Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Οι Κορεάτες κατέκτησαν το Χόλιγουντ

Ο μεγάλος νικητής της βραδιάς, ο Νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης Μπονγκ Τζουν Χο

Τέσσερα Οσκαρ στα "Παράσιτα"

"Νομίζω ότι θα ξυπνήσω και όλα αυτά θα είναι ένα όνειρο", είπε ο μεγάλος νικητής της βραδιάς των Όσκαρ, ο Νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης Μπονγκ Τζουν Χο, που κέρδισε τέσσερα βραβεία στις έξι κατηγορίες που ήταν υποψήφια η ταινία. Οπωσδήποτε το Χόλιγουντ έκανε μια υπέρβαση φέτος, απονέμοντας το κορυφαίο βραβείο της Αμερικανικής Ακαδημίας σε μη αγγλόφωνη ταινία. Βέβαια, είχε προηγηθεί, τον Φεβρουάριο του 2012, η γαλλική παραγωγή "The Artist", που απέσπασε επίσης το βραβείο καλύτερης ταινίας, ωστόσο, τυπικά, δεν μπορεί να θεωρηθεί μη αγγλόφωνη για τον απλούστατο λόγο ότι ήταν... βουβή! Ο Μπονγκ Τζουν Χο, που από τον περασμένο Μάιο στις Κάννες (όπου απέσπασε τον Χρυσό Φοίνικα) δεν σταμάτησε να κερδίζει το ένα βραβείο μετά το άλλο, πρόσφατα, παραλαμβάνοντας τη Χρυσή Σφαίρα, έθιξε με το γάντι τη χρόνια "δυσκολία" των Αμερικανών να παρακολουθήσουν ξενόγλωσσες ταινίες: "Όταν ξεπεράσετε το εμπόδιο των δύο εκατοστών στην οθόνη, που είναι οι υπότιτλοι, θα ανακαλύψετε έναν κόσμο με καταπληκτικές ταινίες". Τα "Παράσιτα", με ένα από τα καλύτερα σενάρια που έχουμε δει εδώ και πολλά χρόνια στην οθόνη, μια ευφυέστατη αλλά και ανελέητη κριτική για τις τεράστιες κοινωνικές ανισότητες της εποχής μας, απέσπασε συνολικά τέσσερα Όσκαρ: Καλύτερης ταινίας, καλύτερης σκηνοθεσίας, καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου, καλύτερης διεθνούς ταινίας.

Ο Χοακίν Φίνιξ, που απέσπασε το Όσκαρ Πρώτου Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στο "Τζόκερ", εμφανώς συγκινημένος μίλησε για την "αγάπη που μοιραζόμαστε όλοι μας για το σινεμά...". "Νομίζω όμως ότι το μεγαλύτερο δώρο είναι ότι μας δίνεται η ευκαιρία να γίνουμε η φωνή για όσους δεν έχουν φωνή. Είτε πρόκειται για γυναικεία θέματα, είτε για ρατσισμό, είτε για οικολογικά ζητήματα, τελικά όλα αυτά έχουν κοινό παρονομαστή, τον αγώνα ενάντια στην αδικία. Και υπάρχει αδικία σε αυτό τον κόσμο... Δεν είμαστε το κέντρο του σύμπαντος. Νιώθουμε ότι έχουμε το δικαίωμα να παίρνουμε το γάλα μιας αγελάδας και να το βάζουμε στον καφέ μας ή στο πρωινό μας. Και μετά της κλέβουμε και το μοσχαράκι της. Αν είχαμε την αγάπη ως οδηγό, θα βρίσκαμε τους τρόπους, το σύστημα που θα μας επέτρεπε να επιβιώσουμε (...) Στο παρελθόν ήμουν κακός χαρακτήρας, προβληματικός στη συνεργασία, αλλά μου δόθηκε μια δεύτερη ευκαιρία από πολλούς από εσάς. Γι’ αυτό πρέπει να δίνουμε ευκαιρίες στον άλλον να εξελιχθεί...". Και έκλεισε με στίχους που είχε γράψει ο πρόωρα χαμένος αδελφός του, Ρίβερ Φίνιξ: "Τρέξε προς τη σωτηρία με αγάπη, και η ειρήνη θα ακολουθήσει".

Αλλά τις εντυπώσεις κέρδισε η Τζούλια Ράικαρντ, συν-σκηνοθέτης (μαζί με τον Στίβεν Μπόγκναρ) του ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους "American Factory" (που ενισχύθηκε στην παραγωγή από τον Μπαράκ Ομπάμα), παραλαμβάνοντας το Όσκαρ σε αυτή την κατηγορία: «Είμαι ευτυχής που βρίσκομαι στην ίδια ομάδα με τα αδέλφια μου - ντοκιμαντερίστες απ’ όλο τον κόσμο, που διακινδυνεύουν τις ζωές τους για να μας δώσουν ιστορίες, για νοσοκομεία που βομβαρδίζονται στη Συρία, για όσα συμβαίνουν στη Βραζιλία. Είμαστε πολύ περήφανοι που ανήκουμε σε αυτή την ομάδα. Η δική μας ταινία είναι για ένα εργοστάσιο στο Οχάιο. Αλλά θα μπορούσε να μιλάει για οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, που οι άνθρωποι ξυπνάνε, βάζουν στολή εργασίας, χτυπάνε κάρτα και προσπαθούν για μια καλύτερη ζωή για τις οικογένειές τους. Τα πράγματα γίνονται ολοένα και πιο δύσκολα για την εργατική τάξη. Κι εμείς πιστεύουμε ότι θα καλυτερέψουν μόνο όταν οι εργάτες όλου του κόσμου ενωθούν".

Αναλυτικά, τα βραβεία:

Καλύτερη ταινία: "Παράσιτα". Καλύτερη σκηνοθεσία: Μπονγκ Τζουν Χο για τα "Παράσιτα".


Πρώτου ανδρικού ρόλου: Χοακίν Φίνιξ για το "Τζόκερ". Πρώτου γυναικείου ρόλου: Ρενέ Ζελβέγκερ για το “Judy". Δεύτερου ανδρικού ρόλου: Μπραντ Πιτ για το «Κάποτε στο... Χόλιγουντ». Δεύτερου γυναικείου ρόλου: Λόρα Ντερν για το «Ιστορία γάμου». Πρωτότυπου σεναρίου: Μπονγκ Τζουν Χο και Χαν Τζιν Γουόν για τα «Παράσιτα». Διασκευασμένο σενάριο: Τάικα Γουατίτι για το «Jojo Rabit». Καλύτερη διεθνής ταινία: «Παράσιτα» σε σκηνοθεσία Μπονγκ Τζουν Χο. Καλλιτεχνική διεύθυνση: Μπάρμπαρα Λινγκ και Νάνσι Χέιγκ για το «Κάποτε στο... Χόλιγουντ». Καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων μεγάλου μήκους: «Toy Story 4». Καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους: «Hair Love».


Καλύτερο ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους: «American Factory». Καλύτερο ντοκιμαντέρ μικρού μήκους: «Learning to Skateboard in a Warzone». Καλύτερη μικρού μήκους ταινία - Live Action: «The Neighbor’s Window». Καλύτερο τραγούδι: "I’m Gonna Love Me Again", του Έλτον Τζον, από την ταινία «Rocketman». Καλύτερη μουσική: Χίλντουρ Γκουντναντότιρ για το «Joker». Καλύτερα κοστούμια: Ζακλίν Ντουράν για τις «Μικρές κυρίες». Διεύθυνση φωτογραφίας: Ρότζερ Ντίκινς για το «1917». Καλύτερο μοντάζ: Μάικλ Μακάσκερ και Άντριου Μπάκλαντ για το «Ford versus Ferrari». Μέικ απ και κομμώσεων: Κάζου Χίρο, Αν Μόργκαν και Βίβιαν Μπέικερ για το «Bombshell». Μοντάζ Ήχου: Ντόναλντ Σιλβέστερ για το «Ford v Ferrari». Μιξάζ ήχου: Μαρκ Τέιλορ και Στιούαρτ Γουίλσον για το «1917». Οπτικά εφέ: Γκιγιόμ Ροσερόν, Γκρεγκ Μπάτλερ και Ντομινίκ Τουοχί για το «1917».

ΚΩΣΤΑΣ ΤΕΡΖΗΣ

 

 

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Οι ρωγμές στο τείχος

Οι περιοδείες του Τσίπρα και των άλλων στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ και οι συναντήσεις τους με τον κόσμο του εμπορίου, της εστίασης και της μικρής επιχειρηματικότητας δημιουργούν ένα σοβαρό ρήγμα στο επικοινωνιακό τείχος που έχει σηκώσει η κυβέρνηση γύρω από την πολιτική της.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο
Όλες οι Ειδήσεις