Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Σοφία Διονυσοπούλου: Σε ό,τι έχω γράψει υπάρχει ανατροπή των μύθων

Ένας μονόλογος με δύο Μήδειες

Για τη σύγκρουση δύο κόσμων, αυτού του αρχέγονου και της πίστης από τη μία και ενός σύγχρονου από την άλλη, μιλά στο θεατρικό της έργο “Μήδεια - Μηδέν στο κόκκινο”, που κάνει απόψε πρεμιέρα στο Θέατρο Φούρνος, η συγγραφέας και σκηνοθέτις Σοφία Διονυσοπούλου.

Αποκαλύπτει πως είχε πάντα εμμονή με τη μυθολογία, καθώς, όπως λέει, βαριόταν την Ιστορία. Απομόνωνε λοιπόν μέσα από τη μυθολογία ιστορικά στοιχεία.

Το έργο, με ερμηνεύτρια την καλή ηθοποιό Δέσποινα Σαραφείδου, είναι βασισμένο στον μύθο της Μήδειας, που προϋπήρχε του Ευριπίδη, όπως μας εξηγεί η Σ. Διονυσοπούλου. “Ο Ευριπίδης είναι ο πρώτος που λέει ότι η Μήδεια δολοφόνησε τα παιδιά της για τους λόγους που ξέρουμε. Πριν από αυτόν όμως, ο κανονικός μύθος λέει ότι η Μήδεια σκότωσε μεν τα παιδιά, αλλά στην πραγματικότητα δεν ήταν δολοφονία, αλλά θυσία στην Ήρα. Σύμφωνα με αυτόν τον μύθο, η Ήρα τα παιδιά που θυσιάζονταν τα ανάσταινε και τους χάριζε την αθανασία. Η Μήδεια το κάνει αυτό για λόγους εκδίκησης προς τον Ιάσονα, αλλά εκείνος δεν μαθαίνει ποτέ ότι τα παιδιά ζουν, κάτι που ξέρει η ίδια. Αυτή είναι η μία διαφορά του δικού μου έργου και η άλλη έχει πολιτικό στίγμα και αφορά την ξενοφοβία. Πρόκειται για τον φόβο απέναντι στον άνθρωπο που είναι διαφορετικός” επισημαίνει.

Η Σοφία Διονυσοπούλου εξηγεί πως σε όλα τα θεατρικά που έχει γράψει υπάρχει ανατροπή των μύθων. “Και στη 'Μήδεια' με ενδιέφερε μια ανατροπή και όχι το βασικό θέμα”.

Στην ερώτηση τι σηματοδοτεί ο τίτλος, αναφέρει πως πρόκειται για έναν μονόλογο με δύο Μήδειες που έχει γραφτεί σαν διάλογος. “Η μία είναι η βασίλισσα και η μάγισσα που προβλέπει το μέλλον, ξέρει τι θα της συμβεί και αυτό την κάνει ακόμα πιο τραγικό πρόσωπο. Η άλλη είναι αυτή που βιώνει το πάθος και το συναίσθημα. Και οι δύο συγκρούονται μεταξύ τους” καταλήγει η κ. Διονυσοπούλου. Η παράσταση θα παίζεται κάθε Τετάρτη και Παρασκευή στο Θέατρο Φούρνος της οδού Μαυρομιχάλη 168.

 

Δείτε όλα τα σχόλια