Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
18.2°C22.0°C
1 BF 47%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
18 °C
14.7°C21.2°C
2 BF 57%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
16.0°C19.4°C
2 BF 63%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
18.8°C21.5°C
1 BF 61%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
15 °C
14.9°C18.4°C
2 BF 63%
Θέατρο για παιδιά / Ρούχα και ηθική ή αλλιώς "ο βασιλιάς είναι γυμνός"
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Θέατρο για παιδιά / Ρούχα και ηθική ή αλλιώς "ο βασιλιάς είναι γυμνός"

Η σημειολογία του ενδύματος, οι χρωματικές και υφασματολογικές δείξεις, η ταξικότητα, οι θρησκευτικές σημασίες, η σημείωση του φύλου, της ισχύος, η ανάδειξη διαφορών και ομοιοτήτων, όλα μαζί δημιουργούν το χωροχρονικό σπείραμα με κέντρο το ένδυμα και τον ρόλο του.

Όταν ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν έγραψε το παραμύθι «Τα καινούργια ρούχα του αυτοκράτορα» ή σε εναλλακτική απόδοση «Τα καινούργια ρούχα του βασιλιά», η προβληματική του παραμυθιού εκτείνεται πέρα από μια ιστορία που περιγράφει την αμετροέπεια ενός βασιλιά, την πονηριά του ράφτη του και την αγνότητα του μικρού παιδιού που τολμά -ακριβώς γιατί ακόμα μπορεί να ζει εκτός των ενήλικων συμβάσεων- να φωνάξει: «Ο βασιλιάς είναι γυμνός!».

"Τα ρούχα του βασιλιά" είναι μια ιστορία που βρίθει νοημάτων και κάθε φορά που ανεβαίνει ως θεατρική παράσταση κάποια φωτίζονται περισσότερο και κάποια όχι και τόσο. Η διασκευή του ομώνυμου παραμυθιού που ανεβαίνει στο θέατρο "Αλίκη", σε σκηνοθεσία Χρήστου Χατζηπαναγιώτη και κείμενο των Π. Καρασούλου και Ν. Σαββίδη, κάνει μια καλή προσπάθεια να αναδειχθούν σκηνικά και υποκριτικά πολλά από τα νοούμενα. Αν και ως διασκευή ενθέτει παράλληλες ιστορίες και προβαίνει σε παρεκβάσεις που μπορούν να μπερδέψουν τους μικρότερους θεατές, καθώς φλερτάρουν έντονα με τη διακειμενικότητα και το παραστασιακό post production κατά Bourriaud, η παράσταση θέτει σε πρώτο πλάνο την καλοδουλεμένη περσόνα του βασιλιά από τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη, καθώς και την προβοκατόρικη και πονηρή φιγούρα του πολυπράγμονος ράφτη με τον Τάσο Παλαντζίδη. Οι δύο ταλαντούχοι ηθοποιοί συνοδεύονται έξυπνα και ευρηματικά από τους αυλικούς - υπουργούς - χωρικούς (Στ. Ράγιας και Π. Καλογεράκης) και με βάση τη συνδυαστική τους χτίζεται μια παράσταση ζεστή και χιουμοριστική. Οι ρόλοι της πριγκίπισσας (Δ. Μπάρκα) και της βασίλισσας (Α. Μουτούση) λειτουργούν περισσότερο ως knee-plays (βάσει της ορολογίας του Βob Wilson), ενώ ο γιος του ράφτη με τον Λ. Βασιλάκη έχει τα κλασικά στοιχεία του νεαρού ερωτευμένου.

Ο Χατζηπαναγιώτης χειρίζεται σκηνοθετικά με κομψότητα τις βιντεοπροβολές (παραγωγή: Come Down Creatives) που δημιουργούν χώρο και χρόνο, ενώ τα κοστούμια κινούνται με ενδιαφέρον, δείχνοντας παραβολικά τις διαφορές μεταξύ της βασιλικής αυλής και της υπόλοιπης επικράτειας (σκηνικά - κοστούμια: Α. Γεωργιάδης). Οι φωτισμοί (Χρ. Τσιόγκας) είναι σωστά επιλεγμένοι.

Η διαλεκτική μεταξύ της ματαιοφροσύνης και της λογικής είναι ένα από τα σκηνοθετικά διακυβεύματα, καθώς επίσης ο προβληματισμός για το τι είναι ηθικό, χρήσιμο, συνεκτικό για το κοινωνικό σύνολο είναι ζητήματα που επίσης βρίσκουν τη θέση τους στη σκηνή.

"Τα ρούχα του βασιλιά" είναι μια παράσταση με ενδιαφέρουσες και ευαίσθητες σκηνοθετικές προτάσεις και κυρίως με τον βασιλιά και τον ράφτη του να επιδίδονται σε ένα προκλητικό μπρα ντε φερ για τη σημασία του ενδύματος στην άσκηση εξουσίας.

Ελευθερία Ράπτου

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL