Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Κορίνα Λεγάκη: Όταν βρισκόμαστε σε απόσταση αναπνοής με τους θεατές, συναίσθημα και συγκίνηση παράγονται αυθόρμητα

Από πατέρα Έλληνα και μητέρα Σουηδή, η Κορίνα Λεγάκη γεννήθηκε στην Κρήτη, όπου και πέρασε το μεγαλύτερο τμήμα της μέχρι τώρα ζωής της, σπούδασε Μουσική και άρχισε να ασχολείται επαγγελματικά μαζί της κυκλοφορώντας τους τρεις πρώτους δίσκους της.

Μετοίκισε στην Αθήνα πριν λίγα χρόνια και στις αρχές του 2016 κυκλοφόρησε τον πολυσυλλεκτικό δίσκο «Mosaic» που την καταξίωσε αμέσως ως μία από τις καλύτερες ερμηνεύτριες της γενιάς της. Έχοντας κυκλοφορήσει πριν λίγο καιρό το πέμπτο άλμπουμ της «Νέος κόσμος» στο οποίο τη μουσική των τραγουδιών έχουν γράψει οι Γιώργος Ανδρέου και ο Νίκος Ξυδάκης σε στίχους σπουδαίων ποιητών μας, και με τις εμφανίσεις της στο «Το Τρένο στο Ρουφ» να γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία, μας μίλησε για το μεγάλο ταξίδι της στη μουσική, το οποίο για εκείνη είναι σαν να ξαναρχίζει διαρκώς.

Συνέντευξη στον Θάνο Μαντζάνα

 

* Πόσο διαφορετική ήταν η προετοιμασία και η ηχογράφηση του νέου δίσκου σε σχέση με το «Mosaic», πέραν φυσικά από το ότι είσαι κατά τέσσερα χρόνια μεγαλύτερη και ωριμότερη;

Αυθόρμητα θα απαντούσα πως δεν άλλαξε τίποτα, επειδή πάντα αντιμετωπίζω την «είσοδο» στο στούντιο για την ηχογράφηση νέου δίσκου σαν να είναι η πρώτη φορά. Η χαρά, η δημιουργική αγωνία, η απογοήτευση και τα νεύρα, η περιέργεια και ο συνεχής αγώνας του να αφεθείς ελεύθερος σε ένα άδειο δωμάτιο με ένα ζευγάρι ακουστικά στ' αυτιά... Κι όμως, αυτή τη φορά σε σχέση με το «Mosaic» κάτι είχε αλλάξει. Νέο, πρωτότυπο υλικό που ηχογραφείται για πρώτη φορά, όλοι οι δημιουργοί παρόντες, με τις μουσικές και τους στίχους τους. Οι υπογραφές βαριές, Γιώργος Ανδρέου, Νίκος Ξυδάκης, Θοδωρής Γκόνης, Κική Δημουλά, Μάνος Ελευθερίου, Διονύσης Καψάλης. Τα τραγούδια τους δώρα πολύτιμα, με οδηγούν σε διαδικασία προσωπικής εξέλιξης και ωρίμανσης.

 

* Ο τίτλος «Νέος κόσμος» αναφέρεται στον εξωτερικό κόσμο εντός του οποίου ζούμε, τον εσωτερικό, εκείνον της μουσικής, όλα αυτά ταυτόχρονα ή κάτι άλλο;

Ο Μάνος Ελευθερίου μας χάρισε αυτόν τον στίχο από τον οποίο και πήρε τον τίτλο το νέο μας άλμπουμ. Γράφει: «Ο νέος κόσμος λάμπει μόνο όταν ‘γδυνόμαστε’, όταν πετάμε από πάνω μας τις μαύρες σκιές».

 

* Μιλώντας από την προσωπική εμπειρία σου φυσικά και όχι εκπροσωπώντας οποιονδήποτε/αδήποτε άλλον/η ερμηνευτή/τρια, πόσο διαφορετικά προσεγγίζεις έναν δίσκο όταν περιλαμβάνει μουσικές πολλών δημιουργών, είναι πολυσυλλεκτικός (όπως ο προηγούμενος), και όταν τις μουσικές του τις έχουν γράψει μόνο δύο δημιουργοί, όπως στην περίπτωση του καινούργιου;

Στη συγκεκριμένη περίπτωση η αντιμετώπιση των δύο τόσο διαφορετικών (αλλά και με τόσες κοινές καταβολές) κόσμων των δύο δημιουργών, Ανδρέου και Ξυδάκη, είχε ήδη συμβεί στις κοινές ζωντανές εμφανίσεις των τριών μας, στις πρόβες αλλά και στις πολλές και πολύ ουσιαστικές «εκτός σκηνής» συζητήσεις μας.

 

* Αφήνοντας εκτός το ότι αμφότεροι αγαπούν και μελοποιούν σπουδαίους ποιητές μας, ποια θα έλεγες ότι είναι τα στοιχεία που κυρίως χαρακτηρίζουν ως δημιουργούς τον Γιώργο Ανδρέου και αντίστοιχα τον Νίκο Ξυδάκη, ποιες είναι οι διαφορές και ποιες οι ομοιότητές τους, αν φυσικά υπάρχουν και τέτοιες;

Καθένας τους είναι ένας ολόκληρος κόσμος, τρόπος, ήχος. Έλληνες και συγχρόνως διεθνείς στην ουσία τους, ανανεωτές όσο και υπερασπιστές της μεγάλης παράδοσης του ελληνικού τραγουδιού. Συναντιούνται παντού και συγχρόνως διαφοροποιούνται μαγικά.

 

* Αφού ο Γ. Ανδρέου είναι συνδημιουργός και των τραγουδιών του Ν. Ξυδάκη, γιατί αλήθεια δεν υπέγραφε όλον τον δίσκο; Όχι, φαντάζομαι, γιατί δεν είχε ή δεν μπορούσε να γράψει περισσότερα τραγούδια, έτσι δεν είναι;

Ο Γιώργος Ανδρέου έχει πολλά τραγούδια στο «συρτάρι» και πολλά που θα εκδοθούν σύντομα με άλλους/ες ερμηνευτές/τριες, το ίδιο πιστεύω και ο Νίκος Ξυδάκης. Δεν είναι θέμα «παραγωγικότητας», αλλά «δημιουργικής παρέας» η συνύπαρξη τους στο CD. Από τη δεκαετία του 1980 οι δυο τους έχουν συνεργαστεί, καθένας σε δισκογραφικές εργασίες του άλλου, είτε ως ενορχηστρωτής είτε ως καλλιτεχνικός επιμελητής κ.λπ. Ποτέ όμως μέχρι το «Νέος κόσμος» δεν είχαν συνυπάρξει ως δημιουργοί σε ένα κοινό CD. Η ιδέα γεννήθηκε το 2015, όταν είχαμε συναντηθεί σε συναυλίες οι τρεις μας και φυσικά με υλικό τους το εξαιρετικό ρεπερτόριο αμφοτέρων. Η δημιουργική τους συνάντηση και συνομιλία υπήρξαν (και συνεχίζει να είναι) μια «Γιορτή», όπως είναι ο τίτλος του τραγουδιού του δίσκου στο οποίο έγραψε τους στίχους ο Ανδρέου σε μουσική του Ξυδάκη.

 

* Ποιο τραγούδι του δίσκου όχι σου αρέσει περισσότερο, αλλά είναι πιο «κοντινό» σου και γιατί;

Από την πρώτη στιγμή που άκουσα τα τραγούδια, καθένα τους με συγκίνησε ξεχωριστά και για τον δικό του λόγο. Όλα με εκφράζουν και όλα με κάποιον τρόπο με λυτρώνουν.

 

* Τι σε έκανε να σχηματίσεις από τόσο νωρίς -σε σχέση με άλλους/ες- ένα μόνιμο σύνολο για να σε συνοδεύει στις προσωπικές εμφανίσεις σου, γιατί επέλεξες να έχει την ασυνήθιστη για τα ελληνικά δεδομένα μορφή του πιάνο τρίο και γιατί καθέναν από τους μουσικούς οι οποίοι το πλαισιώνουν;

Ο πιανίστας Θωμάς Κοντογεώργης, ο κοντραμπασίστας Στέργιος Μητρούσης και ο ντράμερ Βαγγέλης Καλαμάρας έχουν έναν μοναδικό ήχο και τρόπο, καθένας τους ξεχωριστά αλλά και ως σύνολο. Η αλληλεπίδρασή τους είναι «χάρμα αυτιών»! Διάλεξα να «ντύσω» τα τραγούδια στις συναυλίες μου με έναν ευέλικτο, κλασικό αλλά και σύγχρονο ήχο, που μπορεί να αποδώσει θαυμάσια ένα πολύ απαιτητικό ρεπερτόριο, τραγούδια από την προσωπική δισκογραφία μου, τραγούδια από τον παγκόσμιο κινηματογράφο, πολύγλωσσα και πολυπολιτισμικά, τραγούδια που συναντούν τον ποιητικό λόγο αλλά και λαϊκά σε ένα πρόγραμμα που επιμελήθηκε η Μαργαρίτα Μυτιληναίου.

 

* Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του προγράμματος που παρουσιάζετε στο «Το Τρένο στο Ρουφ» και τι πιστεύεις ότι είναι αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει και να το έχει αγαπήσει τόσο ο κόσμος;

Το «Τρένο στο Ρουφ», ένας μοναδικός χώρος πολιτισμού για τα παγκόσμια δεδομένα, που ψυχή του είναι η Τατιάνα Λύγαρη, μας φιλοξενεί στο Μουσικό Βαγόνι (αυθεντικό βαγόνι του 1924 του Orient Express!) κάθε Παρασκευή. Εκεί παρουσιάζουμε το ρεπερτόριο που προανέφερα με τους εξαίρετους συνεργάτες μου, ενώ μία φορά τον μήνα επιβιβάζεται στο τρένο ο Γιώργος Ανδρέου. Συμβαίνει κάτι μαγικό με τους θεατές όταν βρισκόμαστε σε απόσταση αναπνοής. Συναίσθημα και συγκίνηση παράγονται αυθόρμητα, χωρίς κανενός είδους ωραιοποίηση ή «απόσταση ασφαλείας». Όλα μπορούν να συμβούν και... συμβαίνουν!

 

* Ποιες είναι οι εντυπώσεις σου από τη συμμετοχή σου στη συναυλία της Μαρίας Φαραντούρη το καλοκαίρι στο Ηρώδειο;

Το να βρεθείς στη σκηνή του Ηρωδείου δίπλα σε μια ιστορική προσωπικότητα του παγκόσμιου τραγουδιού και να ερμηνεύσεις διαχρονικά τραγούδια σπουδαίων δημιουργών μαζί με μια εξαιρετική ορχήστρα, σολίστ και έναν από τους κορυφαίους μαέστρους είναι πολύτιμο φυλαχτό για τα επόμενα μουσικά ταξίδια. Η γενναιοδωρία της Μαρίας Φαραντούρη με συγκίνησε βαθιά.

 

* Ποιες θεωρείς τις τρεις σημαντικότερες στιγμές τής μέχρι τώρα διαδρομής σου και γιατί;

Η στιγμή που πήρα ανάσα και είπα το πρώτο μου τραγούδι (ενός έτους!). Η στιγμή που έμαθα να με... ηχογραφώ πατώντας συγχρόνως το record και το play του κασετόφωνου (τριών ετών). Η στιγμή που συνειδητά αποφάσισα πως ο τρόπος ζωής/αναπνοής/ύπαρξής μου (το τραγούδι, τι άλλο;) θα γίνει και το επάγγελμά μου (δεκατριών ετών).

 

* Ποιες είναι οι δύο ερμηνεύτριες, μία από την Ελλάδα και μία εκτός αυτής, που όχι απλά σε έχουν επηρεάσει, αλλά σε έχουν καθορίσει, ακόμα και διαμορφώσει περισσότερο από οποιεσδήποτε άλλες;

Αγαπώ πολλές και για διαφορετικούς λόγους. Διστάζω να διαλέξω. Νιώθω πολύ τυχερή που ήδη έχω βρεθεί επί σκηνής με πολύ σημαντικούς/ές ερμηνευτές και ερμηνεύτριες. Ευλογία και σχολείο μεγάλο η συνύπαρξη μαζί τους.

 

* Και ποια είναι τα σχέδιά σου για το υπόλοιπο της σεζόν, παράλληλα με τις εμφανίσεις στο «Το Τρένο στο Ρουφ» αλλά και όταν αυτές θα έχουν πλέον ολοκληρωθεί;

Συνεργάζομαι για πρώτη φορά επί σκηνής με τους TANGartO, πέντε πολύ αξιόλογους μουσικούς που ασχολούνται με την μουσική της Αργεντινής, tangos και όχι μόνο των A. Piazzolla, H. Salgan, M. Mores κ.ά. Το ρεπερτόριό τους συνδυάζει την κλασική μουσική, την jazz και την αργεντίνικη λαϊκή μουσική. Το αποτέλεσμα είναι πολύ ενδιαφέρον, θερμό και «θεατρικό» και προσκαλώ όλους και όλες να το ακούσουν και να το απολαύσουν στη μουσική σκηνή «Zoo» ανήμερα τα Χριστούγεννα. Συμμετέχω στο CD του Γιώργου Χατζηπιερή (που είναι «μάστορας» στο παιδικό τραγούδι!) «Πατημασιές στο χιόνι». Συμμετέχω επίσης στο έργο του Γιώργου Ανδρέου «Ναυς μαγική, η ναυς των ονείρων» που πρόκειται να κυκλοφορήσει σύντομα σε CD. Οργανώνω εμφανίσεις και συζητώ τα επόμενα δισκογραφικά βήματά μου.

 

Τα οποία, γνωρίζοντας πόσο δραστήρια αλλά και προσεκτική στις επιλογές της είναι η Κορίνα Λεγάκη, θα είναι σίγουρα αρκετά και εξαιρετικά ενδιαφέροντα...

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Προσφυγικό: Οικτρή αποτυχία

Όταν τον Μάιο του 2018 είχε γίνει στη Λέσβο το Περιφερειακό Συνέδριο Βορείου Αιγαίου, η Νέα Δημοκρατία είχε καταγγείλει τον τότε πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα ότι «άνοιξε τα σύνορα και γέμισε την Ελλάδα και την Ευρώπη με μετανάστες» και «δεν αξιοποιεί την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση».

Δειτε ολοκληρο το αρθρο
Όλες οι Ειδήσεις