Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

«Είναι νόμιμη ή ηθική ενέργεια, η απευθείας ανάθεση 750 εκ. ευρώ σε ιδιωτική Ιταλική εταιρεία»

Eurokinissi

«Για ποιο λόγο δεν δημοσιοποιήσατε το μνημόνιο συνεργασίας; Συνιστά η απευθείας ανάθεση 750 εκατ. ευρώ σε ιδιωτική Ιταλική εταιρεία νόμιμη ή ηθική πολιτική ενέργεια;», ρωτούν 18 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για το μνημόνιο Συνεργασίας του Ελληνικού Δημοσίου με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και τον βασικό της μέτοχο την Ferrovie dello Stato Italiane

Τον «μποναμά» 750 εκατ. ευρώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τα επόμενα 10+5 χρόνια που χορήγησε το ελληνικό Δημόσιο, με την υπογραφή Μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του υπουργείου Μεταφορών και της ιταλικών -πλέον- συμφερόντων εταιρείας, αναδεικνύουν με επίκαιρη ερώτησή τους 18 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Πρόκειται για τη συνέχιση της ετήσιας οικονομικής αποζημίωσης 50 εκατ. ευρώ προς εκτέλεση δρομολογίων για τις «άγονες σιδηροδρομικές γραμμές» με τη διαφορά ότι πλέον τριπλασιάζεται ο χρόνος που η εταιρία θα λαμβάνει χορηγία από το ελληνικό κράτους.

Σημειώνεται ότι η προηγούμενη σύμβαση αφορούσε πέντε χρόνια μέχρι το 2020. 

Συγκεκριμένα, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν μεταξύ άλλων τον αρμόδιο υπουργό εάν «ερωτήθηκε για αυτή την πρωτοβουλία η Ευρωπαϊκή αρχή για τον ανταγωνισμό και η Ελληνική Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων για τις συνέπειες που θα έχει στην εγχώρια σιδηροδρομική αγορά η παράνομη και αντισυμβατική σας ενέργεια της απευθείας ανάθεσης χωρίς διαγωνισμό;» και «γιατί δεν κάνατε διαγωνισμό και προβήκατε σε απευθείας ανάθεση 750 εκατομμυρίων ευρώ σε ιδιώτη;»

Αναλυτικά η ερώτηση των 18 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ:

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας του Ελληνικού Δημοσίου με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και τον βασικό της μέτοχο την Ferrovie dello Stato Italiane

Στις 29/11/2019 μέσω Δελτίου Τύπου ανακοινώσατε την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας του Ελληνικού Δημοσίου με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και τον βασικό της μέτοχο την Ferrovie dello Stato Italiane. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως είναι γνωστό ιδιωτικοποιήθηκε το 2017 στον παραπάνω Ιταλικό όμιλο.

Το 2015 και ενώ τελούσε υπό την ιδιοκτησία του ελληνικού δημοσίου και προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα η παροχή της επιβατικής υπηρεσίας μέσω σιδηροδρόμου στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας, υπογράφηκε σύμβαση παροχής δημόσιας υπηρεσίας της Εταιρείας (ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου) με το Ελληνικό Δημόσιο για μια εύλογη περίοδο 5 ετών μετά το πέρας της οποίας θα εξετάζονταν εκ νέου οι συνθήκες της αγοράς και το ιδιοκτησιακό καθεστώς της εταιρείας και αναλόγως θα διενεργούνταν διαγωνιστική διαδικασία για την παροχή της εν λόγω δημόσιας υπηρεσίας, όπως συμβαίνει και στο τομέα των αεροπορικών υπηρεσιών.

Ενώ η εν λόγω περίοδος δεν έχει, ακόμα, παρέλθει, ως αρμόδιος Υπουργός, σπεύδετε να ανακοινώσετε την απευθείας ανάθεση 750 εκατομμυρίων στον ιδιωτικό Ιταλικό όμιλο και μάλιστα υπό το πολιτικό πέπλο της προσέλκυσης επενδύσεων 2,5 δις ευρώ.

Ωστόσο, στο μνημόνιο συνεργασίας που υπογράψατε και προφανώς δεν τολμήσατε να δημοσιεύσετε οι υποτιθέμενες επενδύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι μισθοί, συντήρηση τροχαίου υλικού και μίσθωση ακινήτων από θυγατρική εταιρεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την ΕΕΣΣΤΥ, δηλαδή από μίσθωση ακινήτων από τον εαυτό της.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών:

1. Για ποιο λόγο δεν δημοσιοποιήσατε το μνημόνιο συνεργασίας;

2. Συνιστά η απευθείας ανάθεση 750 εκατομμυρίων ευρώ σε ιδιωτική Ιταλική εταιρεία νόμιμη ή ηθική πολιτική ενέργεια;

3. Ερωτήθηκε για αυτήν την σας την πρωτοβουλία η Ευρωπαϊκή αρχή για τον ανταγωνισμό και η Ελληνική Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων για τις συνέπειες που θα έχει στην εγχώρια σιδηροδρομική αγορά η παράνομη και αντισυμβατική σας ενέργεια της απευθείας ανάθεσης χωρίς διαγωνισμό;

4. Έχετε έγκριση από τα αρμόδια Ευρωπαϊκά και Ελληνικά θεσμικά όργανα;

5. Έχετε θετική Υπηρεσιακή εισήγηση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου σας για αυτήν την σας την πρωτοβουλία και εάν ναι ζητούμε να την καταθέσετε στα πρακτικά.

6. Γνωρίζετε ότι δεν έχει διενεργηθεί έως σήμερα λογιστικός έλεγχος από ανεξάρτητο ορκωτό λογιστή και από την αρμόδια ρυθμιστική αρχή για τον οικονομικό διαχωρισμό μεταξύ επιβατηγού και εμπορευματικού έργου και η Ιταλική εταιρεία αλλοιώνει τις συνθήκες ανταγωνισμού και εμποδίζει την είσοδο νέων εταιρειών στην ελληνική αγορά;

7. Αυτή η αντισυμβατική και η αντι-ανταγωνιστική συμπεριφορά της ιταλικής εταιρείας δεν αποτελεί πλήγμα στον ανταγωνισμό και δεν οδηγεί σε απο-επενδύσεις ιδιωτών από την μια πλευρά και κρατικοδίαιτες ιδιωτικές επιχειρήσεις από την άλλη;

8. Μπορεί η μοναδική εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού η ΕΕΣΤΤΥ που ανήκει στον ίδια ιδιωτική εταιρεία, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και συγχωνεύεται μάλιστα το προσεχές διάστημα και τυπικά, να είναι κατά νόμο και η μοναδική εταιρεία που δίνει πιστοποίηση συντήρησης σε όλες τις ανταγωνιστικές εταιρείες;

9. Γιατί δεν κάνατε διαγωνισμό και προβήκατε σε απευθείας ανάθεση 750 εκατομμυρίων ευρώ σε ιδιώτη;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Τζάκρη Θεοδώρα

Αβραμάκης Λευτέρης

Βαρδάκης Σωκράτης

Ζαχαριάδης Κώστας

Ηγουμενίδης Νικόλαος

Καρασαρλίδου Φρόσω

Κασιμάτη Νίνα

Καφαντάρη Χαρά

Λάππας Σπύρος

Μάρκου Κώστας

Μαμουλάκης Χαράλαμπος

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μωραΐτης Θάνος

Παππάς Νικόλαος

Πέτη Πέρκα

Τσίπρας Γιώργος

Φάμελλος Σωκράτης

Χρηστίδου Ραλλία

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Η κατάντια της Προανακριτικής

Η πλειοψηφία της Προανακριτικής, εγκαταλείποντας κάθε πρόσχημα, θα επιχειρήσει σήμερα να αποκαλύψει την ταυτότητα των μαρτύρων δημοσίου συμφέροντος της υπόθεσης Novartis. Οι μάρτυρες αυτοί έχουν καταθέσει για χρηματισμό πολιτικών προσώπων.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο
Όλες οι Ειδήσεις