Live τώρα    
15°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
15 °C
10.1°C16.2°C
2 BF 63%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
12 °C
8.6°C13.4°C
2 BF 58%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
16 °C
9.0°C16.0°C
2 BF 63%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
14 °C
13.6°C15.4°C
3 BF 87%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
10 °C
9.9°C12.3°C
0 BF 76%
Στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου

Εν μέσω αντιδράσεων αναμένεται να εισαχθεί προς συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής -πιθανότατα και εντός της εβδομάδας- το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που περιλαμβάνει τη διαμόρφωση του νέου ακαδημαϊκού χάρτη και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Όπως όλα δείχνουν, το σχέδιο ενοποίησης των πανεπιστημίων με τα ΤΕΙ αποτελεί casus belli για τις πρυτανικές αρχές των πολυτεχνικών σχολών αλλά και για το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ). Από τη μια μεριά, οι εκπρόσωποι των πολυτεχνείων κατηγορούν το υπουργείο Παιδείας για “πανεπιστημιοποίηση” των ΤΕΙ χωρίς τις απαραίτητες προδιαγραφές και μιλούν για μαζική παραγωγή νέων πανεπιστημιακών Τμημάτων Μηχανικών που θα επιτείνουν την ανεργία των αποφοίτων, από την άλλη το Τεχνικό Επιμελητήριο, στο ίδιο μήκος κύματος, ζητάει να μην αναβαθμιστούν τα τμήματα τετραετών σε πενταετών σπουδών αν δεν τηρούνται οι προϋποθέσεις ποιότητας και να μην αυξηθούν οι εισακτέοι στις Σχολές Μηχανικών.

Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις για τη δημιουργία νέων τμημάτων, πηγές του υπουργείου Παιδείας αναφέρουν ότι η μόρφωση δεν μπορεί να προσφέρεται για να υπηρετεί αποκλειστικά την αγορά εργασίας και τονίζουν ότι το ζήτημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως "συντεχνιακό". Οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι έτσι κι αλλιώς τα περισσότερα πανεπιστημιακά Τμήματα που θα συσταθούν θα είναι συνέχεια των Τμημάτων των ΤΕΙ, άρα δεν θα είναι εξαιρετικά μεγάλος ο αριθμός των Τμημάτων που θα δημιουργηθούν στην πραγματικότητα.

Το πολυνομοσχέδιο δίνει επίσης τη δυνατότητα στα Τμήματα Μηχανικών να συγκροτήσουν ένα νέο πρόγραμμα σπουδών ώστε να αυξηθεί η διάρκεια φοίτησης από τα 4 στα 5 έτη. Το νέο πρόγραμμα, αφού ψηφιστεί από τη Σύγκλητο, θα στέλνεται στον υπουργό Παιδείας προς έγκριση. Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι οι διπλωματούχοι μηχανικοί πενταετών σπουδών των πολυτεχνείων έχουν αναβαθμισμένα επαγγελματικά δικαιώματα και όχι τα ίδια με τους πτυχιούχους των μηχανικών των υπόλοιπων Τμημάτων, ακόμη κι αυτά μετατραπούν σε πενταετούς φοίτησης.

Για το ζήτημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων, προβλέπεται η σύσταση ειδικής επιτροπής που θα αποτελείται από ένα μέλος του ΤΕΕ, έναν κοσμήτορα και ένα μέλος ΔΕΠ της Πολυτεχνικής Σχολής του αντίστοιχου αντικειμένου, έναν εκπρόσωπο από τα υπουργεία Υποδομών και Περιβάλλοντος και έναν εκπρόσωπο της ΑΔΙΠ.

Γαβρόγλου: Το 80% των προτάσεων έχει ενσωματωθεί

Την ίδια ώρα, η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου της Πελοποννήσου τάσσεται υπέρ της ενοποίησης με το ΤΕΙ Πελοποννήσου, αλλά απορρίπτει την ενσωμάτωση της Σχολής ΣΤΕ του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας. Μεταξύ άλλων, η Σύγκλητος ζητάει την ίδρυση Πολυτεχνικής Σχολής με έδρα την Τρίπολη και τη μετεξέλιξη του ήδη υφιστάμενου Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών σε Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών πενταετούς φοίτησης, αλλά και τη μετακίνηση του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων από τη Σπάρτη στην Τρίπολη και την ένταξή του στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών.

“Κάναμε μια εξαντλητική συζήτηση με την ακαδημαϊκή κοινότητα. Το υπουργείο δεν μπορεί να δεχθεί όλα όσα λέει η ακαδημαϊκή κοινότητα, αλλά πάνω από το 75%-80% των προτάσεων έχει ενσωματωθεί στο νομοσχέδιο. Το ίδιο έγινε και στα υπόλοιπα μέρη της Ελλάδος” δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου αναφερόμενος στις αντιδράσεις. Παράλληλα, τόνισε πως οι τοπικοί παράγοντες δεν μπορεί να έχουν την ευθύνη του προγραμματισμού για το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης. “Ήταν μια πολιτική κουλτούρα που έλεγε 'έχω έναν γνωστό στο υπουργείο να μου κάνει ένα Τμήμα εκεί', μετά έφευγε ο υπουργός και δεν έδιναν ούτε θέσεις ούτε χρηματοδότηση. Εμείς θεωρούμε ότι αυτού του τύπου η συζήτηση και ο προγραμματισμός πρέπει να γίνει από την ακαδημαϊκή κοινότητα σε συνεργασία με το υπουργείο” δήλωσε σκωπτικά.


 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL