Live τώρα    
24°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
22.2°C26.3°C
2 BF 36%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
24 °C
22.3°C26.0°C
3 BF 36%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
19.4°C24.8°C
2 BF 52%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.8°C21.6°C
2 BF 63%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
22.9°C24.0°C
2 BF 38%
Όταν η τέχνη του animation συναντά το ντοκιμαντέρ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Όταν η τέχνη του animation συναντά το ντοκιμαντέρ

«Βαλς με τον Μπασίρ» του Άρι Φόλμαν

Ένα μοναδικό αφιέρωμα στο animated ντοκιμαντέρ θα παρουσιάσει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, που φέτος θα διεξαχθεί από τις 5 μέχρι και τις 15 Μαρτίου. Πρόκειται για ντοκιμαντέρ που υλοποιούνται με την τέχνη του animation και τα δείγματα είναι ολοένα και πιο εντυπωσιακά τα τελευταία χρόνια. Μια από τις ταινίες αυτής της κατηγορίας που είχαν συζητηθεί διεθνώς, αποσπώντας σειρά βραβείων, είναι το «Βαλς με τον Μπασίρ» (2008) του Ισραηλινού σκηνοθέτη Άρι Φόλμαν, που διεκδίκησε το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας το 2009.

Το ημιαυτοβιογραφικό «Βαλς...», που καταγράφει, με τη ματιά του δημιουργού, την εισβολή στον Λίβανο, στις αρχές της δεκαετίας του '80, ξεφεύγει από τη γνωστή μέχρι σήμερα φόρμα του ντοκιμαντέρ. Ο σκηνοθέτης και οι συνεργάτες του μετέτρεψαν όσα είχαν καταγράψει σε ψηφιακό βίντεο σε μια ταινία όπου το ρεαλιστικό συμπλέκεται με το σουρεαλιστικό στοιχείο προκειμένου να αναδειχθεί το αντιπολεμικό μήνυμα.

Το αφιέρωμα του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει μια επιλογή από μικρού και μεγάλου μήκους animated ντοκιμαντέρ και έχει ως στόχο να αναδείξει τη χρήση των κινουμένων σχεδίων ως στρατηγική αναπαράστασης στο ντοκιμαντέρ.

Το animation προσφέρει δημιουργική ελευθερία στους σκηνοθέτες και εμπλουτίζει τελικά το είδος του ντοκιμαντέρ.

Εκτός από το «Βαλς με τον Μπασίρ», στη Θεσσαλονίκη θα προβληθούν και οι ταινίες (η πλήρης λίστα θα ανακοινωθεί σύντομα): «Crulic: The Path to Beyond» της Άνκα Νταμιάν, συμπαραγωγή Ρουμανίας και Πολωνίας, «His Mother's Voice» του Ντένις Τάπικοφ από την Αυστραλία, «Survivors» της Σίλα Σοφιάν από τις ΗΠΑ, «Grasshopper» του Μπομπ Σάμπιστον από τις ΗΠΑ, «Ryan» του Κρις Λάντρεθ από τον Καναδά, «Never Like the First Time» του Γιόνας Οντέλ από τη Σουηδία, «Slaves» των Χάνα Χάιλμπορν και Ντέιβιντ Αρονόβιτς, μια συμπαραγωγή Σουηδίας, Νορβηγίας και Δανίας, «Madagascar, Carnet de Voyage» του Μπαστιέν Ντιμπουά, συμπαραγωγή  Γαλλίας και των Νησιών Φίτζι, «Lipsett Diaries» του Θεοντόρ Ουσέβ, από τον Καναδά, «30%: Women and Politics in Sierra Leone» των Αν Κέιντι και Εμ Κούπερ, συμπαραγωγή Βρετανίας και Σιέρα Λεόνε, «Nowhere Line: Voices from Manus Island» του Λούκας Σρανκ από την Αυστραλία, «The Driver is Red» του Ράνταλ Κρίστοφερ από τις ΗΠΑ, «Flesh» της Καμίλα Κέιτερ, συμπαραγωγή Βραζιλίας και Ισπανίας.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL