Live τώρα    
24°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
22.2°C26.3°C
2 BF 36%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
24 °C
22.3°C26.0°C
3 BF 36%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
19.4°C24.8°C
2 BF 52%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.8°C21.6°C
2 BF 63%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
22.9°C24.0°C
2 BF 38%
Ερωτηματικά για την κατανομή της διαφημιστικής δαπάνης των τραπεζών
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ερωτηματικά για την κατανομή της διαφημιστικής δαπάνης των τραπεζών

Τριάντα πέντε εκατ. ευρώ μοίρασαν οι τράπεζες συνολικά ως διαφημιστική δαπάνη στα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας το 2018. Την έρευνα - ανάλυση των στοιχείων του δημοσιογράφου Θάνου Νασόπουλου δημοσίευσε το thebest.gr, τοπικός ιστότοπος της Πάτρας.

Το δημοσίευμα διαπιστώνει ότι στη διάρκεια του έτους, για διαφημιστική προβολή, διέθεσαν συνολικά στα ΜΜΕ: η Τράπεζα Πειραιώς 12 εκατ. ευρώ, η Alpha Bank 9 εκατ., η Eurobank 7 εκατ. και η Εθνική 6,5 εκατ. ευρώ. Το δημοσίευμα διαπιστώνει ότι ο τρόπος που διανέμονται τα ποσά στα ΜΜΕ δεν είναι ανάλογος με τις πωλήσεις, την τηλεθέαση ή την επισκεψιμότητα κάθε μέσου. Όπως σημειώνει το δημοσίευμα του thebest.gr: « Άνθρωποι της αγοράς και των τραπεζών έχουν επισημάνει ότι πολλές φορές δίνονται ποσά δυσανάλογα του μεγέθους ενός Μέσου, όταν αυτό απηχεί τις απόψεις ενός μεγάλου κόμματος. Παλαιότερα είχε γίνει θέμα μάλιστα για την τραπεζική διαφήμιση που είχε εισπράξει η εφημερίδα 'Αυγή'. Πρόκειται ωστόσο για ένα ποσό πολύ μικρότερο από αυτό που πήρε η εφημερίδα 'Φιλελεύθερος' του Θανάση Μαυρίδη».

Τα πιο ωφελημένα Μέσα είναι τα εξής:

* ΣΚΑΪ και "Καθημερινή" έλαβαν περί τα 4,5 εκατ. ευρώ.

* ΑΝΤ1 2,8 εκατ. ευρώ.

* Alter Ego ("Νέα", "Βήμα", in.gr κ.ά.) 2 εκατ. ευρώ.

* Alpha επίσης 2 εκατ. ευρώ.

* Όμιλος του "Πρώτου Θέματος" (εφημερίδα, site, Θέμα FM, newmoney.gr κ.ά.) 2 εκατ. ευρώ.

* Star 1,35 εκατ. ευρώ.

* Real Group ("Real News", Real FM, sites, Ρ/Σ κ.ά.) 660.000 ευρώ.

* "Φιλελεύθερος" και liberal.gr 360.000 ευρώ.

* Όμως η Dimera (Open TV και "Έθνος") μόλις 269.000ς ευρώ.

Η κατανομή της διαφημιστικής δαπάνης των τραπεζών -που δημοσιεύεται υποχρεωτικά με βάση νόμο του Γ. Δραγασάκη- εγείρει εύλογα ερωτηματικά από τον συντάκτη της έρευνας: ποια είναι τα κριτήρια των τραπεζών «με βάση τα οποία διαμορφώνεται το ύψος των χρημάτων που δίνεται σε ένα Μέσο Ενημέρωσης; Αν μη τι άλλο δεν δίνονται με βάση το μέγεθος και την επισκεψιμότητα του κάθε Μέσου. Στο payroll των τραπεζών υπήρχαν ακόμα και ονόματα εταιρειών που δεν κατάφερα να τα βρω στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο, ενώ ήσαν και κάποιες άλλες μονοπρόσωπες εταιρείες που δεν είχαν καν διαδικτυακή διεύθυνση».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL