Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Εβδομάδα με Φελίνι και Τρυφώ

Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, Ανίτα Έκμπεργκ στην ταινία "La Dolce Vita" του Φεντερίκο Φελίνι

"La Dolce Vita" Σκηνοθεσία: Φεντερίκο Φελίνι Ερμηνεία: Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, Ανίτα Έκμπεργκ, Ανιούκ Εμέ, Υβόν Φερνό, Μαγκαλί Νοέλ Σε επανέκδοση, η ταινία που καθιέρωσε τον Φεντερίκο Φελίνι στον...

"La Dolce Vita"

Σκηνοθεσία: Φεντερίκο Φελίνι

Ερμηνεία: Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, Ανίτα Έκμπεργκ, Ανιούκ Εμέ, Υβόν Φερνό, Μαγκαλί Νοέλ

 

Σε επανέκδοση, η ταινία που καθιέρωσε τον Φεντερίκο Φελίνι στον παγκόσμιο κινηματογράφο, παραγωγής 1960. Βραβεύτηκε με τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Καννών 1960 και από την Ένωση Κριτικών της Νέας Υόρκης την ίδια χρονιά. Η ταινία ξεκινά με τη μεταφορά ενός τεράστιου αγάλματος του Χριστού, από ελικόπτερο, πάνω από τα ερείπια ενός αρχαίου ρωμαϊκού υδραγωγείου. Μοιάζει να "ευλογεί" τη μοντέρνα Ρώμη, αλλά προορισμός είναι το Βατικανό. Το ακολουθούν με ένα δεύτερο ελικόπτερο ο δημοσιογράφος Μαρτσέλο (Μαρτσέλο Μαστρογιάνι) και ο φωτορεπόρτερ του.

Η Καθολική Εκκλησία θεώρησε τη σκηνή αυτή ως παρωδία της Δευτέρας Παρουσίας και η ταινία γνώρισε σφοδρές αντιδράσεις, ενώ ειδικά στην Ισπανία η προβολή της είχε απαγορευτεί μέχρι το 1975, έως τον θάνατο του Φράνκο δηλαδή. Οι επιθέσεις αυτές τελικά αύξησαν τη δημοφιλία της ταινίας, που προβλήθηκε σε όλο τον κόσμο με εντυπωσιακή ανταπόκριση του κοινού. Ο Φελίνι καταγράφει την περιπλάνηση του δημοσιογράφου Μαρτσέλο σε πάρτι, νυχτερινή ζωή, ερωτικές περιπέτειες... Συναντά έναν διανοούμενο, τον οποίο θαυμάζει, όμως εκείνος θα αυτοκτονήσει αφού πρώτα σκοτώσει τα παιδιά του.

Κριτική διάθεση και σκληρός σαρκασμός από τον "μαέστρο". "Δεν είναι η δική μου μνήμη που κυριαρχεί στις ταινίες μου" είχε ξεκαθαρίσει ο Φελίνι. "Εχω επινοήσει σχεδόν τα πάντα: παιδική ηλικία, τη νοσταλγία, όνειρα, αναμνήσεις, για την απόλαυση του να μπορώ να είμαι αφηγητής ιστοριών...".

 

"Κλεμμένα φιλιά" (Baisers volés)

Σκηνοθεσία: Φρανσουά Τρυφώ

Ερμηνεία: Ζαν Πιερ Λεό, Ντελφίν Σερίγκ, Κλοντ Ζαντ

Γαλλική παραγωγή του 1968, σε επανέκδοση. "Tι μένει από τους έρωτες μας;" αναρωτιέται ο Σαρλ Tρενέ στο τραγούδι των τίτλων της ταινίας. Ίσως μερικά κλεμμένα φιλιά και μια γλυκιά μελαγχολία...

Είναι η τρίτη ταινία του Φρανσουά Τρυφώ με ήρωα το alter ego του Αντουάν Ντουανέλ, μετά τα «400 Χτυπήματα» και το επεισόδιο "Αντουάν και Κολέτ" της σπονδυλωτής ταινίας «Ο έρωτας στα 20». Ο Αντουάν (Ζαν Πιερ Λεό) απολύεται από τον στρατό και βιάζεται να ξαναβρεθεί με πρόσωπα που αγάπησε και τον αγάπησαν, να αφεθεί στην τύχη των πιο απίθανων ασχολιών, αρχικά ως θυρωρός σε ξενοδοχείο και στη συνέχεια ως υπάλληλος γραφείου ιδιωτικών ερευνών, προτού καταλήξει σε κατάστημα υποδημάτων...

