Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Βερολινέζικα βραβεία με "τέλος εποχής" για τον Ντίτερ Κόσλικ

H Ζιλιέτ Μπινός, πρόεδρος της κριτικής επιτροπής, με τον Ισραηλινό σκηνοθέτη Ναντάβ Λαπίντ, που απέσπασε τη Χρυσή Αρκτο

Τη μνήμη του Μπρούνο Γκαντς τίμησε η Μπερλινάλε στην τελετή λήξης, παράλληλα με τον "αποχαιρετισμό" στον διευθυντή του Φεστιβάλ Ντίτερ Κόσλικ, ο οποίος εγκαταλείπει τη θέση έπειτα από 17 χρόνια. Το...

Τη μνήμη του Μπρούνο Γκαντς τίμησε η Μπερλινάλε στην τελετή λήξης, παράλληλα με τον "αποχαιρετισμό" στον διευθυντή του Φεστιβάλ Ντίτερ Κόσλικ, ο οποίος εγκαταλείπει τη θέση έπειτα από 17 χρόνια. Το επόμενο, 70ό Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου θα έχει διευθυντή τον Κάρλο Τσατριάν, ο οποίος προέρχεται από το Φεστιβάλ του Λοκάρνο. Η Ζιλιέτ Μπινός, από τη θέση της προέδρου της κριτικής επιτροπής, αναφέρθηκε στην "απόσυρση" την τελευταία στιγμή από το διαγωνιστικό πρόγραμμα της κινεζικής ταινίας "Ένα δευτερόλεπτο" του Ζανγκ Γιμού, πιθανότατα λόγω "επέμβασης" της κινεζικής κυβέρνησης...

Η Χρυσή Αρκτος πήγε στο «Synonymes» του Ισραηλινού Ναντάβ Λαπίντ, ταινία με τολμηρή υπόθεση, καθώς αφορά έναν Εβραίο νεαρό άντρα που αποκηρύσσει την καταγωγή του και φεύγει για τη Γαλλία. Κατά την παραλαβή του βραβείου ο Λαπίντ ευχαρίστησε «την ψυχή και το σώμα της ταινίας», τον ηθοποιό Τομ Μερσιέ, αλλά και τη μητέρα του, η οποία έκανε το μοντάζ της ταινίας και έφυγε από τη ζωή προτού ολοκληρωθεί...

Η Αργυρή Άρκτος - Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής πήγε στο κοινωνικό δράμα «Grâce à Dieu» του Φρανσουά Οζόν, ο οποίος είναι σε πόλεμο με την Καθολική Εκκλησία για την ταινία αυτή, ενώ το βραβείο σκηνοθεσίας πήγε στην Άνγκελα Σάνελεκ για το «I Was at Home, But». Το βραβείο "κινηματογραφικής πρωτοπορίας" κέρδισε το «System Crasher» της Νόρα Φίνγκσαϊντ. Ως καλύτερη ηθοποιός βραβεύτηκε η Γονγκ Μέι («So Long, My Son») και για ανδρική ερμηνεία ο Γουανγκ Ζινγκτσούν, για την ίδια ταινία.

Το βραβείο σεναρίου δόθηκε στους Μαουρίτσιο Μπαρούτσι, Ρομπέρτο Σαβιάνο και Κλαούντιο Τζοβανέζι για το «Piranhas», που βασίζεται στο βιβλίο του Σαβιάνο και σκηνοθετεί ο Τζοβανέζι. Τέλος, το βραβείο καλλιτεχνικού επιτεύγματος απέσπασε ο διευθυντής φωτογραφίας Ράσμους Βίντεμπεκ για τη δουλειά του στο «Out Stealing Horses» του Χανς Πέτερ Μόλαντ. Έκπληξη ήταν η πλήρης απουσία από τα βραβεία της διεθνούς επιτροπής της ταινίας από τη Βόρεια Μακεδονία «God Exists, Her Name is Petrunija» (σε σκηνοθεσία της Τεόνα Στρούγκαρ Μιτέφσκα).

Στις μικρού μήκους ταινίες Χρυσή Άρκτος απέσπασε το φιλμ «Umbra» των Φλόριαν Φίσερ & Γιοχάνες Κρελ και Αργυρή Αρκτο το «Blue Boy» του Μανουέλ Αμπράμοβιτς. Η Διεθνής Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI) βράβευσε από το επίσημο διαγωνιστικό τμήμα το «Synonymes» του Ναντάβ Λαπίντ, από το Πανόραμα το «Dafne» του Φεντερίκο Μπόντι και από το Φόρουμ το «Die Kinder der Toten» των Κέλι Κόπερ & Πάβολ Λίσκα. Η "Οικουμενική Επιτροπή" βράβευσε από το επίσημο διαγωνιστικό τμήμα το φιλμ «God Exists, Her Name is Petrunija» (της Τεόνα Στρούγκαρ Μιτέφσκα), από το Πανόραμα το «Buoyancy» του Ροντ Ράτχεν και από το Φόρουμ το «Erde» του Νικόλαους Γκεϊράλτερ.

Κ.Τ.

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Η διπλή σημασία των ευρωεκλογών

Στο ερώτημα αν οι ευρωεκλογές έχουν ευρωπαϊκό ή εσωτερικό πολιτικό χαρακτήρα δεν υπάρχει καθαρή απάντηση. Όλες οι εκλογές έχουν εσωτερικό πολιτικό χαρακτήρα, πόσο μάλλον οι ευρωεκλογές, που διεξάγονται με απλή αναλογική σε ενιαία πανελλαδική περιφέρεια.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο