Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
21 °C
19.6°C22.5°C
3 BF 42%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
17.4°C21.4°C
3 BF 43%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
18.0°C21.5°C
3 BF 57%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.3°C20.2°C
5 BF 56%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
18.9°C20.7°C
0 BF 34%
Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις φετινές βάσεις
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις φετινές βάσεις

Αλματώδη άνοδο των βάσεων στα Παιδαγωγικά τμήματα και “βουτιά” στα Πολυτεχνεία, τα Οικονομικά, τα τμήματα Διοίκησης και τις Πληροφορικές δείχνουν τα βαθμολογικά στατιστικά των φετινών Πανελλαδικών εξετάσεων. Την ίδια ώρα αξιοσημείωτες αποκλίσεις καταγράφει ο αριθμός των υποψηφίων που δήλωσαν ότι θα εξεταστούν στο 5ο μάθημα για τα Παιδαγωγικά ή για τις λεγόμενες “παραϊατρικές σχολές” του 3ου πεδίου, σε σχέση με όσους προσήλθαν τελικώς στην εξέταση.

Από σήμερα και έως τις 14 Ιουλίου οι υποψήφιοι θα μπορούν να οριστικοποιούν τα Μηχανογραφικά τους στο http://exams.it.minedu.gov.gr. Στο ίδιο διάστημα καταθέτουν Μηχανογραφικά και όσοι υποψήφιοι έχουν παραπεμφθεί στις επαναληπτικές Πανελλαδικές του Σεπτεμβρίου. Οι βάσεις αναμένεται να ανακοινωθούν την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου προκειμένου να ξεκινήσει εγκαίρως η ηλεκτρονική εγγραφή των επιτυχόντων στις σχολές και στα τμήματα στα οποία εισάγονται.

Τέλος, οι υποψήφιοι σε Λέσβο, Χίο, Οινούσσες και Ψαρά θα μάθουν τις επιδόσεις τις επόμενες ημέρες, όταν θα ανακοινωθούν και οι βαθμοί των ειδικών μαθημάτων, η εξέταση των οποίων συνεχίζεται έως τις 30.6.

Πτώση στο 5ο πεδίο

“Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τη διδασκαλία των Μαθηματικών, ήδη από το Γυμνάσιο” τονίζει στην “Α” ο εκπαιδευτικός αναλυτής, Στράτος Στρατηγάκης, σχολιάζοντας τις πολύ χαμηλές επιδόσεις των υποψηφίων της παλιάς τεχνολογικής κατεύθυνσης (και νυν Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) στα Μαθηματικά.

Πάνω από το 83% των υποψηφίων -που προετοιμάζονταν με φροντιστήρια και ιδιαίτερα για το συγκεκριμένο μάθημα βαρύτητας- έγραψε κάτω από τη βάση. Μάλιστα, το 49% σχεδόν έγραψε μόλις 0 ως 5. Εκπαιδευτικοί αναλυτές είχαν εξαρχής επισημάνει τη δυσκολία της εξέτασης στα Μαθηματικά Προσανατολισμού φέτος, παρ’ όλο που το υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει ότι τα θέματα ήταν συνολικά “διαβαθμισμένης δυσκολίας”.

Στην πλειονότητα των μαθημάτων ήταν, αλλά όχι στα Μαθηματικά. Εξάλλου πάνω από το 56% των υποψηφίων των Θετικών Σπουδών -που γενικά θεωρούνται πιο “δυνατοί” σε αυτό το μάθημα- έγραψε εξίσου κάτω από 10.

Οι κακές επιδόσεις, σε συνδυασμό με τις χαμηλές βαθμολογίες στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, αναμένεται να οδηγήσουν σε σημαντική υποχώρηση τις βάσεις στις σχολές του 5ου πεδίου -όπου ειρήσθω εν παρόδω σε πολλά τμήματα ο αριθμός των εισακτέων έχει αυξηθεί. Πάνω από 3 στους 10 έγραψαν στις ΑΟΘ κάτω από τη βάση.

Άνοδος στα Παιδαγωγικά

Άλμα των βάσεων αναμένεται στα τμήματα των Παιδαγωγικών Σχολών, αφού αυξήθηκε σημαντικά ο αριθμός όσων υποψηφίων έγραψαν πάνω από τη βάση. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι υποψήφιοι ήταν πιο... διαβασμένοι από πέρυσι, αλλά ότι ήταν σαφώς περισσότεροι.

"Μιλάμε σχεδόν για διπλάσιο αριθμό παιδιών, που μπορεί να εκτοξεύσει τις βάσεις έως και 1.000 μόρια. Οι θέσεις για τα Παιδαγωγικά είναι περίπου 4.000. Για τις θέσεις αυτές πέρυσι στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας έγραψαν πάνω από τη βάση 1.660 απόφοιτοι των Ανθρωπιστικών Σπουδών, ενώ φέτος 2.948" επισημαίνει ο Στράτος Στρατηγάκης. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για το 31% των υποψηφίων, που, αν και έχουν “κλίση” στα Αρχαία και την Ιστορία, έγραψαν πάνω από 10 στα Μαθηματικά.

Την ίδια ώρα, κάτω από 10 έγραψαν στην Ιστορία Γενικής Παιδείας 2.080 υποψήφιοι -ή το 90%- από όσους στόχευσαν στα Παιδαγωγικά μέσω Θετικών Σπουδών. Πέρυσι κάτω από τη βάση είχαν γράψει 1.170. Στο ίδιο μάθημα κάτω από τη βάση έγραψαν 1.875 υποψήφιοι των Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής -εξίσου το 90%-, όταν το 2016 είχαν γράψει κάτω από 10 περίπου 1.400 μαθητές.

