Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ένα "σπιτικό" για δημιουργούς και κοινό

«Από Μηχανής Θέατρο» - Η Άννα Ελεφάντη μας μιλά για τη νέα θεατρική στέγη στο Μεταξουργείο για τις παραστάσεις που θα δούμε φέτος

Όνειρα και πάθη για την κοινή τους αγάπη στεγάζουν από τις αρχές φθινοπώρου στο Από Μηχανής Θέατρο της οδού Ακαδήμου στο Μεταξουργείο, το δικό τους «θεατρικό σπίτι», το οποίο απέκτησαν για τα επόμενα δώδεκα χρόνια, οι ηθοποιοί Άννα Ελεφάντη και Δημήτρης Μυλωνάς.

“Η ιδέα για μια μόνιμη θεατρική στέγη υπήρχε εδώ και χρόνια. Ήταν ένα όνειρο που ξεκινάει από την ανάγκη μας να έχουν οι παραγωγές μας μια μόνιμη στέγη. Ταυτόχρονα όμως θα είναι μια στέγη ανοιχτή και φιλόξενη και σε άλλους καλλιτέχνες. Σαν ένα σπιτικό που θα το συγυρίσουμε, θα το φροντίσουμε και θα το ανοίξουμε στον κόσμο» εξηγεί η Άννα Ελεφάντη, τονίζοντας πως «το όραμα είχε πάντα μια κατεύθυνση: να μοιραζόμαστε αυτήν τη στέγη και με άλλους ομοίους, νομάδες που κινούνται σε διάφορες σκηνές της Αθήνας με διάφορα δείγματα δουλειάς. Και αυτή η συνάντηση να γίνει ένας πόλος έλξης καλλιτεχνών, δημιουργών και κοινού, έτσι ώστε να αναρωτιούνται όλοι όσοι αγαπούν και παρακολουθούν το θέατρο ‘τι παίζει το Από Μηχανής’”.

Αναγνωρίζει πως το ρίσκο είναι μεγάλο, καθώς ζούμε σε μια εποχή ρευστότητας, «αλλά, αν δεν βουτήξεις στα βαθιά και κινείσαι στα ημίμετρα, δεν βγάζει πουθενά» υποστηρίζει. «Βουτήξαμε με πάρα πολύ όρεξη και κέφι και είχαμε πολλή γρήγορα πολλές συναντήσεις με ομοτέχνους που ήθελαν να συνεργαστούν μαζί μας και να στηρίξουν την προσπάθειά μας. Κάτι που είναι πολύ σπουδαίο και ένα αυθόρμητο ραντεβού πάρα πολύ παρήγορο».

Η ηθοποιός δεν παραλείπει να υπενθυμίσει πως τόσο εκείνη όσο και ο Δημήτρης Μυλωνάς είναι “και οι δύο άνθρωποι της δουλειάς, που δεν εμφανίστηκαν από έναν άλλον κόσμο για να καταστρώσουν μια επένδυση”.

«Έχουμε ζήσει όλα τα ωραία και τα δύσκολα να κάνεις θέατρο στην Ελλάδα και την Αθήνα της κρίσης. Έχοντας ταξιδέψει σε πολλές σκηνές και ταλαιπωρηθεί σε αρκετές από αυτές, επιθυμούσαμε να φτιάξουμε έναν χώρο όπως θέλαμε να τον συναντήσουμε, δηλαδή αξιοπρεπή, καθαρό, με καλή ακουστική, ορατότητα για τους θεατές. Και αυτό επιχειρήσαμε. Αν και πολύ νωρίς ακόμη, τα μηνύματα ανταπόκρισης του κοινού είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικά».

«Proof»: τα όρια διάνοιας και τρέλας

Η έναρξη της θεατρικής περιόδου στο Από Μηχανής Θέατρο έγινε εδώ και μια εβδομάδα με την ξεκαρδιστική φάρσα του Φεντώ “Ράφτης κυριών” σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά και με έναν ενθουσιώδη θίασο του οποίου ηγείται ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης, που ερμηνεύει και τον κεντρικό ρόλο. Ένα δύσκολο είδος θεάτρου, "που έλκει την καταγωγή του από το μπουλούκι και τον σαλτιμπάγκο, ζητώντας αμεσότητα και κέφι", όπως σχολιάζει η Άννα για το έργο, το οποίο καυτηριάζει την υποκρισία και τον καθωσπρεπισμό της εποχής, «στοιχεία που δεν έχουν εξελιχθεί», όπως λέει γι’ αυτήν την καλή κωμωδία «που κλείνει το μάτι στον θεατή».

