Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Πρόβα κοινωνικού αυτοματισμού

Με αφορμή την απεργία στο μετρό - Μίλησε και ο πρωθυπουργός για την πεντάωρη στάση εργασίας όταν επί πέντε μήνες δεν έχει βγάλει άχνα για την καθημερινή ταλαιπωρία με τις τεράστιες καθυστερήσεις δρομολογίων - Διαλύουν υπηρεσίες προκειμένου να τις παραδώσουν στους ιδιώτες καταγγέλλει ο πρόεδρος του ΣΕΛΜΑ Σπ. Ρεβύθης

Σε εκστρατεία υποδαύλισης του κοινωνικού αυτοματισμού και συνάμα αποπροσανατολισμού για την εντεινόμενη υποβάθμιση των σταθερών συγκοινωνιών προχώρησε χθες η κυβέρνηση, προεξάρχοντος του πρωθυπουργού, με αφορμή τη στάση εργασίας του σωματείου εργαζομένων του μετρό.

Παρότι, ομολογούμενως, η απεργιακή κινητοποίηση ανακοινώθηκε αργά το απόγευμα της Δευτέρας, με αποτέλεσμα αρκετοί επιβάτες να μην προλάβουν να ενημερωθούν, αυτό δεν δικαιολογεί τη συντεταγμένη επίθεση της κυβέρνησης προς τους εργαζόμενους, διαστρεβλώνοντας τις αιτίες της κινητοποίησής τους με βάση το αφήγημα ότι "κράτησαν 1,5 εκατ. επιβάτες ως ομήρους εξαιτίας της μετακίνησης 21 εργαζομένων".

Καθημερινή παρακμή με τεράστιες καθυστερήσεις

Ωστόσο, την παρακμή των μέσων σταθερής τροχιάς τη "γνωρίζουν" συνεχώς οι χρήστες των μέσων αυτών, οι οποίοι καθημερινά έρχονται αντιμέτωποι με εξαιρετικά μεγάλες καθυστερήσεις λόγω των μειωμένων δρομολογίων, με επιβάτες να συνωστίζονται στις αποβάθρες και τους συρμούς, φτάνοντας στο σημείο ακόμη και χειροδικιών. Αιτία των καθυστερήσεων είναι φυσικά ο παροπλισμός αρκετών συρμών λόγω έλλειψης ανταλλακτικών αλλά και οι ελλείψεις προσωπικού σε μηχανοδηγούς και άλλες τεχνικές ειδικότητες.

Έτσι, αντί ο Κυρ. Μητσοτάκης να ζητήσει συγγνώμη για την καθημερινή, επί τουλάχιστον πέντε μήνες, ταλαιπωρία των επιβατών (κατάσταση την οποία αποκρύπτουν επιμελώς τα κυρίαρχα ΜΜΕ), έσπευσε να ζητήσει "συγγνώμη" για την ταλαιπωρία με αφορμή την πεντάωρη κινητοποίηση των εργαζομένων και να αδράξει την ευκαιρία να στρέψει την ελληνική κοινή γνώμη κατά των εργαζομένων του μετρό. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά σε σχετικό τιτιβισμά του, "η κυβέρνηση δεν εκβιάζεται επειδή απλώς ζητήθηκε σε 21 άτομα να κάνουν τη δουλειά τους. Άμεσα θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για προσωπικό ασφαλείας. Ζητώ συγγνώμη για την ταλαιπωρία των Αθηναίων".

Διαλύουν τις υπηρεσίες για τις παραδώσουν σε ιδιώτες

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του σωματείου ΣΕΛΜΑ, οι εργαζόμενοι προχώρησαν στη στάση λόγω των μεγάλων ελλείψεων προσωπικού, τις καθυστερήσεις δρομολογίων και την αποψίλωση των υπηρεσιών με μονομερείς μετακινήσεις και ρουσφετολογικές αποσπάσεις σε γραφεία κομμάτων και βουλευτών. Όπως σημειώνουν, "την ώρα που οι κενές οργανικές θέσεις στην ΣΤΑΣΥ πλησιάζουν τις 700 και δεν έχει οριστεί ο ακριβής αριθμός τους ανά διεύθυνση, τομέα, ειδικότητα, η διοίκηση της εταιρείας, με άκρως ενοχικό τρόπο, αποφασίζει και διατάζει Παρασκευή βράδυ να μετακινήσει μονομερώς με τον πλέον βίαιο και αυταρχικό τρόπο συναδέλφους από τις οργανικές τους θέσεις, δημιουργώντας περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται πως επιλύει. Τη στιγμή που οι πραγματικές ανάγκες στελέχωσης ειδικοτήτων όπως τεχνίτες, οδηγοί, σταθμάρχες, έλεγχος κομίστρου έχουν χτυπήσει 'κόκκινο', οι διοικούντες, με μια ακατανόητη, χωρίς κανέναν σχεδιασμό και έξω από κάθε λογική κίνηση, προχωρούν μονομερώς στη 'ρύθμιση' της ζωής των εργαζομένων" υπογραμμίζει.

Σε συνέντευξή του στον ρ/σ Στο Κόκκινο, μάλιστα, ο πρόεδρος των εργαζομένων Σπ. Ρεβύθης προχώρησε ένα βήμα παρακάτω, επισημαίνοντας ότι "διαλύονται ειδικότητες για να μετακινηθούν υπάλληλοι στα εκδοτήρια που η ίδια διοίκηση πριν από περίπου δύο χρόνια διέλυσε και τελικά αποδεικνύεται ότι το ηλεκτρονικό εισιτήριο έχει αποτύχει εξαιτίας και των συχνών βλαβών των αυτόματων μηχανημάτων πώλησης, που είναι και λίγα, και τώρα καλούνται να πληρώσουν το μάρμαρο δομές που λειτουργούν άψογα στη ΣΤΑΣΥ, όπως είναι ο έλεγχος κομίστρου".

120 άτομα πέρσι στον έλεγχο κομίστρου, 57 φέτος

Ο πρόεδρος του ΣΕΛΜΑ επισήμανε ότι στον τομέα του ελέγχου κομίστρου "πέρυσι ήταν 120 άτομα, φέτος είναι εκεί μόλις 57 εργαζόμενοι και από εκεί παίρνουν τώρα ακόμα τέσσερα άτομα για να τα πάνε αλλού", γι’ αυτό και σημείωσε πως ουσιαστικά "αποδεκατίζουν τον έλεγχο για να βάλουν μέσα ιδιώτες". Ο Σπ. Ρεβύθης εξήγησε ότι εφόσον χρειάζεται κόσμος, πρέπει να γίνουν προσλήψεις, συμπληρώνοντας ότι ο κόσμος αντιλαμβάνεται στο πετσί του τις καθυστερήσεις των συρμών που οφείλονται στην έλλειψη προσωπικού. Σημείωσε δε ότι "Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν και να εξυπηρετούν επιβάτες κάθε τρία λεπτά σε ώρες αιχμής και κάθε δυόμισι και αυτή τη στιγμή είναι κάθε τεσσεράμισι. Ο κόσμος στις αποβάθρες τώρα κρέμεται σαν τσαμπιά από σταφύλια", περιέγραψε με μελανά χρώματα.

Υπουργείο Μεταφορών: Έρχεται προσωπικό ασφαλείας

Στη γραμμή του εκβιασμού, και ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής δήλωσε χαρακτηριστικά ότι "η κυβέρνηση δεν θα ανεχτεί για 21 άτομα που βρίσκονται σε διοικητικές θέσεις να κρατούνται σε ομηρεία 1,5 εκατομμύρια πολίτες". Εξήγησε ότι στο μετρό το μεγάλο πρόβλημα είναι η έλλειψη προσωπικού στα εκδοτήρια, καθώς "οι περισσότεροι έχουν μετακινηθεί σε διοικητικές θέσεις ως μη όφειλαν, και το δεύτερο είναι το γεγονός ότι πρέπει άμεσα να προμηθευτούμε παραπάνω μηχανήματα για να μπορεί ο κόσμος να βγάζει εισιτήρια, πράγμα το οποίο θα γίνει μέσα στο επόμενο δίμηνο". Παράλληλα, προανήγγειλε πως η κυβέρνηση σχεδιάζει να προχωρήσει σύντομα σε νομοθετική ρύθμιση για τη θέσπιση του ελάχιστου προσωπικού ασφαλείας. "Όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη, θα θέσουμε ζήτημα του ελάχιστου προσωπικού ασφαλείας έτσι ώστε να γίνονται τα πρωινά και τα βραδινά δρομολόγια σε περίπτωση απεργιακών κινητοποιήσεων, όπως στον ΟΣΕ" διευκρίνισε.

"Η γνωστή συνταγή του κοινωνικού αυτοματισμού"

Για τη γνωστή συνταγή του κοινωνικού αυτοματισμού, «μια εργασιακή ομάδα ενάντια τους Έλληνες πολίτες», έκανε λόγο η Όλγα Γεροβασίλη, μιλώντας στον Real FM. "Άκουσα για την ανάρτηση του πρωθυπουργού. Είχα ακούσει νωρίτερα τον αρμόδιο υπουργό που βγήκε για τη στάση στο μετρό με τον γνωστό τρόπο, δηλαδή κοινωνικός αυτοματισμός, προκειμένου να δικαιολογηθούν μέτρα που πρόκειται να πάρει η κυβέρνηση. Οι εργαζόμενοι, εξ όσων πρόλαβα να δω, καταγγέλλουν υποστελέχωση και τις εργασιακές συνθήκες και με βάση αυτό, όπως έχουν δικαίωμα, κάνουν απεργία. Από εκεί και μετά το να στρέφουμε πάλι ότι οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που εμποδίζουν τη χώρα είναι ένα αφήγημα που έχει χρησιμοποιηθεί και στο παρελθόν" κατέληξε η Ό. Γεροβασίλη.

 

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Η κατάντια της Προανακριτικής

Η πλειοψηφία της Προανακριτικής, εγκαταλείποντας κάθε πρόσχημα, θα επιχειρήσει σήμερα να αποκαλύψει την ταυτότητα των μαρτύρων δημοσίου συμφέροντος της υπόθεσης Novartis. Οι μάρτυρες αυτοί έχουν καταθέσει για χρηματισμό πολιτικών προσώπων.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο
Όλες οι Ειδήσεις