Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ερεθιστικό "παιχνίδι με τη φωτιά" από την Κορέα

Ο Αχ Ιν Γιο στην ταινία "Το παιχνίδι με τη φωτιά"

"Το παιχνίδι με τη φωτιά" (Beoning) Σκηνοθεσία: Τσανγκ Ντονγκ Λι Ερμηνεία: Στίβεν Γιέουν, Αχ Ιν Γιο, Λι Γιονγκ Σου, Γιονγκ Σέο Γιουν, Σου Κιουνγκ Κιμ Έκτη μεγάλου μήκους ταινία ενός από τους...

"Το παιχνίδι με τη φωτιά" (Beoning)

Σκηνοθεσία: Τσανγκ Ντονγκ Λι

Ερμηνεία: Στίβεν Γιέουν, Αχ Ιν Γιο, Λι Γιονγκ Σου, Γιονγκ Σέο Γιουν, Σου Κιουνγκ Κιμ

 

Έκτη μεγάλου μήκους ταινία ενός από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες της Νότιας Κορέας, που για έναν χρόνο είχε αναλάβει και το υπουργείο Πολιτισμού της χώρας του. Το σενάριο βασίζεται σε ένα διήγημα του Χαρούκι Μουρακάμι, ο οποίος με τη σειρά του είχε χρησιμοποιήσει ως πρώτη ύλη το διήγημα του Φόκνερ "Ο αχυρώνας φλέγεται".

Στο επίκεντρο της ιστορίας, ένα παράξενο τρίγωνο: Ο φτωχός επαρχιώτης νεαρός Γιονγκσού που ονειρεύεται να γίνει συγγραφέας, η όμορφη Χαεμί, συμπατριώτισσά του, καθώς μεγάλωσαν στην ίδια μικρή πόλη, και ο ευκατάστατος Μπεν, κοσμοπολίτης και με τη φιλοσοφία ότι τα πάντα υπόκεινται στο "παιχνίδι", με ανθρώπους και καταστάσεις ανάμεσα στο φαίνεσθαι και το είναι. Οι κοινωνικές αντιθέσεις υποδηλώνονται ευδιάκριτα, αλλά η σκηνοθεσία δεν περιορίζεται εκεί. Βήμα - βήμα κινείται με φοβερή άνεση ανάμεσα στο ερωτικό δράμα και στην υπόθεση μυστηρίου. Και το φινάλε, αν και δεν επιλύει κανένα από τα "αινίγματα" που έχει θέσει επί σκηνής, αφήνει τον θεατή με μια αίσθηση πληρότητας.

 

"Η στολή του λοχαγού" (Der Hauptmann)

Σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Σβέντκε

Ερμηνεία: Μαξ Χουμπάχερ, Φρέντεριχ Λάου, Μιλάν Πεσέλ, Αλεξάντερ Φέλινγκ

Αξιόλογο πολεμικό δράμα, γερμανογαλλικής παραγωγής, βασισμένο στην αληθινή ιστορία του Γερμανού στρατιώτη Βίλι Χέρολντ, ο οποίος, δύο εβδομάδες πριν το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, προσπαθεί να μείνει ζωντανός και καταδιώκεται ως λιποτάκτης, όπως και πολλοί άλλοι Γερμανοί, μέσα σε χαοτικές συνθήκες... Κατά τύχη, ο Χέρολντ βρίσκει μέσα σε ένα εγκαταλειμμένο αυτοκίνητο μια βαλίτσα με το παλτό, τη στολή και τα παπούτσια ενός παρασημοφορημένου αξιωματικού της Λουφτβάφε. Μερικές φορές "τα ρούχα κάνουν τον άνθρωπο" και ο Χέρολντ, φορώντας τη στολή, μετατρέπεται από λιποτάκτης στον κτηνώδη "εκτελεστή του Έμσλαντ", όπως ήταν γνωστός ο προηγούμενος κάτοχος της στολής... Αντί να το σκάσει, οδεύει στο στρατόπεδο που βρίσκονται φυλακισμένοι άλλοι λιποτάκτες τους οποίους αναμένει η «τελική λύση»...

Βραβευμένη σκηνοθεσία, σκληρός σαρκασμός στην αφήγηση.

 

"H επιστροφή του Μπεν" (Ben is Back)

Σκηνοθεσία: Πίτερ Χέτζες

Ερμηνεία: Τζούλια Ρόμπερτς, Λούκας Χέτζες, Κάθριν Νιούτον, Ρέιτσελ Μπέι Τζόουνς, Ντέιβιντ Ζάλντιβαρ, Αλεξάντρα Παρκ, Μία Φάουλερ, Κόρτνεϊ Μπ. Βανς, Τζάκαρι Φρέιζερ

Ενδιαφέρουσα αμερικανική παραγωγή, με πρωταγωνιστές την Τζούλια Ρόμπερτς και τον νεαρό Λούκας Χέτζες, γιο του σκηνοθέτη. Ο δεύτερος είναι ο "άσωτος υιός", χρήστης ναρκωτικών, που βγαίνει από κέντρο απεξάρτησης παραμονή Χριστουγέννων και επιστρέφει στην "οικογένεια". Η μητέρα του Τζούλια Ρόμπερτς έχει ξαναπαντρευτεί έναν ευκατάστατο Αφροαμερικανό, ο οποίος αντιμετωπίζει με καχυποψία τον "παραστρατημένο" νεαρό. Η αδιάκοπη, "ασφυκτική" προσπάθεια της μητέρας να βοηθήσει τον γιο της θα μπορούσε να εκτρέψει το φιλμ στην κατεύθυνση του μελοδράματος, ωστόσο ο Πίτερ Χέτζες καταφέρνει και κρατά τον έλεγχο. Αλλού βρίσκεται το πρόβλημα: μέσα σε ένα 24ωρο, την ημέρα των Χριστουγέννων, η υπόθεση μετεξελίσσεται από σχεδόν "ειδυλλιακή" οικογενειακή συνεύρεση σε μια καταβύθιση στο περιθώριο της σύγχρονης αμερικανικής κοινωνίας σαν δύο διαφορετικές ταινίες που με δυσκολία "ακουμπά" η μία στην άλλη...

 

"Η ιστορία της Jiyan"

Σκηνοθεσία: Χαλούκ Ουνάλ

Ντοκιμαντέρ για τη μάχη των γυναικών του Κουρδιστάν κατά τη διάρκεια της πολιορκίας του Κομπάνι από τον ISIS. Η ταινία ξετυλίγεται μέσα από την αφήγηση της Ζιάν Τοχιλντάν, στο αρχηγείο του YPJ (Μονάδες Προστασίας των Γυναικών), η οποία ταυτόχρονα οραματίζεται μια ριζοσπαστική δημοκρατία στην περιοχή της Ροζάβα, με τις γυναίκες να έχουν ουσιαστικό ρόλο...

Η ταινία διερευνά τις πιθανότητες ενός κοινωνικού μετασχηματισμού, παρά τις ισχυρές φεουδαρχικές- πατριαρχικές δομές στην περιοχή. Το ντοκιμαντέρ γυρίστηκε στη Βόρεια Συρία μεταξύ Δεκέμβρη 2014 και Ιούλη 2015 και η τεχνική επεξεργασία ολοκληρώθηκε στην Ελλάδα στα μέσα του 2017. Ο Χαλούκ Ουνάλ είναι ηθοποιός, σκηνοθέτης και σεναριογράφος.

 

"Στο σώμα της"

Σκηνοθεσία: Ζαχαρίας Μαυροειδής

Ελληνικό ντοκιμαντέρ, που μας μεταφέρει στη Θηρασιά, απέναντι από την κοσμοπολίτικη Σαντορίνη, με τον "βιομηχανοποιημένο" πλέον τουρισμό. Στις 31 Ιουλίου, ορισμένοι από τους ντόπιους, εκπληρώνοντας ισόβιο τάμα, "δεκαπενταρίζουν", περνούν δηλαδή δεκαπέντε μέρες στα κελιά της ανενεργής Μονής της Κοίμησης, στο νότιο άκρο της Θηρασιάς, προετοιμάζοντας το μεγάλο πανηγύρι του Δεκαπενταύγουστου. Ο τίτλος της ταινίας παραπέμπει σε τρία διαφορετικά σώματα: Είναι το γυναικείο σώμα, το σώμα της Παναγίας αλλά και το "σώμα" της Θηρασιάς, που μοιάζει να έχει μείνει πίσω στον χρόνο, ειδικά όταν κοιτάζεις απέναντι την πολύβουη Σαντορίνη... Η ταινία θα προβληθεί στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος το Σάββατο 12 Ιανουαρίου και το Σάββατο 19 Ιανουαρίου, στις 5 μ.μ. και τις δύο μέρες. Μετά τις προβολές ακολουθεί συζήτηση με τη συμμετοχή του σκηνοθέτη.

 

"Το βράδυ που έφαγε τον κόσμο" (La nuit a dévoré le monde)

Σκηνοθεσία: Ντομινίκ Ροσέ

Ερμηνεία: Άντερς Ντάνιελσεν Λίε, Γκολσιφτέ Φαραχανί, Ντενίς Λαβάν

Μέτρια ταινία τρόμου. Τα ζόμπι έχουν καταλάβει το Παρίσι. Ξυπνώντας σε κάποιο διαμέρισμα μετά από ένα ξέφρενο πάρτι, ο Σαμ συνειδητοποιεί πως ένας στρατός από ζόμπι κυριαρχεί παντού και εκείνος είναι ο μοναδικός επιζών. Τρομοκρατημένος, κλείνεται μέσα στο κτήριο και προσπαθεί να οργανώσει την επιβίωσή του. Αναρωτιέται πόσο καιρό μπορεί να αντέξει, μέχρι που ανακαλύπτει ότι τελικά δεν είναι μόνος...

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Προοδευτικός πόλος: από την εξαγγελία στην πράξη

Η σύγκλιση των προοδευτικών δυνάμεων είναι σήμερα το μεγάλο ζητούμενο για την Ελλάδα και την Ευρώπη. Πόσο εύκολο όμως είναι να υλοποιηθεί ένα τέτοιο σχέδιο; Και ποιες είναι οι αντιφάσεις και τα προβλήματα που πρέπει να ξεπεραστούν;

Δειτε ολοκληρο το αρθρο