Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Πάνε Κάιρο οι ομπρέλες του Ζογγολόπουλου

Στην Αίγυπτο, εβδομήντα χρόνια μετά...

Ήταν το 1946 όταν ο γλύπτης Γιώργος Ζογγολόπουλος παρουσίασε έργα του στην Αίγυπτο, συμμετέχοντας στη Διεθνή Έκθεση του Καΐρου. Σήμερα, εβδομήντα δύο χρόνια μετά, μια από τις πιο δημοφιλείς και επισκέψιμες παραλίες του Καΐρου, θα κοσμείται σε λίγες ημέρες, από τις περίφημες, διάτρητες, χαλύβδινες “Ομπρέλες” του, που τον έχουν κάνει διάσημο σε ολόκληρο τον κόσμο και αποτελούν το αγαπημένο εικαστικό μοτίβο, σημείο κατατεθέν της Θεσσαλονίκης, στην παραλία της οποίας βρίσκονται τα τελευταία χρόνια. Μια συμβολική κίνηση που εμπεριέχει την αναγνώριση του διεθνή Έλληνα εικαστικού αλλά και τη συγκίνηση που δημιουργεί σε έναν τόπο όπου το ελληνικό στοιχείο έζησε και μεγαλούργησε. Η τοποθέτηση του διάσημου εικαστικού έργου του Ζογγολόπουλου στην Αίγυπτο, έρχεται να συνεχίσει τον διάλογο του αιγυπτιακού και του ελληνικού πολιτισμού και να ενισχύσει την ελληνο-αιγυπτιακή φιλία ως ένα σύγχρονο εικαστικό τοπόσημο που δεσπόζει και στις δύο χώρες.

Ήδη στην Αίγυπτο βρίσκεται ομάδα εργασίας από το Ίδρυμα Ζογγολόπουλου που επιβλέπει την εγκατάσταση και αποτελείται από τον επικεφαλής και πρόεδρο Νίκο Θεοδωρίδη και τον γενικό διευθυντή Άγγελο Μωρέτη.

Οι “Ομπρέλες”, εικαστικό έργο αναφοράς για τη σύγχρονη τέχνη στην Ελλάδα, αποτελεί ένα από τα πλέον φωτογραφημένα γλυπτά παγκοσμίως. Η ιδιαιτέρως επιτυχής εγκατάσταση του γλυπτού στην πόλη της Θεσσαλονίκης το 1997 από τον ίδιο τον Γιώργο Ζογγολόπουλο έκανε το έργο άμεσα αγαπητό στους δημότες και τους επισκέπτες της πόλης, ενώ θεωρείται πρότυπο γλυπτικής εγκατάστασης στον δημόσιο χώρο καθώς ενσωματώνεται αρμονικά στον ορίζοντα.

Το ίδιο εικαστικό μοτίβο συναντάται επίσης και στον Φάρο Ψυχικού, περιοχή όπου βρίσκεται η οικία, το Ίδρυμα και η Γλυπτοθήκη Ζογγολόπουλου.

Η ομπρέλα, που πρωτοεμφανίζεται στο εικαστικό έργο του Γιώργου Ζογγολόπουλου το 1987, θα απασχολήσει αρκετά τον καλλιτέχνη στα επόμενα χρόνια. Το πρώτο γλυπτό με το συγκεκριμένο θέμα είναι μια ομπρέλα που αιωρείται ελεύθερα στον χώρο και διαπερνάται από χαλύβδινες ευθείες, σύνθεση που ο καλλιτέχνης συνόδευσε με έναν ευδιάκριτο συμβολισμό απέναντι στον πυρηνικό όλεθρο, μια ειρωνεία απέναντι στην αντιπυραυλική προστασία που ευαγγελιζόταν η Δύση έναντι στην απειλή από την ατομική βόμβα!

Το 1995 οι Ομπρέλες τοποθετήθηκαν σε πλωτή εξέδρα, στην είσοδο της Μπιενάλε της Βενετίας, όπου για ένα χρόνο το γλυπτό έγινε σήμα κατατεθέν της διοργάνωσης. Την ίδια χρονιά το έργο τοποθετήθηκε και στην κεντρική είσοδο του κτηρίου του Συμβουλίου Υπουργών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις Βρυξέλλες, αποσπώντας το πρώτο πανευρωπαϊκό βραβείο στον σχετικό διαγωνισμό.

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Η απειλή της Νέας Δεξιάς

Το πρόσφατο κοινό μανιφέστο της Λεπέν με τον Σαλβίνι ήταν μια κίνηση που έχει στόχο τις ευρωεκλογές, όπου η Νέα Δεξιά ετοιμάζεται να καταγράψει τη δυναμική της. Η Λεπέν και ο Σαλβίνι δεν είναι μόνοι...

Δειτε ολοκληρο το αρθρο