Η ταινία γυρίστηκε μέσα στο πρώτο μισό του 1968, ενώ οι δρόμοι της γαλλικής πρωτεύουσας συγκλονίζονταν από κινητοποιήσεις και ο ίδιος ο δημιουργός πρωτοστατούσε στην «υπόθεση Λανγκλουά», τη δημόσια διαμαρτυρία για την απόλυση του Ανρί Λανγκλουά από τη διεύθυνση της Γαλλικής Ταινιοθήκης. Κι όμως, στην ταινία δεν έχει συμπεριλάβει κάτι συγκεκριμένο από τον αναβρασμό των ημερών εκείνων, παρά μόνο σε ένα αρχικό πλάνο ο φακός εστιάζει στην κλειστή είσοδο της Ταινιοθήκης, όπου διαβάζουμε τη χειρόγραφη ανακοίνωση «Κλειστό μέχρι νεωτέρας»: Είναι μια έμμεση αλλά ευανάγνωστη αφιέρωση του Τρυφώ στον αγαπημένο δάσκαλο μιας ολόκληρης γενιάς κινηματογραφιστών.

Επιπλέον, εντελώς φευγαλέα, στη διάρκεια της αφήγησης ακούμε από φράσεις των βασικών χαρακτήρων για διαδηλώσεις στους δρόμους του Παρισιού. Αλλά οι ήρωες του Τρυφώ τα προσπερνούν όλα αυτά, υπακούοντας στο "παιχνίδι" ανάμεσα στο πρόσωπο και τη μάσκα, το φανταστικό και το ρεαλιστικό, τα δίπολα που χαρακτηρίζουν τη σκηνοθετική στρατηγική του Τρυφώ.

 

"Μητρικό ένστικτο" (Duelles)

Σκηνοθεσία: Ολιβιέ Μασέ Ντεπάς

Ερμηνεία: Βέρλε Μπέτενς, Αν Κεσέν, Μεχντί Νεμπού

Ψυχολογικό θρίλερ. Στις Βρυξέλλες, στις αρχές της δεκαετίας του '60, δυο αχώριστες φίλες μεγαλώνουν μαζί τα δύο τους παιδιά, μέχρι τη στιγμή που το ένα από αυτά θα χάσει τραγικά τη ζωή του. Ο θάνατος του παιδιού υπονομεύει καίρια τη σχέση των δύο γυναικών και ανάμεσά τους φωλιάζουν η καχυποψία και η παράνοια...

 

"Οχτώβρης"

Σκηνοθεσία: Σεργκέι Αϊζενστάιν

Ερμηνεία: Μπόρις Λιβάνοφ, Νικολάι Ποπόφ, Βασίλι Νικάντροφ

Επανέκδοση της ταινίας του 1927, που ο Αϊζενστάιν γύρισε σε συνεργασία με τον Γκριγκόρι Αλεξαντρόφ. Η αφήγηση εστιάζει στα κρίσιμα γεγονότα της πορείας προς την επανάσταση, την επιστροφή του Λένιν από την εξορία, το κάλεσμα για σοσιαλιστική επανάσταση, την απάντηση των μπολσεβίκων στο πραξικόπημα του Κορνίλοφ. Γυρίστηκε για τον εορτασμό της δεκάτης επετείου της Οκτωβριανής Επανάστασης. Τη μουσική είχαν γράψει ο Ντμίτρι Σοστακόβιτς και ο Έντμουντ Μάιζελ.

 

"Fast & Furious: Hobbs & Shaw"

Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Λιτς

Ερμηνεία: Ντουέιν Τζόνσον, Τζέισον Στέιθαμ, Ίντρις Έλμπα, Βανέσα Κίρμπι, Έλεν Μίρεν

Οι δύο μισητοί αντίπαλοι των «Μαχητών των δρόμων» αναγκάζονται να συμμαχήσουν όταν ένας κοινός εχθρός τους βάζει στόχο να αφανίσει την ανθρωπότητα.

 

"Μπάτε σκύλοι αλέστε 2" (The Secret Life of Pets 2)

Σκηνοθεσία: Κρις Ρενό

Ανιμέισον, "συνέχεια" της ταινίας με τα αγαπημένα κατοικίδια, που ταξιδεύουν τώρα για πρώτη φορά στην εξοχή με υποχρεώνονται να αντιμετωπίσουν τις... γαλοπούλες!

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Αυτή είναι η δημοκρατία τους

Δύο βουλευτές της Ν.Δ. και ένας υπουργός βγήκαν χθες στις τηλεοράσεις για να μας εξηγήσουν ότι αυτά που διαπράττει τις τελευταίες ημέρες η Αστυνομία είναι απολύτως νόμιμα και στο πλαίσιο της εντολής που έχει η κυβέρνηση να πατάξει την ανομία.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο