Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ο λευκός καπνός της τέχνης...

Την ώρα που πραγματοποιούνταν τα εγκαίνια της Documenta 14 στην Αθήνα παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Πρ. Παυλόπουλου και του Γερμανού ομολόγου του Φρανκ Στάινμαϊερ, από την κορυφή του πύργου Zwehrenturm του Fridericianum στο Κάσελ αναδυόταν ένας πυκνός, λευκός καπνός που σηματοδοτούσε τη σύζευξη των δυο πόλεων μέσα από την επικοινωνία της τέχνης

Την εμβληματική καλλιτέχνη από την Αργεντινή Μάρτα Μινουχίν, που το έργο της «Η πληρωμή του ελληνικού χρέους με ελιές», με ένα μεγάλο καφάσι ελιές στο κέντρο του στην είσοδο του ΕΜΣΤ, συνάντησε με την ολοκλήρωση των εγκαινίων η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου, η οποία εξέφρασε τον ενθουσιασμό της δηλώνοντας: «Έχω την πεποίθηση ότι η ουτοπία τού σήμερα είναι η πραγματικότητα τού αύριο».

Την ώρα που η Αθήνα υποδεχόταν την Documenta 14 και στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης ο Γερμανός και ο Έλληνας Πρόεδρος πραγματοποιούσαν τα εγκαίνια της μεγαλύτερης εικαστικής παγκόσμιας διοργάνωσης που σπάει για πρώτη φορά τα σύνορα του Κάσελ, στην γερμανική πόλη ένας πυκνός, λευκός καπνός που αναδυόταν από την κορυφή του πύργου Zwehrenturm του Fridericianum, σηματοδοτούσε συμβολικά τη σύζευξη των δυο πόλεων μέσα από την επικοινωνία της τέχνης. Πρόκειται για το έργο "Κίνηση Εκπνοής" του καλλιτέχνη Daniel Knorr, που συνδέει με αυτόν τον τρόπο τη γενέτειρα της Documenta με την Αθήνα.

Την εμβληματική καλλιτέχνη από την Αργεντινή Μάρτα Μινουχίν, που το έργο της «Η πληρωμή του ελληνικού χρέους με ελιές», με ένα μεγάλο καφάσι ελιές στο κέντρο του στην είσοδο του ΕΜΣΤ, συνάντησε με την ολοκλήρωση των εγκαινίων η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου, η οποία εξέφρασε τον ενθουσιασμό της δηλώνοντας: «Έχω την πεποίθηση ότι η ουτοπία τού σήμερα είναι η πραγματικότητα τού αύριο».

Η Μινουχίν, κατά τη διάρκεια της “ειρωνικής περφόρμανς” της στο ΕΜΣΤ, κάλεσε μια ηθοποιό που υποδυόταν τη Γερμανίδα καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ να δεχτεί τις ελιές και να διαγράψει το ελληνικό χρέος και τόνισε: «Τα χρήματα μπορεί να υπάρχουν σήμερα και να εξαφανιστούν αύριο. Η τέχνη όμως δεν μπορεί να εξαφανιστεί ποτέ. Ζήτω η τέχνη!».

Πρόκειται για την ίδια καλλιτέχνη που δημιουργεί τον Παρθενώνα των 100.000 λογοκριμένων και απαγορευμένων βιβλίων, με το ηρωικό παρελθόν που είχε πρωτοπαρουσιαστεί μετά την πτώση της δικτατορίας στην Αργεντινή. Σήμερα το επαναλαμβάνει για να υπογραμμίσει τη σημασία της δημοκρατίας αλλά και της ελευθερίας της έκφρασης, η οποία απειλείται από τον ηγεμονικό λόγο. Ο καινούργιος Παρθενώνας θα είναι έτοιμος για τα δεύτερα εγκαίνια της Documenta 14, που θα γίνουν στην ιστορική γερμανική έδρα της στις 10 Ιουνίου με την παρουσία και της Ελληνίδας υπουργού.

Ταυτόχρονα, από τον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου ξεκινούσε το δικό της συμβολικό ταξίδι μια πομπή έντεκα αλόγων και αναβατών που θα φθάσουν μέσω των βαλκανικών δρόμων και μετά από 100 ημέρες διαδρομής στο Κάσελ. Το εντυπωσιακό θέαμα, έμπνευσης του καλλιτέχνη Ρος Μπίρελ, χειροκροτήθηκε θερμά από τον συγκεντρωμένο κόσμο, που ευχήθηκε καλό ταξίδι.

Δύο ποδηλάτες ξεκινούσαν το δικό τους ταξίδι από την Αθήνα μέχρι τη γερμανική πόλη του Κάσελ. Οι 20χρονοι Vincent Keller και Leon Gross, αφού έχουν διανύσει περίπου 4.000 χιλιόμετρα περνώντας από 14 χώρες της Ευρώπης, θα φτάσουν στις 10 Ιουνίου στην πλατεία Frederick για τα εγκαίνια που δεύτερου σκέλους της Ddocumenta 14. Στις αποσκευές τους θα έχουν και ένα βιβλίο: το «Ημερολόγιο της Άννας Φρανκ» και σε κάθε χώρα που θα σταματούν θα ζητούν από έναν πολίτη ένα σημείωμα - μήνυμα. Το βιβλίο θα το παραδώσουν στο Κάσελ, ώστε να προστεθεί στον «Παρθενώνα από Απαγορευμένα βιβλία».

Οι κυριότεροι εκθεσιακοί χώροι της Documenta 14 θα είναι ανοιχτοί από Τρίτη έως Κυριακή, 11 π.μ-9 μ.μ. και την Πέμπτη 11 π.μ.-11 μ.μ. Πληροφορίες σχετικά με τις ώρες και τις ημέρες λειτουργίας κατά τη διάρκεια του Πάσχα, καθώς και πληροφορίες για εισιτήρια βρίσκονται στον ιστότοπο www.documenta14.de/gr

 

Δείτε όλα τα σχόλια