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι το 2015 τα Παιδαγωγικά τμήματα μπορούσαν να διεκδικήσουν προνομιακά οι υποψήφιοι των Ανθρωπιστικών Σπουδών (της Θεωρητικής, δηλαδή, κατεύθυνσης με το παλιό σύστημα εξέτασης). Από πέρυσι όμως (με το νέο σύστημα) οι τελευταίοι υποχρεούνται να εξεταστούν και στα Μαθηματικά. Αντίστοιχα, όσοι θέλουν να μπουν στα Παιδαγωγικά από Θετικές Σπουδές ή Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής οφείλουν να εξεταστούν στην Ιστορία.

Οι επιδόσεις στα δύο αυτά μαθήματα ήταν τόσο χαμηλές το 2016, ώστε οδήγησαν σε "κατρακύλα" τις βάσεις στις σχολές των δασκάλων και των νηπιαγωγών. Ύστερα από αίτημα της Συνόδου των Πρυτάνεων, αλλά και ομοφωνία της Συνόδου των Προέδρων των Παιδαγωγικών τμημάτων, για την άμεση ένταξή τους σε όλα τα επιστημονικά πεδία, στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2018 καταργείται το επιστημονικό πεδίο Παιδαγωγικών Σπουδών.

Δάσκαλοι από παντού

Ειδικότερα οι αντίστοιχες σχολές απορροφώνται από τα υπόλοιπα -τέσσερα πλέον- επιστημονικά πεδία, σύμφωνα με διάταξη που θα συμπεριληφθεί στο προς κατάθεση νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.

Σύμφωνα με αρμόδιους κύκλους του υπουργείου Παιδείας, αυτό σημαίνει ότι οι υποψήφιοι δάσκαλοι θα εξετάζονται όπου διαλέξουν: είτε στα... Λατινικά, την Ιστορία και τα Αρχαία, που απαιτούνται για τις Ανθρωπιστικές Σπουδές, είτε σε Μαθηματικά, Φυσικοχημείες και Βιολογία από την ομάδα των Θετικών Σπουδών ή σε Μαθηματικά, Προγραμματισμό και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας από την ομάδα Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.

Υπενθυμίζεται πως δύο μήνες μετά την ανακοίνωση των βάσεων πέρυσι, όταν διαπιστώθηκε στην πράξη το... "χαμηλό επίπεδο", όπως έλεγαν ακαδημαϊκοί και καθηγητές, των εισακτέων στα Παιδαγωγικά, οι πρυτάνεις είχαν χαρακτηρίσει "εκ του αποτελέσματος ανεπιτυχή" την κατανομή των επιστημονικών πεδίων στο μηχανογραφικό δελτίο, τονίζοντας πως έχει "συνέπεια και την περαιτέρω υποβάθμιση του ρόλου και του επαγγέλματος της/του εκπαιδευτικού".

Μικρές ανακατατάξεις βλέπει ο Στρ. Στρατηγάκης στις σχολές του 1ου, του 2ου και του 3ου πεδίου. Ειδικότερα επισημαίνει ότι οι χειρότερες από πέρυσι επιδόσεις των υποψηφίων στη Χημεία και τα Μαθηματικά προσανατολισμού θα οδηγήσουν σε πτώση τις βάσεις στις Πολυτεχνικές Σχολές.

Στις Ιατρικές αναμένει μικρή άνοδο των βάσεων, κυρίως λόγω της μείωσης των θέσεων των εισακτέων. Χαρακτηριστικά και εκπαιδευτικοί επισημαίνουν πως οι Ιατρικές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα ξεπεράσουν τα 19.000 μόρια. Για τις Νομικές εκτιμάται εξίσου άνοδος των βάσεων με φόντο τη μείωση των θέσεων εισακτέων και τη σχετική σταθερότητα των επιδόσεων σε σχέση με το 2016.

Κ. Γαβρόγλου: Τον Σεπτέμβριο σχέδιο νόμου για το Νέο Λύκειο

Συγχαρητήρια “σε όλους όσοι συνέβαλαν στη φετινή εξεταστική διαδικασία” έδωσε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου και ευχήθηκε “στα παιδιά που έδωσαν τις δυνάμεις τους για την επίτευξη των στόχων τους να έχουν καλά αποτελέσματα και να επιλέξουν στη ζωή τους τούς προσφορότερους δρόμους για την κατάκτηση της γνώσης.

“Επόμενος στόχος μας είναι η ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς” είπε δίνοντας προτεραιότητα στην Ειδική Αγωγή και, τα σχολεία των απομακρυσμένων περιοχών. Τέλος, προανήγγειλε τη “νομοθέτηση της αναβάθμισης των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, καθώς και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που θα ισχύσει για τους μαθητές που φέτος θα φοιτήσουν στην πρώτη Λυκείου”.

Το σχετικό νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί μέχρι τον Σεπτέμβριο και θα περιλαμβάνει τη σταδιακή εφαρμογή της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης από την Α’ Λυκείου το 2017-2018 έως τη Γ΄ Λυκείου το 2019-2020. Ακόμη θα περιλαμβάνει τη σταδιακή εφαρμογή της μετάβασης από τις Πανελλαδικές εξετάσεις σε ένα σύστημα μειωμένης “συμμετοχής” των βαθμών των Πανελλαδικών στην εισαγωγή στα ΑΕΙ.

Ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί το πώς θα γίνει αυτό, πάντως -σε αναζήτηση του αδιάλητου- δεν αναμένεται να θεσμοθετηθεί η ελεύθερη πρόσβαση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL