Live τώρα    
16°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αραιές νεφώσεις
16 °C
13.6°C17.0°C
3 BF 72%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
16 °C
13.5°C17.5°C
1 BF 68%
ΠΑΤΡΑ
Σποραδικές νεφώσεις
16 °C
15.5°C17.0°C
1 BF 72%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ασθενείς βροχοπτώσεις
15 °C
13.8°C16.5°C
5 BF 86%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
12 °C
11.9°C12.9°C
0 BF 100%
ΟΑΣΘ / Πρακτικές κοινωνικού αυτοματισμού απέναντι στη στάση εργασίας των εργαζομένων
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΟΑΣΘ / Πρακτικές κοινωνικού αυτοματισμού απέναντι στη στάση εργασίας των εργαζομένων

ΟΑΣΘ
INTIME/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΟΣΙΔΗΣ

Πρακτικές που εγείρουν συμπεριφορές κοινωνικού αυτοματισμού επιστρατεύει η διοίκηση του ΟΑΣθ αναφορικά με την αυριανή τετράωρη στάση εργασίας των εργαζομένων στον Οργανισμό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Συγκεκριμένα, η διοίκηση του ΟΑΣθ σημειώνοντας ότι το Συνδικάτο Εργαζομένων του Οργανισμού «αποφάσισε αιφνιδιαστικά να προχωρήσει σε στάση εργασίας αύριο» από τις 10 το πρωί της Παρασκευής μέχρι τις 14:00 προσθέτει χαρακτηριστικά: «Η διοίκηση του Οργανισμού καλεί τους εργαζόμενους να μην προχωρήσουν στην κινητοποίηση και να μην ταλαιπωρήσουν τους επιβάτες».

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην εν λόγω ανακοίνωση η διοίκηση του ΟΑΣΘ δεν λέει κουβέντα για την αιτία της στάσης εργασίας των εργαζομένων και ταυτόχρονα προσπαθεί να τους στοχοποιήσει.

Σύμφωνα με πληροφορίες η διοίκηση του ΟΑΣΘ θα προσφύγει δικαστικά κατά της στάσης εργασίας, όπως έχει πράξει και σε προηγούμενες κινητοποιήσεις, χωρίς αυτό να επηρεάζει στην πράξη την πραγματοποίηση της κινητοποίησης.

Όλα τα παραπάνω την ώρα που η κυβέρνηση έχει ήδη δώσει το πράσινο φως για περαιτέρω ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και η διοίκηση του Οργανισμού έχει ανακοινώσει την ιδιωτικοποίηση 43 λεωφορειακών γραμμών για 15 χρόνια μέσω διεθνούς διαγωνισμού.

Οι εργαζόμενοι με την τετράωρη προειδοποιητική στάση εργασίας καλούν τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών να δώσουν οριστικά λύσεις στα προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών της πόλης.

Στην ανακοίνωση τίθεται σειρά ερωτημάτων για τον προωθούμενο ανοικτό δημόσιο διαγωνισμό, που αφορά την παραχώρηση συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτες, ύψους 646 εκτατ. ευρώ, ενώ ζητούν Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και την έκδοση ΦΕΚ για επίδομα ανθυγιεινής εργασίας.

Όπως τονίζουν οι εργαζόμενοι, η απαξίωση του ΟΑΣΘ τα προηγούμενα χρόνια άνοιξε τον δρόμο της εκ νέου εκχώρησης συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτες, επισημαίνοντας ότι ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί χωρίς να υπάρχει επικαιροποιημένος συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης.

Τα ερωτήματα που βάζουν οι εργαζόμενοι είναι τα εξής:

  • Γνωρίζουν ποιο είναι το έργο που θα κληθούν να πραγματοποιούν οι πάροχοι συγκοινωνιακού έργου στην πόλη μετά την έναρξη λειτουργίας του μετρό;
  • Από που προκύπτουν τα 22.500.000 οχηματοχιλιόμετρα και τα 250 λεωφορεία;
  • Πώς είναι δυνατόν στην Αττική ο διαγωνισμός να αφορά ανάθεση περίπου 13% του συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτη, όταν ο αντίστοιχος διαγωνισμός στην Θεσσαλονίκη αφορά πάνω από το 50%;
  • Πώς είναι δυνατόν στην Αττική το ύψος της προαίρεσης για αύξηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του διαγωνισμού, να ανέρχεται στο 4% και το αντίστοιχο ύψος στην Θεσσαλονίκη να φτάνει το 20%;
  • Μήπως τελικά η απαξίωση που βίωσε ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης όλα τα προηγούμενα χρόνια μόνο τυχαία δεν ήταν, αλλά άνοιξε τον δρόμο της εκ νέου εκχώρησης του συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτες;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL