Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Στοχεύουμε στην ανάδειξη της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας

"Οικογενειακή" φωτογραφία των συντελεστών του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά

Παρουσίαση ρεπερτορίου, δράσεων και συνεργασιών χθες από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Της Μάνιας Ζούση

 

Για “ένα πρόγραμμα χειρονομιών” μιλούσε χθες το μεσημέρι ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Νίκος Διαμαντής παρουσιάζοντας το νέο ρεπερτόριο, τις δράσεις, τις συνεργασίες, την “προσπάθεια ισορροπίας”, όπως έλεγε, “με αιχμή τα νεότερα κείμενα, τις παραγγελίες, και το προσωπικό στίγμα των δημιουργών, ισχυρό και σαφές”.

Κι είναι εμφανές πως το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά μοιάζει “να παίρνει κεφάλι” και θέση στην πρώτη γραμμή. Με ρεπερτόριο και παραγωγές υψηλών προδιαγραφών, που κάνει εκκίνηση με τον “Θείο Βάνια” του Τσέχωφ στις 22 Νοεμβρίου με τον Γιώργο Κιμούλη στην σκηνοθεσία και τον πρωταγωνιστικό ρόλο, συνεχίζει με τη “Ρένα” του Κορτώ σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη στις 10 Δεκεμβρίου, τις “Κούκλες” (βασισμένη στο "Κουκλόσπιτο" του Ίψεν) στις 21 Ιανουαρίου από τον Νικόλα Ανδρουλάκη, τον “Βόυτσεκ” του Μπίχνερ σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου στις 22 Φεβρουαρίου και τον “Κύκλο του έρωτα” ("Το γαϊτανάκι") του Σνίτσλερ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου στις 3 Μαΐου.

“Έχουμε στρέψει την προσοχή μας στην ανάδειξη της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας, του σύγχρονου ελληνικού λόγου”, εξηγούσε ο Ν. Διαμαντής δίνοντας το στίγμα του προγράμματος και παρουσιάζοντας τα κεντρικά σημεία του αυτά τα δυο χρόνια.

Μίλησε για το Φεστιβάλ Ελληνικού Έργου που θα συνεχιστεί την επόμενη και μεθεπόμενη άνοιξη με πρωταγωνιστές τον “Φονιά” του Μήτσου Ευθυμιάδη, το “Με δύναμη από την Κηφισιά” του Κεχαΐδη και το καινούργιο έργο του Μάκη Τσίτα.

Δεν παρέλειψε να αναφερθεί σε ένα σύνολο αναλογίων όπου θα παρουσιαστούν από τη “Βουή” του Μάτεσι έως τα “Αίματα” του Φιλίππου κι ένα σύνολο έργων της ελληνικής δραματουργίας που θα “προσεγγιστούν στοχευμένα” από ομάδες δραματικών σχολών, “αναδεικνύοντας έτσι τη νέα γενιά δραματουργών της εκπαίδευσής μας”.

Την άνοιξη του 2020 το Φεστιβάλ Ελληνικού Έργου θα τιμήσει τη Λούλα Αναγνωστάκη, όπως διευκρίνισε ο κ. Διαμαντής σημειώνοντας πως “αυτά τα τρία χρόνια στο φεστιβάλ έγινε προσπάθεια προσέγγισης νέων έργων για να δει ο κόσμος στην κεντρική σκηνή του θεάτρου τη διαδικασία δημιουργίας έργου και της προσέγγισης παραστάσεων”

Υπογράμμισε πως το επόμενο φθινόπωρο σχεδιάζεται μια σημαντική παρέμβαση στον χώρο της τραγωδίας με την “Ορέστεια” μέσα από εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις και τίτλο “Από το Θέατρο στο Μουσείο”, σε συνεργασία με το Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά. Θα περιλαμβάνει παραστάσεις in situ στους αρχαιολογικούς χώρους των επτά νησιών του Πειραιά, στο αρχαιολογικό μουσείο της πόλης και στο Δημοτικό Θέατρο από Οκτώβριο έως Δεκέμβριο. “Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα απενοχοποιημένης προσέγγισης της τραγωδίας πάνω στο κείμενο και τη θεατρική πρακτική", όπως ανέφερε ο Νίκος Διαμαντής.

Παράλληλα, υπάρχει ένα σύνολο δράσεων που έχουν ξεκινήσει με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και την Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου, με τίτλο “Ποίηση on the road”, στα λεωφορεία του Πειραιά, που θα καταλήξουν στις 22 Δεκεμβρίου με τις “Επικίνδυνες λέξεις” σε 30 βιβλιοπωλεία της Αθήνας και του Πειραιά, όπου 30 άνθρωποι του λόγου θα παρέμβουν πάνω στα λογοκριμένα κείμενα και τους συγγραφείς. Ο Νίκος Διαμαντής παρουσίασε επίσης την παρέμβαση που θα γίνει την άνοιξη του 2019 με τίτλο “Το λιμάνι ως θέατρο αλλαγής”, μια ξενάγηση διά θαλάσσης που θα περιλαμβάνει και θα αναλύει τον τρόπο που το λιμάνι διαφοροποιείται σε έξι διαφορετικές περιόδους. Την ίδια περίοδο θα υπάρξει ανάδειξη διαφορετικών τοπόσημων του Πειραιά, “δράσεις" σε σχολεία πάνω στο διάβασμα, τη δημιουργία του κειμένου και της θεατρικής δράσης με διαφορετικό και καινοτόμο τρόπο, ενώ για πρώτη φορά θα ιδρυθεί θεατρική ομάδα ενηλίκων με αυτισμό. Βασικό στοιχείο του προγράμματος, οι “Ανθρωπότητες”, που θα έχει κεντρικό θέμα την έκθεση του Κώστα Ζαφειρόπουλου “Τα Πετεινά” της Εθνικής Βιβλιοθήκης και τον Σταύρο Ζουμπουλάκη με τον οποίο εγκαινιάζεται μια νέα τριετής συνεργασία ημερίδων λόγου πάνω στο ρεπερτόριο του Δημοτικού Θεάτρου.

Στο “πρόγραμμα χειρονομιών”, όπως το χαρακτήρισε ο καλλιτεχνικός διευθυντής, περιλαμβάνονται επίσης παρεμβάσεις σε νοσοκομεία και φυλακές, η σύγχρονη πειραϊκή ταυτότητα με τον Νότη Ανανιάδη, συνεργασίες με μουσικά σχήματα αλλά και ανάδειξη δομών όπως το Ωδείο της πόλης με τα κυριακάτικα πρωινά.

Τις επόμενες ημέρες εγκαινιάζεται έκθεση έργων του Χρήστου Μποκόρου.

Στο πρόγραμμα από τον επόμενο Σεπτέμβριο, που θα ξεκινήσει με την παράσταση της “Φαίδρας” σε σκηνοθεσία Έφης Θεοδώρου και διασκευή Στρατή Πασχάλη, εντάσσονται επίσης “Ο χορός της φωτιάς” σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, ο “Μάκβεθ” από τον Δημήτρη Λιγνάδη, ο “Ματωμένος Γάμος” από τον Νίκο Διαμαντή.

“Καταφέραμε να εξορθολογίσουμε οικονομικά το Δημοτικό Θέατρο, φέραμε μια σχετική ισορροπία με περισσότερα έσοδα και μείωση εξόδων, έχουμε καταφέρει να έχουμε μια σύμβαση με την Περιφέρεια Αττικής που μας στηρίζει, μια συμφωνία με το υπουργείο Πολιτισμού κι έχουμε και τα δικά μας έσοδα”, δήλωσε ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μόραλης υπογραμμίζοντας πως “το σημαντικότερο είναι ότι το θέατρο μπήκε στον χάρτη των μεγάλων θεάτρων της χώρας”.

 

Δείτε όλα τα σχόλια