Live τώρα    
17°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
15.6°C18.8°C
2 BF 51%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
15 °C
13.0°C16.0°C
3 BF 64%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
13.2°C17.1°C
2 BF 67%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
16.5°C19.1°C
2 BF 58%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
13 °C
12.9°C15.7°C
0 BF 62%
Στο μικροσκόπιο της Κομισιόν τα πειραγμένα αυτοκίνητα της Volkswagen
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Στο μικροσκόπιο της Κομισιόν τα πειραγμένα αυτοκίνητα της Volkswagen

Τη διαδικασία επί παραβάσει αποφάσισε να ξεκινήσει χθες η Κομισιόν αποστέλλοντας προειδοποιητική επιστολή σε επτά χώρες επειδή δεν συγκρότησαν συστήματα κυρώσεων, ώστε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να ελέγχονται για τις παράνομες εκπομπές ρύπων ή επειδή δεν επέβαλαν τις κυρώσεις σε διαπιστωμένες παρανομίες.

Η Κομισιόν διαπιστώνει ότι τέσσερις χώρες -Γερμανία, Λουξεμβούργο, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο- εξέδωσαν εγκρίσεις τύπου για τον όμιλο Volkswagen στην Ε.Ε. και δεν επέβαλαν καμία κύρωση παρ’ ότι η εταιρεία χρησιμοποιούσε παράνομα λογισμικό σύστημα.

Θεωρεί δε πως η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο παραβίασαν τη νομοθεσία διότι, κατόπιν σχετικού αιτήματος από την Επιτροπή, αρνήθηκαν να γνωστοποιήσουν το σύνολο των τεχνικών πληροφοριών που είχαν συλλέξει κατά τις εθνικές τους έρευνες σχετικά με ενδεχόμενες παρατυπίες όσον αφορά τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) από οχήματα του ομίλου Volkswagen και άλλων κατασκευαστών αυτοκινήτων στο έδαφός τους.

Η προειδοποιητική επιστολή, το πρώτο βήμα της διαδικασίας επί παραβάσει, για την Τσεχική Δημοκρατία, τη Λιθουανία και την Ελλάδα αποστέλλεται επειδή παρέλειψαν να θεσπίσουν ανάλογα συστήματα κυρώσεων στο εθνικό τους δίκαιο.

Όπως επισημαίνει η Επιτροπή, σύμφωνα με το ισχύον σύστημα έγκρισης τύπου (Οδηγία 2007/46, η οποία ορίζει το γενικό πλαίσιο, και κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 715/2007, ο οποίος θεσπίζει τα όρια εκπομπών Euro V και Euro VI), οι εθνικές αρχές είναι αρμόδιες να ελέγχουν αν ένα μοντέλο αυτοκινήτου συμμορφώνεται με το σύνολο των προτύπων της Ε.Ε. προτού αυτό διατεθεί στην αγορά. Οφείλουν επίσης να επιβάλλουν διορθωτικά μέτρα και κυρώσεις όταν ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων παραβιάζει τις απαιτήσεις αυτές.

Ιδιαίτερη αναφορά κάνει η Επιτροπή για τη Γερμανία υπενθυμίζοντας ότι "η γερμανική αρχή έγκρισης τύπου (Kraftfahrt - Bundesamt, KBA) διαπίστωσε ότι ο όμιλος Volkswagen παραβίασε την απαγόρευση, βάσει της νομοθεσίας της Ε.Ε., της χρήσης συστημάτων αναστολής με τα οποία ο έλεγχος των εκπομπών είναι αποτελεσματικός μόνο κατά τις εργαστηριακές δοκιμές (άρθρο 5 του κανονισμού 715/2007).

Μετά τις αποκαλύψεις του Σεπτεμβρίου του 2015 ότι ο όμιλος Volkswagen χρησιμοποιούσε λογισμικό συστήματος αναστολής για την παράκαμψη των προτύπων εκπομπών για ορισμένους ατμοσφαιρικούς ρύπους, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάλεσε τα κράτη - μέλη να διεξαγάγουν τις απαραίτητες έρευνες σχετικά με την πιθανή παρουσία αυτών των συσκευών σε οχήματα στο έδαφός τους και να εξασφαλίσουν ότι τα πρότυπα της Ε.Ε. για τις εκπομπές ρύπων τηρούνται σχολαστικά.

Η Επιτροπή έλαβε τις τελικές εκθέσεις σχετικά με τις έρευνες στο Ηνωμένο Βασίλειο και στη Γερμανία στις 21 και 22 Απριλίου 2016 αντίστοιχα. Η Επιτροπή αναλύει τις εκθέσεις αυτές και απαιτεί “πλήρη πρόσβαση στη μεθοδολογία και τα δεδομένα που χρησιμοποιήθηκαν προτού μπορέσει να συνάγει τα συμπεράσματά της”.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL