Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

ΙΝΣΕΤΕ: Αύξηση τουριστικών αφίξεων 21% την περίοδο 2016- 2018

Αύξηση αφίξεων 21%, αύξηση των διανυκτερεύσεων 19% και αύξηση των εσόδων 23%

Την εντυπωσιακή άνοδο των τουριστικών μεγεθών της Ελλάδας αποτυπώνει μελέτη του ινστιτούτου του Συνδέσμου των Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, ΙNSETE, για την περίοδο του 2016-2018, παραθέτοντας στοιχεία του εισερχόμενου τουρισμού συνολικά, για τις χώρες της ζώνης του ευρώ, για τις χώρες της ΕΕ εκτός της ζώνης του ευρώ αλλά και τις Λοιπές Χώρες. Στόχος της μελέτης η ευκρινέστερη εικόνα των αγορών ως προς τις αφίξεις, τις διανυκτερεύσεις και τις εισπράξεις, όπως αναφέρει η σημερινή δημοσιοποίηση των στοιχείων.

Συνολικά, ο εισερχόμενος τουρισμός στην Ελλάδα την περίοδο 2016-2018 σημείωσε αύξηση αφίξεων 21%, αύξηση των διανυκτερεύσεων 19% και αύξηση των εσόδων 23%, συνεχίζοντας την ανοδική τάση που ξεκίνησε το 2012.

Συγκεκριμένα, την περίοδο 2016-2018 τα βασικά μεγέθη του εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα εμφάνισαν τις ακόλουθες αυξήσεις: Οι αφίξεις σημείωσαν άνοδο 21% καταγράφοντας το 2018 30,1 εκατ αφίξεις, από 24,8 εκατ. αφίξεις που ήταν το 2016. Οι διανυκτερεύσεις σημείωσαν άνοδο 19% φτάνοντας το 2018 τις 227 εκατομμύρια. Τέλος τα έσοδα ανήλθαν σε 15,7 δισ. ευρώ το 2018 καταγράφοντας άνοδο 23% σε σχέση με το 2016

Σε ό,τι αφορά τις χώρες που πρωταγωνιστούν στις τουριστικές ροές προς την Ελλάδα, τονίζεται ότι επιμέρους όλες οι ευρείες αγορές σημείωσαν αύξηση στα βασικά μεγέθη τους. Συγκεκριμένα, οι χώρες ζώνης του ευρώ κατέγραψαν ανοδικές αφίξεις 28%, διανυκτερεύσεις άνοδο 22% και τα έσοδα άνοδο 27%. Οι χώρες ΕΕ εκτός ζώνης ευρώ πέτυχαν αφίξεις ανοδικές κατά 20%, διανυκτερεύσεις άνοδο 9% και έσοδα άνοδο 11%. Οι λοιπές χώρες κατέγραψαν ανοδικές αφίξεις κατά 15%, διανυκτερεύσεις ανοδικές κατά 26% και έσοδα ανοδικά κατά 27%.

Αναφορικά με τις χώρες προέλευσης τουριστών, παρατηρείται ότι οι μοναδικές αγορές που καταγράφουν μείωση σε όλα τα βασικά μεγέθη την περίοδο 2016-2018 είναι: οι αγορές της Ρωσίας, αφού οι αφίξεις κινήθηκαν πτωτικά κατά 13%, οι διανυκτερεύσεις πτωτικά κατά 15% και με τη σειρά τους και τα έσοδα πτωτικά 22%, αγορά της Βόρειας Μακεδονίας με πτώση στις αφίξεις 31%, πτώση στις διανυκτερεύσεις 29%, και πτώση στα έσοδα 16%, η αγορά της Νορβηγίας με πτώση στις αφίξεις 5%, πτώση στις διανυκτερεύσεις 2% και πτώση στα έσοδα -8%. Την ίδια στιγμή μείωση καταγράφεται στις διανυκτερεύσεις από τις αγορές της Κύπρου (-14%), της Τουρκίας (-9%) και του Ην. Βασιλείου (-3%) και στα έσοδα από τις αγορές του Ην. Βασιλείου (-0,4%) και της Ισπανίας (-5%).

Στον αντίποδα, οι υψηλότερες αυξήσεις την περίοδο 2016-2018, καταγράφονται από τις αγορές: του Καναδά που οι αφίξεις αυξάνονται κατά 126%, οι διανυκτερεύσεις κατά 158% και τα έσοδα κατά 158%, της αγοράς της Αυστραλίας που αφίξεις αυξάνονται 91%, οι διανυκτερεύσεις κατά 105% και τα έσοδα κατά 99%, της αγοράς της Δανίας, που οι αφίξεις αυξάνονται κατά 59%, οι διανυκτερεύσεις κατά 59% και τα έσοδα κατά 61%, της αγοράς των ΗΠΑ που οι αφίξεις αυξάνονται κατά 41%, οι διανυκτερεύσεις κατά 43% και τα έσοδα κατά 43%, της αγοράς της Πολωνίας που οι αφίξεις αυξάνονται κατά 43%, οι διανυκτερεύσεις κατά 19% και τα έσοδα κατά 37%, της αγοράς Γερμανίας που οι αφίξεις αυξάνονται κατά 40%, οι διανυκτερεύσεις 29%, και τα έσοδα 39%, η αγορά της Αλβανίας που οι αφίξεις αυξάνονται κατά 37%, οι διανυκτερεύσεις 15%, και τα έσοδα αυξάνονται κατά 39%, της αγοράς της Ρουμανίας, όπου οι αφίξεις αυξάνονται κατά 35%, οι διανυκτερεύσεις 24%, και τα έσοδα 15%, αλλά και της αγοράς της Ολλανδίας, όπου οι αφίξεις αυξάνονται κατά 32%, οι διανυκτερεύσεις 23%, και τα έσοδα 28%.

Σε ό,τι αφορά τέλος την μέση διάρκεια παραμονής των επισκεπτών στην Ελλάδα την περίοδο 2016-2018 καταγράφεται πτώση αυτής κατά 1,8% κάτι που αποτυπώνεται σε 7,5 ημέρες παραμονής το 2018. Ωστόσο άνοδο κατά 1,1%% καταγράφει η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη των επισκεπτών μας, φτάνοντας τα 519,6 ευρώ. Την ίδια στιγμή η μέση ημερήσια δαπάνη των τουριστών να φτάνει το 2018 τα 69 ευρώ σημειώνοντας άνοδο 3% σε σχέση με το 2016.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

ΜΜΕ και αυτοσεβασμός

Υπάρχουν Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης που υπερασπίζονται την εγκυρότητα και την αντικειμενικότητά τους, ακολουθούν αυστηρά τους κανόνες δεοντολογίας και συχνά προθέτουν και δικούς τους. Το χαρακτηριστικό των μέσων αυτών είναι ο αυτοσεβασμός.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο