αν κάποιος πει πως δεν πρέπει να εφαρμοστεί ο νόμος 4482 και πως δεν πρέπει να ενεργοποιηθεί ο ΑΣΥΘ, πρέπει να απαντήσει τι θα γίνει με την εκκαθάριση, ποιος θα είναι ο φορέας συγκοινωνιών και τι θα γίνει με τους εργαζόμενους», πρόσθεσε, ενώ σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα εκτίμησε ότι μέχρι τον Νοέμβριο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η αποτίμηση του εκκαθαριστή, η οποία θα κατατεθεί στο Εφετείο.

Αναφορικά με τις πρόσφατες καταγγελίες του για σαμποτάζ εκ των έσω στον ΟΑΣΘ ο Στ. Παππάς σχολίασε πως υπήρξε «σημαντική βελτίωση» και πως τις καταγγελίες θα τις διερευνήσει η Δικαιοσύνη. «Υπάρχουν εργαζόμενοι που έχουν έμμεση ή άμεση σχέση με πρώην μετόχους και πολλές φορές λειτουργούν ως πρώην μέτοχοι» πρόσθεσε.

Ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Σάββας Παναγιωτίδης δήλωσε ότι τα θερινά δρομολόγια εκτελούν 320 λεωφορεία και διαβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με την προμήθεια ανταλλακτικών για τα λεωφορεία. Στο μεταξύ το σωματείο εργαζομένων του ΟΑΣΘ με ανακοίνωσή του στρέφεται κατά της διοίκησης χαρακτηρίζοντας "ψευδείς, ανυπόστατες και συκοφαντικές" τις καταγγελίες περί σαμποτάζ εκ των έσω και την κατηγορούν μαζί με τον υπουργό Μεταφορών ως τους αποκλειστικά υπεύθυνους για τη σημερινή κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη.

 

Δείτε όλα τα σχόλια