Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ο Νίκος Χουλιαράς κατοικεί στην Κριεζώτου

"Στη νύχτα του χαρτιού". Γνωστά και άγνωστα σχέδια του καλλιτέχνη στο Μουσείο Μπενάκη

Μια μικρή, νοικοκυρεμένη έκθεση, “σπιτίσια”, όπως τη χαρακτήρισαν οι συντελεστές της, περιμένει από χθες το βράδυ το κοινό που θέλει να γνωρίσει άγνωστες πλευρές του πολύπλευρου και τεράστιου ταλέντου ενός καλλιτέχνη που ασχολήθηκε με τη ζωγραφική, έκανε σκηνικά αλλά και εξώφυλλα βιβλίων, πειραματίστηκε με πολυάριθμες τεχνικές και είδη χαρτιού, έγραψε στίχους και μουσική και τραγούδησε για κάμποσα χρόνια σε μπουάτ της Πλάκας, τιμώντας με κάθε τρόπο την ηπειρώτικη καταγωγή του.

Ο Νίκος Χουλιαράς ζωντανεύει μέσα από την έκθεση με τίτλο «Στη νύχτα του χαρτιού: Γνωστά και άγνωστα σχέδια του Νίκου Χουλιαρά» στον πρώτο όροφο της οικίας Χατζηκυριάκου - Γκίκα, του Μουσείου Μπενάκη στην οδό Κριεζώτου, μια σειρά σχεδίων του που μοιάζουν να διηγούνται και να σχολιάζουν τη ζωή και την τέχνη του. Μικρά κάδρα με σχέδια και φιγούρες από περιγράμματα με μελάνι που, όσο προχωρούν τα χρόνια, γεμίζουν με χρώμα αλλά και με το μαύρο να παραμένει σε πρώτο πλάνο. Σχέδια με αυτοπροσωπογραφίες, πρόσωπα του οικογενειακού του περίγυρου και γυναίκες που αγάπησε, όπου φράσεις θυμίζουν ύφος του Μποστ και ένα είδος ιδιόμορφου ημερολογίου. Τα σχέδια που κυριαρχούν στην έκθεση και βρέθηκαν στο αρχείο του αποτυπώνουν το ιδιόμορφο χιούμορ, τον σαρκασμό και τον αυτοσαρκασμό του, σαν σχολιογραφικές λεζάντες της καθημερινότητάς του. Σχέδια που χρονολογούνται από τα χρόνια του στην ΑΣΚΤ μέχρι τις τελευταίες δημιουργικές του στιγμές. Δημιουργίες όπου διαφαίνονται οι ίδιες εμμονές με τα ζωγραφικά έργα του, όπως η μνήμη των τοπίων και οι τόποι της μνήμης, οι λέξεις και η γραφή, η βία και η τρυφερότητα του έρωτα, το ερημικό ζώο, η σκιά και η νύχτα, η εικόνα του εαυτού.

Η έκθεση, σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης Ελισάβετ Πλέσσα, όπου είναι εμφανής η παιγνιώδης διάθεσή του με το χαρτί, σε αρχιτεκτονικό σχεδιασμό Σταμάτη Ζάννου, που θα διαρκέσει έως τις 24 Νοεμβρίου, συνοδεύεται από ομότιτλη έκδοση αφιερωμένη στον Άγγελο Δεληβορριά: “Με το αεράκι της αθέατης πλευράς”.

 

Δείτε όλα τα σχόλια