Στις 17 Νοεμβρίου κάνει πρεμιέρα η δεύτερη παραγωγή της ομάδας «Εν Δράσει» με το δημοφιλές και βραβευμένο με Πούλιτζερ έργο του Ντέιβιντ Όμπερν «Proof», σε μετάφραση Άννας Ελεφάντη και σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά.

Για ένα «γερό, αστικό, στιβαρό δράμα, πολύ σύγχρονο, που μπορεί ν’ αγγίξει μια πολύ μεγάλη γκάμα κοινού, έγινε ταινία και έχει παιχθεί παντού» μιλά η μεταφράστρια και ηθοποιός του έργου.

“Η ιδιότητα της ηθοποιού με βοήθησε πολύ στη διαδικασία της μετάφρασης. Μέλημά μου ήταν να περάσει ένας καθημερινός λόγος, παρ’ όλα αυτά στο κείμενο υπάρχουν και κάποια σημεία περισσότερο υπερβατικά και ποιητικά. Ήθελα να το μεταφέρω με τον καλύτερο τρόπο, χωρίς να το κατεβάσω σε μια καθημερινότητα και μια προφορικότητα που χαρακτηρίζει όλο το υπόλοιπο κείμενο”, σημειώνει.

Πρόκειται για την ιστορία της Κάθριν, που ζει με τον πατέρα της Ρόμπερτ, έναν ιδιοφυή αλλά διαταραγμένο διανοητικά μαθηματικό που πάσχει από σχιζοφρένεια. Η ίδια ανησυχεί μήπως μαζί με το ταλέντο του έχει κληρονομήσει και την τρέλα του.

Παραμονές των εικοστών πέμπτων γενεθλίων της δέχεται στο σπίτι τη μεγαλύτερή της αδελφή Κλερ και τον Χαλ, παλιό φοιτητή του πατέρα της, ο οποίος εργάζεται πυρετωδώς πάνω στα 103 τετράδια με τις σημειώσεις που έχει αφήσει ο σπουδαίος μαθηματικός με την ελπίδα πως θα ανακαλύψει κάποιο σημαντικό υλικό.

Η Κάθριν θα εμπιστευτεί στον Χαλ ένα κρυμμένο τετράδιο με την απόδειξη ενός εξαιρετικά σημαντικού μαθηματικού προβλήματος. Αυτό σημαίνει και η λέξη «Proof», ένα εξαιρετικά σημαντικό υλικό. Ο ίδιος το αποδέχεται, αλλά στη συνέχεια αμφισβητεί το γεγονός αυτό να το έχει γράψει η ίδια ή να είναι προϊόν δουλειάς του πάτερα της. Και εκεί η Κάθριν καταρρέει.

“Το έργο έχει να κάνει με τα όρια διάνοιας και τρέλας, αλλά και με κάτι πολύ πιο ανθρώπινο: με μια κοινή αγωνία και ανάγκη για εμπιστοσύνη» υποστηρίζει η Άννα μιλώντας για το πόσο μεγάλη ανάγκη έχουμε να βουτήξουμε στο συναίσθημα και τι επίπτωση μπορεί να έχει μια προδοσία. Ένα βαθιά συγκινητικό έργο που ακουμπάει τον καθένα μας μέσα από τη σχέση κόρης και πατέρα, που είναι πολύ ιδιαίτερη. Ακουμπά επίσης με πολύ μεγάλη τρυφερότητα και το ζήτημα της εμπιστοσύνης και της διαφορετικότητας. Ένα πολύ σύγχρονο κείμενο με τη στιβαρότητα και τη δυναμική ενός κλασικού έργου», προσθέτει.

Στην παράσταση πρωταγωνιστούν οι Χρήστος Βαλαβανίδης, Ελεάνα Στραβοδήμου, Χρήστος Καπενής και Άννα Ελεφάντη.

Δείτε όλα τα σχόλια