Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Κέντρο Κινηματογράφου: Διαφανείς οι διαδικασίες στήριξης των νέων δημιουργών

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, από τον Ιούλιο του 2016 μέχρι το τέλος της χρονιάς χρηματοδότησε 100 σχέδια με βάση τον κανονισμό χρηματοδοτικών προγραμμάτων. Πρόκειται για ταινίες μεγάλου και μικρού μήκους, ντοκιμαντέρ, καθώς και για ανάπτυξη σεναρίων με το συνολικό πόσο των 3.285.324,00 ευρώ

Με αφορμή δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών που "στοχοποιούν" μια νέα κινηματογραφίστρια, τη Ρηνιώ Δραγασάκη, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία ξεκαθαρίζει τους όρους και τις διαδικασίες χρηματοδότησης σχεδίων παραγωγής: Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, από τον Ιούλιο του 2016 μέχρι το τέλος της χρονιάς χρηματοδότησε 100 σχέδια με βάση τον κανονισμό χρηματοδοτικών προγραμμάτων. Πρόκειται για ταινίες μεγάλου και μικρού μήκους, ντοκιμαντέρ, καθώς και για ανάπτυξη σεναρίων με το συνολικό πόσο των 3.285.324,00 ευρώ.

Τα παραπάνω σχέδια είχαν υποβληθεί προς εξέταση από τον Νοέμβριο του 2014 και εκκρεμούσε η κρίση τους. Η νέα διοίκηση του ΕΚΚ ανέλαβε τον Φεβρουάριο του 2016 και κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε οι διαδικασίες χρηματοδότησης να ξαναβρούν τον κανονικό ρυθμό τους. Όρισε άμεσα καλλιτεχνική επιτροπή αξιολόγησης για την κρίση των κινηματογραφικών σχεδίων παραγωγής η οποία λειτουργεί με απόλυτη διαφάνεια, συντάσσει σκεπτικό για κάθε υποψήφιο σχέδιο προς χρηματοδότηση, το οποίο κοινοποιείται, μετά την τελική απόφαση του Δ.Σ., στους ενδιαφερόμενους.

Για το 2016, στην επιτροπή συμμετείχαν οι Κώστας Λιβιεράτος (εκδότης - συγγραφέας), Νίκος Λυγγούρης (σκηνοθέτης - σεναριογράφος), Μαριάνα Οικονόμου (σκηνοθέτης), Λυδία Παπαδημητρίου (καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ John Moores) και Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης (συγγραφέας).

Μία από τις βασικές υποχρεώσεις του ΕΚΚ είναι η ανάδειξη και υποστήριξη νέων κινηματογραφιστών, όπως ορίζει και ο Νόμος 3905/2010 για τον κινηματογράφο. Συγκεκριμένα, από τα 20 σχέδια που κρίθηκαν θετικά στο Βασικό Πρόγραμμα και στο Πρόγραμμα για Νέους Σκηνοθέτες, επτά σχέδια αφορούν προέγκριση χρηματοδότησης σχεδίων παραγωγής νέων δημιουργών. Πρόκειται για νέους, πολλά υποσχόμενους για το μέλλον του ελληνικού κινηματογράφου δημιουργούς, οι οποίοι έχουν βραβευτεί ή επέδειξαν σημαντικό έργο στις ταινίες μικρού μήκους.

Το 2017 θα είναι μια δραστήρια χρονιά για τον ελληνικό κινηματογράφο, καθώς τα σχέδια που έχουν χρηματοδοτηθεί από το Κέντρο Κινηματογράφου βρίσκονται ήδη στο στάδιο της προπαραγωγής ή της παραγωγής.

Όσον αφορά τους νέους δημιουργούς, πολλά από τα σχέδιά τους έχουν εξασφαλίσει πρόσθετη χρηματοδότηση και από άλλους φορείς, όπως η ΕΡΤ, το Eurimages (Ευρωπαϊκό ταμείο για την ενίσχυση κινηματογραφικών συμπαραγωγών του Συμβουλίου της Ευρώπης), το Ελληνογαλλικό Ταμείο Συμπαραγωγών κ.ά.

Με αφορμή δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών που αναφέρονται σε συγκεκριμένο σχέδιο παραγωγής που έχει εγκριθεί, επισημαίνουμε τα παρακάτω: Το "Cosmic Candy" είναι μια ελληνογαλλική συμπαραγωγή, με σκηνοθέτη τη Ρηνιώ Δραγασάκη. H ταινία έχει ήδη καλύψει το χρηματοδοτικό πλάνο της από ελληνικά και ξένα κεφάλαια, ενώ συγχρόνως έχει ήδη εξασφαλίσει τη διανομή της στην Ελλάδα και στη Γαλλία.

Η Ρηνιώ Δραγασάκη δραστηριοποιείται με συνέπεια στον κινηματογράφο από το 2001 και πραγματοποιεί την πρώτη της μεγάλου μήκους ταινία το 2017. Έχει ήδη στο ενεργητικό της δύο εξαιρετικά επιτυχημένες ταινίες μικρού μήκους. Με την ταινία της "Ο μπαμπάς μου, ο Λένιν και ο Φρέντυ" (2011) κερδίζει τρία βραβεία στο Φεστιβάλ Δράμας και το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας μικρού μήκους από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου (2012), ενώ συμμετέχει και βραβεύεται και σε πολλά διεθνή φεστιβάλ. Με την ταινία της "Προαύλιο" (2013) συμμετέχει και βραβεύεται σε πολλά φεστιβάλ, με σημαντικότερη διάκριση την επιλογή της στο Φεστιβάλ Βερολίνου του 2014, όπου συμμετέχει στο πρόγραμμα 14 Plus Generation.

Η Ρηνιώ Δραγασάκη τυγχάνει και κόρη του Γιάννη Δραγασάκη, νυν αντιπροέδρου της κυβέρνησης. Δεν νομιμοποιείται ο αποκλεισμός της από οποιαδήποτε αξιολόγηση και δεν είναι θεμιτό να στοχοποιείται για τη συγγενική της ιδιότητα.

 

 

Δείτε όλα τα σχόλια