Live τώρα    
15°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
15 °C
12.5°C16.5°C
2 BF 59%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
12 °C
9.7°C13.1°C
2 BF 72%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
13 °C
8.0°C13.3°C
2 BF 71%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
12 °C
11.1°C13.6°C
2 BF 76%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
8 °C
7.9°C11.8°C
0 BF 81%
Βουδαπέστη: Η νέα βιομηχανία του χολιγουντιανού ονείρου
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Βουδαπέστη: Η νέα βιομηχανία του χολιγουντιανού ονείρου

Τα στούντιο Korda

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ, ο Τομ Χανκς, ο Χάρισον Φορντ στους δρόμους της Βουδαπέστης είναι ένα συνηθισμένο θέαμα. Η ουγγρική πρωτεύουσα έχει αρχίσει να θεωρείται ως το Χόλιγουντ της κεντρικής Ευρώπης κι αυτό χάρη στα φορολογικά δώρα και τα υπερσύγχρονα στούντιο που προσελκύουν την διεθνή βιομηχανία του κινηματογράφου.

Ο Χάρισον Φορντ φωτογραφήθηκε να κάνει τα ψώνια του σε μπουτίκ της Βουδαπέστης, ο Χιου Τζάκμαν να κάνει τζόγκινγκ, ο Τομ Χανκς δήλωσε ότι η Βουδαπέστη είναι η ωραιότερη πόλη μετά το Σαν Φρανσίσκο: οι κάτοικοι της ουγγρικής πρωτεύουσας απέκτησαν φέτος πλήθος πρεσβευτών μεταξύ των αστέρων του διεθνούς κινηματογραφικού τζετ σετ.

Ο πιο πρόσφατος, Ράιαν Γκόσλινγκ, στον οποίο το αμερικανικό περιοδικό GQ αφιέρωσε τον Δεκέμβριο φωτογραφικό ρεπορτάζ για τους πέντε μήνες των γυρισμάτων του σίκουελ «Blade Runner».

Ουγγαρία η πρωτοπόρος

Στο πλαίσιο του ανταγωνισμού μεταξύ των χωρών της Ευρώπης για το ποια θα προσελκύσει τους σκηνοθέτες που αναζητούν το καλύτερο ντεκόρ, η Ουγγαρία προσέφερε φορολογικά κίνητρα και επιδοτήσεις στον κόσμο της κινηματογραφικής παραγωγής.

Σήμερα, αυτή η υποδομή είναι από τις πλέον ανταγωνιστικές της Ευρώπης προσφέροντας επιστροφή του 25% του κόστους των ξένων παραγωγών. Το πακέτο είναι τόσο ελκυστικό που λίγο έλειψε ο Luc Besson να μεταφέρει εκεί το γύρισμα της νέας του υπερπαραγωγής, πριν η Γαλλία σπεύσει να μεταρρυθμίσει την τελευταία στιγμή το δικό της φορολογικό σύστημα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ουγγρικής κυβέρνησης οι διεθνείς και ουγγρικές κινηματογραφικές παραγωγές άφησαν στην Ουγγαρία 271 εκ. ευρώ το 2016, έναντι 105 εκ. Το 2011.

«Ο τομέας της παραγωγής αναλογεί στο 0,15% του ΑΕΠ, το υψηλότερο επίπεδο την Ευρώπη», σύμφωνα με την Ανιές Χαβάς, διευθύντρια του Εθνικού Ιδρύματος Κινηματογράφου της Ουγγαρίας, το οποίο ιδρύθηκε το 2011.

Ο Άντι Βάινα, παραγωγός των blockbusters «Rambo» και «Terminator» έκτισε την καριέρα του στις Ηνωμένες Πολιτείες και έγινε μετά την επιστροφή του στην Ουγγαρία και την αναγόρευσή του από τον Βίκτορ Ορμπάν σε Επίτροπο για το Σινεμά ο «προστάτης » του ουγγρικού κινηματογράφου.

Είναι ένας από τους κύριους μετόχους του στούντιο Korda, μίας από τις υπερσύγχρονες μονάδες κινηματογραφικής παραγωγής που άνοιξαν στην Ουγγαρία στη δεκαετία του 2000.

Στούντιο εν μέσω αμπελώνων

Τα τελευταίας τεχνολογίας στούντιο βρίσκονται μέσα στους αμπελώνες, σε απόσταση περίπου 20 χλμ από το κέντρο της Βουδαπέστης. Εκεί γυρίστηκαν οι ταινίες «Hell Boy» «Inferno» «The Martian». Για τα ντεκόρ τους χρειάστηκαν 4.000 τόνοι χώματος για την αναπαράσταση των τοπίων του κόκκινου πλανήτη.

«Χάρη σε αυτές τις εγκαταστάσεις, τις ευνοϊκές φορολογικές ρυθμίσεις και ένα φθηνό εργατικό δυναμικό, η Βουδαπέστη έχει εξελιχθεί σε δεύτερη σε σημασία ευρωπαϊκή πλατφόρμα κινηματογραφικής παραγωγής μετά το Λονδίνο και δεν έχουμε ακόμη φθάσει παρά στο 75% των δυνατοτήτων μας», διαβεβαιώνει ο Ντάνιελ Κρεσμέρι, υπεύθυνος παραγωγής των στούντιο Korda.

Η κινηματογραφική βιομηχανία της Ουγγαρίας αποτελείται από περίπου εκατό εταιρείες που απασχολούν 4.000 εργαζόμενους, χωρίς να υπολογίζονται οι ευνοϊκές συνέπειες για τον τουρισμό.

Ακόμη και οι ανεξάρτητοι κινηματογραφιστές βρίσκουν μία θέση στην χολιγουντιανών διαστάσεων ουγγρική βιομηχανία.

Οι υπηρεσίες βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο, λέει ο Ούγγρος σκηνοθέτης Κορνέλ Μούντρουτσο, που δηλώνει υπερήφανος για την πόλη του όπου γύρισε την τελευταία του ταινία. Η προηγούμενη, το «White God» (Λευκός Θεός), βραβεύτηκε στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα του Φεστιβάλ των Κανών.

Ο Λάζλο Νέμες, σκηνοθέτης της ταινίας «Ο Γιος του Σαούλ», είναι το άλλο μεγάλο όνομα του ουγγρικού σινεμά.

Μία γενιά που αποδεικνύει, σύμφωνα με τον Άντι Βάινα, ότι «η προώθηση του εμπορικού σινεμά δεν είναι ασύμβατη με την άνθηση νέων ταλέντων».

Πηγή: ΑΜΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL