Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ένας χορός πολεμικός μέσα σε ένα σαλόνι...

"Είναι σαν να συγκρούονται δύο πόλοι της κοινωνίας μας, ένας πολύ συντηρητικός και ένας πολύ φιλελεύθερος, και μέσα από αυτή τη διαμάχη ανακαλύπτουν πάρα πολλά πράγματα για τον εαυτό τους, μας λέει ο ηθοποιός Βασίλης Μαυρογεωργίου, που μαζί με την Σοφία Σεϊρλή ενσαρκώνουν τους δύο ρόλους της παράστασης

Ένα έργο που ξεδιπλώνεται σταδιακά σαν ο χορός των επτά πέπλων, κρύβοντας συνεχώς εκπλήξεις για τον θεατή, χαρακτηρίζει ο Βασίλης Μαυρογεωργίου το "Χελιδόνι" του Καταλανού Γκιλιέμ Κλούα, που κάνει πρεμιέρα απόψε στο Θεάτρο Μικρό Γκλόρια, με τη Σοφία Σεϊρλή και τον ίδιο στους δύο ρόλους και την Ελένη Γκασούκα στη σκηνοθεσία.

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Καταλανούς συγγραφείς, γράφει με αφορμή την τρομοκρατική επίθεση της 12ης Ιουνίου 2016 στο gay bar του Ορλάντο ένα βαθιά ανθρώπινο και συγκινητικό έργο, ύμνο στην αγάπη και τη ζωή, μεταφρασμένο από τη Μαρία Χατζηεμμανουήλ.

Η πραγματική σημασία αυτής της επίθεσης, τα κίνητρα του τρομοκράτη και η σκιά των θυμάτων του προκαλούν αντιπαράθεση ανάμεσα στην Αμέλια και στον Ραμόν, που θα τους οδηγήσει στην αποκάλυψη της αλήθειας γύρω από αυτά τα τρομερά γεγονότα. Αυτή η αλήθεια θα τους αναγκάσει να στοχαστούν γύρω από την ταυτότητά τους, την αποδοχή της απώλειας και την ευθραυστότητα της αγάπης, κάνοντάς τους να ξεγυμνώνουν τις ψυχές τους και να ενώσουν με έναν τρόπο τις τύχες τους για πάντα.

Για ένα "σενάριο που παρουσιάζει συνεχώς αποκαλύψεις και μια ιστορία που μοιάζει λίγο με ένα παζλ, όπου οι δύο παίκτες έχουν άλλα κομμάτια ο καθένας και δεν μπορούν να συμπληρώσουν καμία εκόνα στην πραγματικότητα αν δεν συνεργαστούν" μιλά ο ηθοποιός, εξηγώντας πως ο  Ραμόν εμφανίζεται στο έργο με σκοπό να επικοινωνήσει, να συνεργαστεί και να αποκαλύψει πράγματα.

Η μητέρα ουσιαστικά δεν θέλει να λύσει τον γρίφο, καθώς έχει καταλήξει στο μυαλό της σε κάποια συμπεράσματα και συνεχίζει να ζει χωρίς να θέλει να καταλάβει περισσότερα.

Το έργο έχει να κάνει πολύ με την αποδοχή των πραγμάτων, λέει ο Βασίλης Μαυρογεωργίου, αναφέροντας πως πρόκειται για ένα "πάρα πολύ έξυπνα γραμμένο έργο που όσο το δουλεύαμε ανακαλύπταμε συνεχώς τη λογική του μπρος - πίσω. Φτάνεις στο τέλος και ανακαλύπτεις συνεχώς πόσο έξυπνα είναι δομημένη η πλοκή. Στο 'Χελιδόνι' τα ίδια τα πρόσωπα είναι σαν να βρίσκονται μέσα σε μια μάχη, έναν χορό πολεμικό που συμβαίνει μέσα σε ένα σαλόνι. Και μέσα από αυτή τη διαμάχη ανακαλύπτουν πάρα πολλά πράγματα για τον εαυτό τους. Είναι σαν να συγκρούονται δύο πόλοι της κοινωνίας μας, ένας πολύ συντηρητικός και ένας πολύ φιλελεύθερος".

Ο Καταλανός Γκιλιέμ Κλούα είναι ένας εξαιρετικά ταλαντούχος συγγραφέας και δεν είναι τυχαίο ότι το έργο του ανεβαίνει σε πολλές χώρες της Ευρώπης.

"Σε αυτό το καλογραμμένο έργο αντιλαμβάνεσαι τις προθέσεις των ηρώων μόνο παίζοντας ξανά και ξανά την ιστορία από την αρχή έως το τέλος. Έτσι αρχίζεις να αντιλαμβάνεσαι πόσα επίπεδα κρύβει από κάτω αυτή η ιστορία. Μοιάζει συνεχώς σαν να σου κάνει παιχνίδια ο συγγραφέας και να πέφτεις σε συνεχόμενες παγίδες. Ο Κλούα δικαιώνει όλες τις πλευρές" σημειώνει ο Μαυρογεωργίου, εξηγώντας πως ο Ραμόν μοιάζει σαν να είναι πολλοί χαρακτήρες μαζί. Όσο για τους δύο ρόλους, θυμίζουν μαύρα και άσπρα πιόνια του σκακιού: Δύο μεγάλοι εχθροί επί σκηνής, που επιχειρηματολογούν και ο θεατής βλέπει κάτι που συνεχώς αλλάζει δεδομένα και αποκαλύπτει στοιχεία διατηρώντας το σασπένς".

Δείτε όλα τα σχόλια