Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αυξημένες νεφώσεις
21 °C
19.9°C22.3°C
4 BF 35%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αυξημένες νεφώσεις
20 °C
17.7°C21.6°C
1 BF 50%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
19 °C
19.4°C23.7°C
2 BF 60%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.8°C21.5°C
3 BF 57%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
18 °C
17.9°C20.2°C
0 BF 52%
Κάθε 14 ώρες και ένας νεκρός από τροχαίο ατύχημα στην Ελλάδα
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κάθε 14 ώρες και ένας νεκρός από τροχαίο ατύχημα στην Ελλάδα

Αυτοκίνητο σε τροχαίο
(EUROKINISSI/ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ)

Ένα από τα σημαντικότερα κοινωνικά φαινόμενα που αντιμετωπίζουν τόσο η Ελλάδα όσο και οι άλλες χώρες της Ε.Ε. είναι το πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων. Προ ολίγων ημερών το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δημοσίευσε την ετήσια έκθεση για την οδική ασφάλεια στην Ε.Ε., σύμφωνα με την οποία το 2022 τα τροχαία δυστυχήματα στα 27 κράτη-μέλη της Ένωσης και στις τέσσερις χώρες της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελευθέρων Συναλλαγών στοίχισαν περίπου 20.634 ζωές και άφησαν πάνω από 1,13 εκατομμύρια τραυματίες.

Η Ελλάδα κατετάγη 4η με 61 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, πίσω από τη Ρουμανία με 86 (1η θέση), τη Βουλγαρία με 78 (2η θέση) και την Κροατία με 71 (3η θέση), ποσοστό μεγαλύτερο κατά 32,61% σε σχέση με τον μέσο όρο της Ε.Ε., που ανήλθε σε 46 θανάτους. Τις τελευταίες θέσεις έλαβαν η Νορβηγία με 21 θανάτους, η Σουηδία με 22 και η Δανία με 26.

Πιο αναλυτικά, το 2022 οι συνολικοί θάνατοι από τροχαίο ατύχημα στη χώρα μας ανήλθαν σε 635, αυξημένοι κατά 1,76% σε σχέση με το 2021, που ανήλθαν σε 624. Με λίγα λόγια, στην Ελλάδα έχουμε 1,74 θανάτους ανά ημέρα ή άλλως κάθε 14 ώρες και ένας νεκρός από τροχαίο ατύχημα.

Την ίδια στιγμή, συνολικά στην Ε.Ε. το 2022 καταγράφηκε αύξηση 3,6% στους θανάτους σε σχέση με το 2021 (19,917 θάνατοι), ήτοι 57 πολίτες την ημέρα έχασαν τη ζωή τους στον δρόμο από τροχαίο.

Αναφορικά με τους θανάτους κατά τρόπο μεταφοράς στην Ε.Ε. το 2022, τούτοι αναλύονται σε επιβάτες αυτοκινήτων κατά 45%, σε πεζούς κατά 18%, σε μοτοσικλετιστές κατά 16%, σε ποδηλάτες κατά 10%, ενώ σε μονοψήφιο ποσοστό ανέρχονται τα ελαφρά φορτηγά οχήματα (LGV), λοιπά και μοτοποδήλατα με 3%, και τέλος τα βαρέα φορτηγά οχήματα (HGV) με 2%. Χαρακτηριστικό δε είναι το γεγονός ότι σχεδόν 1 στα 5 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα αφορά θανατηφόρο τροχαίο με πεζό! Στην Ελλάδα το 2021 είχαμε 95 νεκρούς πεζούς ή 1 νεκρός πεζός κάθε 4 ημέρες, σημειώνοντας αύξηση κατά 25% σε σχέση με το 2020 (76 θάνατοι). Σημειωτέον, το 47% των πεζών αφορούσε ηλικίες άνω των 65 ετών. Το 77% των θανάτων πεζών έλαβε χώρα σε αστικούς δρόμους, το 18% σε μη αστικούς και το 5% σε αυτοκινητόδρομους.

Ακόμα, το 2021 είχαμε 214 θανάτους μοτοσικλετιστών, ενώ το 2020 188, ήτοι αύξηση 13,83%, που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά θανάτων στην Ελλάδα. Το 51% αφορούσε ηλικίες 25-49 ετών. Ο αριθμός θανάτων επιβατών αυτοκινήτου στην Ελλάδα το 2021 ήταν 226 και το 2020 205, ήτοι αύξηση 10,24%, ενώ το 40% αφορούσε ηλικίες 25-49 ετών.

Ετσι, ο αριθμός σοβαρά τραυματιών στην Ελλάδα ανήλθε σε 610 το 2021, αυξημένος κατά 17,76% σε σχέση με το 2020.

Γίνεται αντιληπτό από τα προρρηθέντα ότι η ανησυχητική κατάσταση σχετικά με τα τροχαία ατυχήματα σε ολόκληρη την Ευρώπη απαιτεί αποφασιστική δράση και συντονισμένες προσπάθειες.

Η πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων και η βελτίωση της οδικής ασφάλειας πρέπει να αποτελέσουν προτεραιότητα για τις ελληνικές και ευρωπαϊκές πολιτικές Αρχές. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω της ενίσχυσης των υποδομών, της εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης του κοινού, καθώς και της αυστηρότερης εφαρμογής των κανονισμών και των μέτρων ασφαλείας. Για να διασφαλιστεί ένα ασφαλές και βιώσιμο μέλλον για όλους τους πολίτες της Ευρώπης.

Ο Αντώνης Μορφονιός είναι εξειδικευμένος σύμβουλος τροχαίων ατυχημάτων

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL