Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Πολυπρισματικό Φεστιβάλ σε επαφή με την κοινωνία

Ίβο βαν Χόφε και Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος (φωτό Εύη Φυλακτού)

"Είμαι ευγνώμων γι' αυτό το ταξίδι που μου επιφύλαξε η ζωή, όσο κι αν είχε τις δυσκολίες του" έλεγε χθες ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος για την τετραετή θητεία του ως καλλιτεχνικός διευθυντής στο Φεστιβάλ...

"Είμαι ευγνώμων γι' αυτό το ταξίδι που μου επιφύλαξε η ζωή, όσο κι αν είχε τις δυσκολίες του" έλεγε χθες ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος για την τετραετή θητεία του ως καλλιτεχνικός διευθυντής στο Φεστιβάλ Αθηνών, παρουσιάζοντας τον απολογισμό της φετινής περιόδου. Κάνοντας λόγο για "πολύ δουλειά και πολύτιμη εμπειρία", διευκρίνισε ότι επί ημερών του για "πρώτη φορά δεν χρειάστηκε έκτακτη χρηματοδότηση ούτε αύξηση του προϋπολογισμού. Τα τρία πρώτα χρόνια της θητείας μου το Φεστιβάλ είναι πλεονασματικό".

Με ενδιάμεσες παρεμβολές βίντεο από όλους τους χώρους όπου απλώθηκε το Φεστιβάλ και φέτος, στη γεμάτη αίθουσα του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, και καθώς σε ένα μήνα παραδίδει τη σκυτάλη του Φεστιβάλ, υπογράμμισε ότι οι κατευθύνσεις που εξαρχής ακολουθήθηκαν ήταν η πίστη "σε ένα Φεστιβάλ εθνικό και διεθνές, με ισχυρά κοινωνικά αντανακλαστικά, ανοιχτό σε όλους, που καλείται να αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότατες ενός δημόσιου οργανισμού ώστε να ανταποκριθεί στα υψηλά ζητούμενα: αισθητική καλλιέργεια του κοινού, ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, σύνδεση της τέχνης με την κοινωνία και ενίσχυση της εγχώριας δημιουργίας".

Τόνισε ότι το μέλημα ήταν "η ενίσχυση της διακριτής ταυτότητας των χώρων της Επιδαύρου και της Μικρής Επιδαύρου, του Ηρωδείου, της Πειραιώς 260 και της ενότητας του Ανοίγματος στην πόλη", που συνθέτουν ένα "πολυπρισματικό Φεστιβάλ". Καταφεύγοντας στους αριθμούς τόνισε ότι τις φετινές παραστάσεις, μέχρι τώρα, παρακολούθησαν στην Επίδαυρο 52.747 θεατές, στο Ηρώδειο 79.202, στην Πειραιώς 260 18.433, ενώ το "Kanata" του Λεπάζ στο Μέγαρο Μουσικής είχε 2.440 θεατές, και το Άνοιγμα στην πόλη συγκέντρωσε 5.845 θεατές σε 17 εκδηλώσεις με ελεύθερη είσοδο.

Η μείωση των παραστάσεων φέτος "έγινε συνειδητά" ώστε "να δημιουργηθεί ένα πρόγραμμα πιο στοχευμένο, πιο σφιχτό, με πιο δραστική απεύθυνση στον κόσμο".

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος επισήμανε ότι "το Ηρώδειο ξαναμπήκε στην ατζέντα του κοινού", ενώ ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στο γεγονός ότι "εστιάσαμε στο ζήτημα της διαφορετικότητας", ότι η Πειραιώς άνοιξε για πρώτη φορά τις πύλες της στα παιδιά, ενώ έδωσε επισήμανε τον σημαντικό υποστηρικτικό ρόλο που έχει να παίξει το Φεστιβάλ στο ελληνικό θέατρο. Σε ό,τι αφορά τη διαμόρφωση του διεθνούς προγράμματος, "η λέξη - κλειδί ήταν η ποικιλομορφία", ενώ στον χορό φιλοξενήθηκαν Έλληνες και ξένοι δημιουργοί. Θύμισε προγράμματα διεθνών ανταλλαγών όπως με το Εθνικό Κένρο Χορού της Ιταλίας και ελληνικών συνεργασιών με το Ίδρυμα Ωνάση.

Αναφέρθηκε στο Άνοιγμα στην πόλη και στη σύνδεση της καλλιτεχνικής δημιουργίας με την κοινωνία που επιχείρησε, εστιάζοντας στη διαφορετικότητα αλλά και στο πάντρεμα ανάμεσα στις τέχνες. Μίλησε για τις συνεργασίες με το Ωδείο Αθηνών, την Ταινιοθήκη της Ελλάδας, την Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, μίλησε για τον διεθνή προσανατολισμό της Επιδαύρου, που "επιβάλλεται ώστε το αρχαίο αυτό θέατρο ως φεστιβαλικός χώρος να αρχίσει να συνομιλεί με τα ευρωπαϊκά φεστιβάλ", για τη Μικρή Επίδαυρο, που απέκτησε "δική της ιδιαίτερη φυσιογνωμία και πιο νεανικό ανήσυχο κοινό", αλλά και το Λύκειο Επιδαύρου, το διεθνές θερινό σχολείο αρχαίου δράματος, ένα θεσμό "που πρέπει να ριζώσει" και "να μας αφορά ως η διαρκής ανανέωση της ματιάς πάνω στο αρχαίο δράμα".

Π.Κρ.

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

175 εκατομμύρια και πολλά είναι

Πραγματικά γενναιόδωρο το κοινωνικό μέρισμα που δίνει η κυβέρνηση για φέτος. 175 εκατομμύρια δεν τα λες και λίγα. Τις παλιές καλές εποχές, τόσα ήταν τα χρήματα που έπαιρνε σε δάνειο ένας εκδότης ή ένας ισχυρός επιχειρηματίας με εγγύηση «αέρα»

Δειτε ολοκληρο το αρθρο