Live τώρα    
19°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
16.2°C20.7°C
2 BF 53%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
17 °C
15.2°C17.7°C
1 BF 74%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
14.8°C16.6°C
3 BF 68%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
16.0°C18.0°C
2 BF 59%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
15.9°C15.9°C
0 BF 55%
Κώστας Γαβρόγλου: / Κ. Γαβρόγλου: Μέτωπο απέναντι σε ό,τι απαξιώνει το δημόσιο σχολείο
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κώστας Γαβρόγλου: / Κ. Γαβρόγλου: Μέτωπο απέναντι σε ό,τι απαξιώνει το δημόσιο σχολείο

«Το μέτωπό μας είναι η αντίληψη που υποβαθμίζει κΑι απαξιώνει το δημόσιο σχολείο» τόνισε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου αναφερόμενος στις αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με ενίσχυση της Γ' Λυκείου και δυνατότητα εισαγωγής σε Πανεπιστήμια μόνο με το απολυτήριο Λυκείου. Παράλληλα, ο Κ. Γαβρόγλου υπενθύμισε τη δέσμευση του υπουργείου Παιδείας για ενίσχυση των Πανεπιστημίων που εμπλέκονται στη νέα αρχιτεκτονική της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με 500 νέες θέσεις καθηγητών, για 1.500 νέους επιστήμονες με ακαδημαϊκή εμπειρία και πόρους 15 εκατ. ευρώ.

Ο Κ. Γαβρόγλου επισήμανε ότι σήμερα η Γ' Λυκείου «υπάρχει στα χαρτιά» και το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να αντιμετωπίσει αυτό το έλλειμμα αποδίδοντας χαρακτήρα «μεταβατικής χρονιάς» στην Γ' Λυκείου μετατρέποντάς την σε προπαρασκευαστικό έτος, όπου όμως συνεχίζεται η γενική μόρφωση με τη διδασκαλία, για παράδειγμα, της Λογοτεχνίας. Ο Κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε επίσης στη δυνατότητα των μαθητών να γραφτούν σε πανεπιστημιακές σχολές μόνο με το απολυτήριό τους παρατηρώντας ότι «είναι άδικο για τη νεολαία μας να λέγεται ότι αυτά είναι δευτερεύοντα Τμήματα».

Ο Κ. Γαβρόγλου επανέλαβε τους τέσσερις άξονες του μεταρρυθμιστικού σχεδίου για τη νέα αρχιτεκτονική των Πανεπιστημίων, που είναι νέα Τμήματα με νέα γνωστικά πεδία, συνέργειες ανάμεσα σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, τα πανεπιστημιακά ερευνητικά κέντρα με τα ινστιτούτα, καθώς και τα διετή προγράμματα για τους αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων που θα δίνουν επαγγελματικά πιστοποιητικά. Ο Κ. Γαβρόγλου παρατήρησε ότι «αυτό είναι ένα σύνολο μεταρρυθμίσεων και δεν μπορείς από αυτό να αφαιρέσεις ένα κομμάτι, γιατί επηρεάζονται αρνητικά τα υπόλοιπα κομμάτια».

«Περισσότεροι πόροι, όχι λιγότεροι εισακτέοι»

Ο Κ. Γαβρόγλου απάντησε στις ανησυχίες που εκφράστηκαν, κατά την ακρόαση των φορέων, για την αύξηση των εισακτέων παρατηρώντας ότι «η λύση είναι να βρούμε περισσότερους πόρους, περισσότερο διδακτικό προσωπικό και όλα τα παιδιά να μπορούν να σπουδάσουν. Όχι να μειωθούν οι εισακτέοι». Ο Κ. Γαβρόγλου δεσμεύτηκε για συγκεκριμένη συζήτηση με τις Ιατρικές σχολές, τα Πολυτεχνεία και τις Νομικές σχολές για τον βέλτιστο αριθμό φοιτητών που μπορούν να εκπαιδεύσουν, ενώ δεν απέφυγε να σχολιάσει ότι, παρά την αύξηση των θέσεων καθηγητών Πανεπιστημίων, η διαδικασία κινείται αργά και με πισωγυρίσματα.

Δεν μπορεί να συνεχιστεί η εκκρεμότητα με τα δικαιώματα των μηχανικών

Σε σχέση με το ζήτημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των μηχανικών των τετραετών προγραμμάτων σπουδών, ο Κ. Γαβρόγλου σχολίασε ότι «επί 36 χρόνια δεν έχουν κανένα επαγγελματικό δικαίωμα. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί. Δεν είναι δυνατόν η Πολιτεία να τους σπουδάζει αλλά να μην τους δίνει επαγγελματικό δικαίωμα». Ο Κ. Γαβρόγλου ανέλυσε την προσπάθεια να λυθεί το ζήτημα και με ακαδημαϊκές διαδικασίες τα προγράμματα σπουδών από τετραετή να γίνουν πενταετή, ενώ επιτροπή ειδικών θα μελετά τα προγράμματα σπουδών και θα δίνει ή όχι τα επαγγελματικά δικαιώματα.

Κριτική στο νομοσχέδιο από τους φορείς

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Νικηφόρος Κωνσταντίνου επέκρινε τις αλλαγές στο Λύκειο διαφωνώντας με τη μετατροπή της Γ' Λυκείου σε προπαρασκευαστικό έτος. «Το να προσπαθείς να κάνεις το σχολείο φροντιστήριο, όπως λέει ο κ. υπουργός, για να καταργήσεις στα φροντιστήρια, είναι παραλογισμός» παρατήρησε ο Ν. Κωνσταντίνου, ενώ υποστήριξε ακόμα ότι «έχουμε διπλασιασμό εξετάσεων για την απόκτηση του απολυτηρίου» διαφωνώντας και με τον υπολογισμό του απολυτηρίου κατά 10% για την εισαγωγή στις σχολές υψηλής ζήτησης.

Οι εκπρόσωποι των ιδιωτικών εκπαιδευτικών έκριναν θετικά τις αλλαγές στο Λύκειο, αν και πρότειναν συνολική αναδόμηση των προγραμμάτων σπουδών για όλες τις τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αντίθετα, οι εκπρόσωποι των φροντιστών, καθώς και των ιδιωτικών σχολείων, εμφανίστηκαν επιφυλακτικοί για το νομοσχέδιο. Απορριπτική για το νομοσχέδιο ήταν η στάση της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας.

Από την πλευρά των πανεπιστημιακών διατυπώθηκαν επίσης επιφυλάξεις για την αύξηση του αριθμού των εισακτέων και τη νέα αρχιτεκτονική των Πανεπιστημίων. Ο πρόεδρος της Συνόδου των Πρυτάνεων Οδυσσέας Ζώρας υποστήριξε ότι στο ερώτημα «περισσότερους πτυχιούχους χαμηλού επιπέδου ή καλύτερες σπουδές και καλύτερη έρευνα;» το υπουργείο Παιδείας απάντησε με «διασπορά Τμημάτων για τόνωση της ζήτησης ενοικιαζόμενων δωματίων, σε μια εποχή που κανείς δεν χρειάζεται αυτήν τη μορφή εκπαίδευσης, αλλά ούτε και αυτή τη μορφή εσόδων».

Η Ευαγγελία Μπουρνόβα από την ΠΟΣΔΕΠ ζήτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου κάνοντας λόγο για «αρχιτεκτονική της διασποράς, της απομόνωσης και της αναλογικότητας, ακριβώς γιατί προστίθενται άπειρα Τμήματα, μόνο και μόνο για να υπάρχει ένα Τμήμα σε κάθε πόλη χωρίς καμία σχέση με τις τοπικές ανάγκες», ενώ χαρακτήρισε τις συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ «συγχωνεύσεις απλές, πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL