Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Η δημιουργική "γλώσσα" του Ρέντζο Πιάνο

Έκθεση αρχιτεκτονικής "Piece by Piece" στο ΚΠΙΣΝ

Αρχιτεκτονικές μακέτες, προπλάσματα και αναπαραστάσεις έργων που θυμίζουν παράξενα επιτραπέζια παιχνίδια τα οποία σαν αερόστατα μοιάζουν να πετούν, όλα μικρογραφίες από 18 εμβληματικές κατασκευές κτηρίων, συγκροτημάτων και εγκαταστάσεων του Renzo Piano Building Workshop αποτελούν την ενδιαφέρουσα έκθεση “Piece by Piece”, που εγκαινιάστηκε χθες στον Φάρο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Πάνω σε μεγάλα τραπέζια είναι τοποθετημένες οι ξεχωριστές μονογραφίες-εγκαταστάσεις, κάθε μία αφιερωμένη και σε ένα έργο, από το θρυλικό Μπομπούρ, το Εθνικό Κέντρο Τέχνης και Πολιτισμού Ζορζ Πομπιντού της δεκαετίας του '70 στο Παρίσι έως την υπό κατασκευή νέα πανεπιστημιούπολη Manhattanville του Κολούμπια στο Χάρλεμ, ενσωματωμένο με την πόλη και σε στενή επαφή με την κοινωνική της πραγματικότητα, την αστική της κουλτούρα και ζωτικότητα.

Ο αρχιτέκτονας Τζόρτζιο Μπιάντσι, της ομάδας συνεργατών του Πιάνο, με βάση το γραφείο στο Παρίσι, παρουσίασε “το όραμα των έργων και τη φιλοσοφία τους στον τρόπο σχεδιασμού και στη σχέση με τη διαφάνεια και το φως αλλά και την εναρμόνιση και συνομιλία με το φυσικό και οικιστικό περιβάλλον”.

Κάθε έργο είναι μια γοητευτική ιστορία πανοραμικών εικόνων που παρουσιάζονται μέσα από μοντέλα, σχέδια, φωτογραφίες και βίντεο και διηγούνται την ιστορία των κτισμάτων και εγκαταστάσεων του διεθνούς φήμης αρχιτεκτονικού γραφείου.

Παρουσιάζονται μερικά από τα πλέον αναγνωρίσιμα και σημαντικά έργα σε όλο τον κόσμο, όπως είναι ο τερματικός σταθμός του διεθνούς αεροδρομίου Kansai στην Οσάκα, πάνω σε ένα τεχνητό νησί, που διαθέτει 42 θύρες επιβίβασης και έχει κατασκευαστεί σαν ανεμόπλανο που ακουμπάει ανάλαφρα στη γη.

Το Πολιτιστικό Κέντρο Jean-Marie Tjibaou στη Νέα Καληδονία, που αποτίει φόρο τιμής στον πολιτισμό των Κανάκ και αντλεί έμπνευση από τις τοπικές παραδόσεις και την κτηριακή εμπειρία των ιθαγενών, συνδυάζοντας παλαιά και σύγχρονα στοιχεία.

Το κτήριο των New York Times που ανέδειξε μια υποβαθμισμένη περιοχή του Μανχάταν, 52 ορόφων, του οποίου η διαφάνεια και η διαπερατότητα εκφράζουν τους άυλους δεσμούς της ιστορικής εφημερίδας με την πόλη.

Η Ακαδημία Επιστημών της Καλιφόρνιας, ο Πύργος της Γέφυρας του Λονδίνου, 72 ορόφων στη νότια όχθη του Τάμεση, το συγκρότημα του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Astrup Fearnley στο Όσλο, που περιλαμβάνει ένα κτήριο γραφείων, ένα δημόσιο πάρκο με γλυπτά και παραλία για κολύμπι και περίπατο.

Η αίθουσα συναυλιών που κατασκευάστηκε στη χτυπημένη από τον σεισμό Άκουιλα, αντικαθιστώντας προσωρινά την αίθουσα που υπέστη μεγάλες ζημιές και αποτελείται από τρεις κύβους, χώρους προστασίας της μουσικής παράδοσης. Το νέο Whitney Museum στη Νέα Υόρκη, το Παιδοχειρουργικό Κέντρο Emergency στην Ουγκάντα και αρκετά άλλα, μεταξύ των οποίων και το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Η είσοδος στην έκθεση, που θα διαρκέσει έως τις 23 Ιουλίου, είναι ελεύθερη για το κοινό.

 

Δείτε όλα τα σχόλια