Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Βαγγέλης Χατζησίμος: "Στοίχημα να δημιουργήσουμε μια καινούργια γενιά λυρικών τραγουδιστών"

“Τα τελευταία χρόνια έχουμε έκρηξη ταλέντων, αν και πάντα είχαμε ωραίες φωνές, κάτι που έχει να κάνει με την ψυχοσύνθεσή μας, την παράδοσή μας και πολλά άλλα”, επισημαίνει ο Β. Χατζησίμος

Για μια “εμπειρία σε πραγματικές συνθήκες παράστασης και προετοιμασίας νεοσσών του λυρικού τραγουδιού, με την καθοδήγηση και την προστασία που χρειάζεται από πεπειραμένους δασκάλους, καλλιτέχνες και συμβούλους” μιλά ο διακεκριμένος τενόρος Βαγγέλης Χατζησίμος, υπεύθυνος του εκπαιδευτικού προγράμματος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής “Οι Νέοι της Όπερας”, που ολοκληρώνει την πρώτη του σεζόν με την παρουσίαση των δύο μονόπρακτων έργων του Τζάκομο Πουτσίνι “Αδελφή Αγγελική” και “Ο μανδύας”, αύριο και την Τρίτη 10 Ιουλίου στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της ΕΛΣ, σε μουσική διεύθυνση Μιχάλη Παπαπέτρου και σκηνοθεσία Νικολέτας Φιλόσογλου.

“Πρόκειται γι' αυτό που σε κάποια θέατρα της Ευρώπης ονομάζεται νεανικός θίασος, δηλαδή νέοι καλλιτέχνες στο ξεκίνημα της καριέρας τους, που έχουν αποδείξει ότι έχουν τα προσόντα μέσα από ακροάσεις και θέλουν να βρεθούν σε πραγματικές συνθήκες εργασίας . Αυτό θελήσαμε να δώσουμε στους νεαρούς ομότεχνους, παρέχοντάς τους στην ουσία τα εργαλεία που θα τους επιτρέψουν ως επαγγελματίες να έχουν μια σωστή πορεία και εφόδια, όχι μόνο τεχνικά, μουσικά, φωνητικά αλλά και ως εργαζόμενοι, με το ήθος και τη στάση που απαιτείται απέναντι στη μουσική, την τέχνη και τη ζωή”, υπογραμμίζει.

Ο Β. Χατζησίμος χαρακτηρίζει “πρωταθλητισμό με την καλή έννοια τον στίβο δουλειάς, που σήμερα είναι ιδιαιτέρως απαιτητικός και σκληρός, διεθνώς, με μεγάλη προσφορά εργαζομένων αλλά λιγότερη προσφορά εργασίας, όπου πρέπει αυτά τα παιδιά να αγωνιστούν μέσα σε αυτόν τον χώρο. Άρα, χρειάζεται η μεγαλύτερη δυνατή προσομοίωση των πραγματικών συνθηκών και οι καλύτερες δυνατές πληροφορίες”.

Αναφερόμενος στην επιλογή των έργων εξηγεί πως επιλέγονται πυλώνες του ρεπερτορίου που φέρνουν τα παιδιά σε επαφή με το μουσικό και ιδεολογικό περιβάλλον το οποίο δημιούργησε το φαινόμενο της όπερας στην Ευρώπη. Έργα μέσα από τα οποία τα παιδιά μπορούν να εξασκήσουν τα δραματικά τους μέσα και να δοκιμαστούν. “Το στοίχημα είναι να δημιουργήσουμε μια καινούργια γενιά τραγουδιστών που να μπορούν μέσα στο ανταγωνιστικό περιβάλλον να διατηρήσουν μια αξιοπρέπεια του επαγγέλματος και της καλλιτεχνικής εργασίας, αφετέρου να εμφορούνται από κάποιες αρχές για το επάγγελμα, να είναι απόλυτα καλά καταρτισμένοι και να μπορούν να δώσουν όλο τους τον εαυτό προστατευμένοι μέσα από αυτές τις αρχές” υπογραμμίζει ο γνωστός τενόρος και δάσκαλος λυρικού τραγουδιού για περισσότερα από είκοσι χρόνια, που έχει βαθιά ευαισθησία και γνώση για την εκπαιδευτική διαδικασία.

“Τα τελευταία χρόνια έχουμε έκρηξη ταλέντων, αν και πάντα είχαμε ωραίες φωνές, κάτι που έχει να κάνει με την ψυχοσύνθεσή μας, την παράδοσή μας και πολλά άλλα”, επισημαίνει. Αναφερόμενος ωστόσο στην ουσία της μουσικής εκπαίδευσης, μιλά για “ένα πολύ πονεμένο θέμα, διότι είμαστε κατά κάποιο τρόπο ο φτωχός συγγενής σε σχέση με το ευρωπαϊκό δεδομένο. Δυστυχώς, οι μουσικές σπουδές είναι αδιαβάθμητες. Σπουδάζει κανείς πέντε, οκτώ, δέκα χρόνια, χωρίς αυτό να έχει κανένα θετικό, εργατικό, ακαδημαϊκό δικαίωμα περισσότερο από έναν απόφοιτο Γυμνασίου. Κάτι που πρέπει πάρα πολύ γρήγορα να το λύσουμε, γιατί δημιουργεί πρόβλημα στους Έλληνες καλλιτέχνες στην πορεία τους για μετεκπαίδευση στο εξωτερικό καθώς δεν έχουν αναγνωρισμένο αρχικό τίτλο σπουδών”, καταλήγει.

Μάνια Ζούση

 

 

 

Δείτε όλα τα σχόλια