Live τώρα    
14°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
14 °C
10.3°C16.5°C
1 BF 61%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
12 °C
9.1°C12.6°C
1 BF 74%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
13 °C
8.0°C12.7°C
1 BF 70%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
13 °C
10.4°C14.1°C
3 BF 72%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
6 °C
5.9°C11.2°C
0 BF 93%
ΟΑΣΘ: Πάλι με το μαχαίρι στον λαιμό μας
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΟΑΣΘ: Πάλι με το μαχαίρι στον λαιμό μας

Τώρα που ο ειρηνοποιός (και νομπελίστας!) Αμερικανός Πρόεδρος Μπάρακ Ομπάμα άφησε το φιλόξενο αττικό τοπίο, ας ασχοληθούμε με τα ταπεινά, πλην όμως καθημερινά, του οίκου μας.

Στη ρημαγμένη από τη λιτότητα Θεσσαλονίκη, παγωμένη από προχθές, με τα μισά σπίτια να μη δύνανται να ξοδέψουν για θέρμανση και τη θαμπή, κακοφωτισμένη τεράστια περιοχή, που περιβάλλει το γυαλιστερό κέντρο των φοροφυγάδων, να βρομάει γεμάτη σκουπίδια, οι εργαζόμενοι (αρκετοί είναι και μέτοχοι) του ΟΑΣΘ «απειλούν» με νέα επίσχεση εργασίας τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, δηλαδή τη σάρκα εκ της σαρκός τους. Το λεωφορείο δεν είναι φυσικά το μέσο μετακίνησης αυτών με τα θηριώδη 4x4 ή τις Φεράρι, αλλά των φτωχών κατοίκων που ξεροσταλιάζουν στις στάσεις για ένα παμπάλαιο όχημα, το οποίο μπορεί να κάνει και 25 λεπτά για να εμφανιστεί. Από σήμερα, λοιπόν, όπως ανέφερε η προειδοποίηση, δεν θα είχαμε λεωφορεία.* Αλλά κι αν δεν γίνει τώρα, θα γίνει μετά.

Τι θέλουν οι εργαζόμενοι; Μα τι άλλο; Ακόμη μια προκαταβολή από τα χρήματα που η λεόντειος σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο προβλέπει.

Γιατί προκαταβολή, αδούλευτα δηλαδή; Διότι ο ΟΑΣΘ επιμένει ότι τα μειωμένα εισιτήρια των μαθητών, φοιτητών και άλλων ευπαθών ομάδων του πληθυσμού είναι περισσότερα από αυτά που του πληρώνουν τα υπουργεία Εργασίας, Παιδείας κ.λπ. και ότι υπάρχουν και διαφορές λόγω της αύξησης του ΦΠΑ από 13 σε 24%. Και φυσικά ότι οι εργαζόμενοι (εδώ μπαίνει ο Ιονέσκο) δεν πρέπει να πληρώνονται από τον Οργανισμό, αλλά από το Δημόσιο.

Να πάρουμε το μετρό;

Τα υπουργεία κάνουν ελέγχους, οι εισαγγελείς το ίδιο (διότι υπάρχουν και κάτι καταγγελίες κακοδιαχείρισης), αλλά η ουσία είναι ότι, αν τα λεωφορεία σταματήσουν, τότε οι δύσμοιροι Θεσσαλονικείς θα πρέπει να πάρουν τα ποδαράκια τους στον ώμο ή να δίνουν το μισό μεροκάματο στο ταξί ή, θα έλεγαν οι κακεντρεχείς, να χρησιμοποιούν το μετρό που οι κυβερνήσεις της Ν.Δ. θα παρέδιδαν το 1996 και οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ το 2008. Δεν θέλω να θυμίσω τον τραγέλαφο με το άλλο μετρό που θα γινόταν το 1986 με τα κέρδη του "γαλάζιου" δημοτικού ραδιοφώνου.

Ο σημερινός υπουργός κ. Σπίρτζης είχε υποσχεθεί την προηγούμενη φορά που οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ κατέφυγαν στην επίσχεση εργασίας (για να μη χάνουν και μεροκάματα) ότι αυτό δεν θα επαναληφθεί και ότι η κυβέρνηση δεν πρόκειται να υποκύπτει διαρκώς στον εκβιασμό των μετόχων, οι οποίοι, ενώ εισπράττουν εισιτήρια από το επιβατικό κοινό, δεν καταβάλλουν τη μισθοδοσία.

Ο υπουργός γνωρίζει ότι απαιτείται προσφυγή στη Δικαιοσύνη, διότι η διοίκηση του ΟΑΣΘ παραβιάζει τους όρους της σύμβασης. Αλλά δεν το κάνει, ίσως διότι έχει απέναντί του όλη την αντικυβερνητική ομάδα των προυχόντων της Θεσσαλονίκης, τους οποίους μάλιστα κάλεσε το βράδυ της Τρίτης σε σύσκεψη ο δήμαρχος. Μια ελάχιστη γνώση της πολιτικής γεωγραφίας των εκπροσώπων των φορέων αρκεί: Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Εμποροβιομηχανικό, Επαγγελματικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο, Εμπορικός Σύλλογος, Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Εργατικό Κέντρο και Διοίκηση του ΟΑΣΘ. Δηλαδή οι εξαγωγείς και οι βιομήχανοι τι σχέση έχουν με το πρόβλημα; Έχουν ανέβει ποτέ σε λεωφορείο; Πιο βαθύ μπλε ώς γκρίζο δεν γίνεται.

Μια λύση υπάρχει

Ο δήμαρχος, που προτάσσει το (κρατικοδίαιτο) επιχειρείν, φυσικά και έχει ξεχάσει τα περί δημοτικών συγκοινωνιών. Ούτε καν μια μελέτη για τα μάτια δεν ζήτησε να εκπονηθεί τόσα χρόνια, ενώ υπάρχει στο πρόγραμμα της παράταξής του. Τώρα, «με το μαχαίρι στον λαιμό», όχι τον δικό του, αλλά των δημοτών του, στηρίζει ξανά μια μεσοβέζικη λύση, που θα διαιωνίζει το αίσχος του ΟΑΣΘ και κάνει και αντικυβερνητική προπαγάνδα.

Όταν γράφονταν αυτές οι γραμμές, δεν είχε γίνει γνωστή η τελική απόφαση της πλειοψηφίας του Σωματείου Εργαζομένων που απαιτούσαν από τον κ. Σπίρτζη να τους δεχτεί στις 10 το πρωί αύριο! Αλήθεια, αν θέλουν οι άνθρωποι να τους πληρώνει το Δημόσιο, γιατί δεν ζητούν να κρατικοποιηθεί ο ΟΑΣΘ;

Η λύση είναι μία: Αντιγραφή του νομικού καθεστώτος των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και -όπως λένε και τα αγαπημένα των δεξιών Μνημόνια- απελευθέρωση του ανταγωνισμού. Μόνο οι φορτηγατζήδες, οι ταξιτζήδες και οι φαρμακοποιοί είναι στη λίστα; Γιατί όχι και οι αστικές συγκοινωνίες; Κι αν εμφανιστούν οι ιδιώτες που λένε ότι θέλουν να αναλάβουν μέρος ή όλο το έργο χωρίς κρατική επιδότηση, να μην τους καλωσορίσουμε;

* Αν ακολουθούσα τη λογική των δεξιοπράσινων, που πίσω από κάθε ημερομηνία βρίσκουν μια συνωμοσία, μήπως η επιλογή της 17ης Νοέμβρη για έναρξη της επίσχεσης έγινε για να μην πάει πολύς κόσμος στο Πολυτεχνείο Θεσσαλονίκης;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL