Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Θετική καταγραφή για την on line διαφήμιση το 2018

Ερευνα ADEX Hellas 2018 του IAB Hellas - Παρ' ότι τα στοιχεία προέρχονται από μικρότερο αριθμό διαδικτυακών επιχειρήσεων - Παρ' ότι τα στοιχεία προέρχονται από μικρότερο αριθμό διαδικτυακών επιχειρήσεων

Μερική αντιστροφή προς το θετικότερο δείχνουν τα στοιχεία του IAB Hellas που αφορούν στην display διαφήμιση στην Ελλάδα. Η συγκράτηση της πτώσης εκφράζεται με μετατροπή της διψήφιας αρνητικής μεταβολής σε μονοψήφια, με αφετηρία το πρώτο εξάμηνο του 2018.

Η display διαφήμιση αποτελεί μία τις πιο διαδεδομένες μεθόδους ψηφιακής, on line διαφήμισης, που έχει στόχο την αύξηση της αναγνωρισιμότητας και την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών. Παίρνει τη μορφή «banner» διαφόρων μεγεθών στις ιστοσελίδες. Η προβολή των διαφημιστικών μηνυμάτων μπορεί να αποτελείται από εικόνες, ήχο και βίντεο.

Σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας ADEX Hellas 2018 που δημοσιεύονται στο advertising.gr, η πτώση είναι μειούμενη (-7,3%) σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Όπως σημειώνεται, το 2017 η αρνητική μεταβολή του display είχε διαμορφωθεί στο -15,3% ενώ το α' τρίμηνο του 2018 στο -14,4%.

Συγκεκριμένα, σε πραγματικά μεγέθη, το α' εξάμηνο του 2018 η display διαφήμιση αγγίζει τα 26,76 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 10,7 εκατ. ευρώ αφορούν στο α' τρίμηνο και τα άλλα 17,6 εκατ. ευρώ το β' τρίμηνο. Είναι προφανής η ένδειξη της επανεκκίνησης της display διαφήμισης από τον Απρίλιο έως και το τέλος Ιουνίου του 2018. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το 2017 το ετήσιο report ADEX Hellas 2017 αποτύπωνε 65,251 εκατ. ευρώ.

Ένας λόγος για τη συνέχιση της καταγραφής αρνητικής μεταβολής της display διαφήμισης που πρέπει να υπογραμμιστεί είναι το πλήθος των μετρούμενων διαδικτυακών επιχειρήσεων: η έρευνα ADEX Hellas 2018 αποτυπώνει τα διαφημιστικά έσοδα από 18 επιμέρους εκδότες (publishers) και δίκτυα (network) έναντι 19 μελών του IAB Hellas για την αντίστοιχη μελέτη του 2017 και έναντι 22 για το 2016. Οι εκδότες και τα δίκτυα που παρείχαν στοιχεία στην έρευνα διαχειρίζονται 105 sites το β' τρίμηνο του 2018 έναντι 125 το 2017 και 133 το 2016.

Από τις 21 επιμέρους κατηγορίες διαφημιζομένων προηγείται αυτή των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών που δαπάνησαν 4,96 εκατ. ευρώ (17,4% της συνολικής δαπάνης) για τη διαδικτυακή προβολή τους. Ακολουθεί το λιανεμπόριο με 3,59 εκατ. ευρώ (12,6%) και οι τηλεπικοινωνίες με 2,89 εκατ. ευρώ (10,2%).

Σχολιάζοντας την ανακοίνωση της display δαπάνης του πρώτου εξαμήνου ο πρόεδρος του IAB Σπύρος Παπαγεωργίου υπογραμμίζει τα θετικά σημάδια, εναντιώνεται όμως στη φορολόγηση: "Η αγορά βρίσκεται σε σταυροδρόμι. Υπάρχουν κάποια θετικά σημάδια αλλά η σύγκριση με άλλες, ανάλογες της ελληνικής, ευρωπαϊκές αγορές δείχνει ότι έχουμε ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουμε. Το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται η αγορά είναι η αβεβαιότητα που φέρνει η επιπλέον φορολογία. Φοβάμαι ότι η αναδρομική είσπραξη της ειδικής εισφοράς 2% υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ καθώς και η ασάφεια στην εφαρμογή της θα επιδράσει αρνητικά στο ύψος της διαφημιστικής επένδυσης για το υπόλοιπο της χρονιάς".


Α.Γ.Ν.

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

"Τα λεφτά στους πλούσιους"

Είναι βασικό κόλπο του νεοφιλελευθερισμού να κρύβει τις πραγματικές του στοχεύσεις πίσω από θετικά διατυπωμένες φράσεις. Ιστορικά το ξήλωμα των εργασιακών σχέσεων ονομάστηκε από τα ορφανά της Θάτσερ...

Δειτε ολοκληρο το αρθρο