Live τώρα    
18°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
16.6°C19.1°C
1 BF 52%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
13 °C
10.6°C15.0°C
2 BF 57%
ΠΑΤΡΑ
Σποραδικές νεφώσεις
15 °C
12.0°C16.0°C
1 BF 74%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
17.2°C18.6°C
3 BF 72%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
13 °C
12.9°C15.7°C
0 BF 67%
Προγραμματικές για μεταφορές και υποδομές - Ηλεκτρικά λεωφορεία που τα έχει υπογράψει ήδη ο Χρ. Σπίρτζης * Στον κάλαθο ο σχεδιασμός για τον πολύπαθο ΒΟΑΚ / Ανοιχτό το ενδεχόμενο για αυξήσεις στα διόδια στην Αττική Οδό
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Προγραμματικές για μεταφορές και υποδομές - Ηλεκτρικά λεωφορεία που τα έχει υπογράψει ήδη ο Χρ. Σπίρτζης * Στον κάλαθο ο σχεδιασμός για τον πολύπαθο ΒΟΑΚ / Ανοιχτό το ενδεχόμενο για αυξήσεις στα διόδια στην Αττική Οδό

Ανοιχτό άφησε το ενδεχόμενο να γίνουν αυξήσεις στα διόδια της Αττικής Οδού ο υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής, καθώς ρητά ανέφερε ότι δεν θα γίνουν αποδεκτά από την κυβερνήση τετελεσμένα και μονομερείς ενέργειες από την εταιρεία, αποφεύγοντας να πει ευθέως ότι δεν θα γίνουν δεκτές οι αυξήσεις. Αντίθετα, στην ομιλία του στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων ο Κ. Καραμανλής αναγνώρισε το συμβατικό δικαίωμα της εταιρείας να αυξήσει τα διόδια (!), τη στιγμή μάλιστα, που η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου είχε μπλοκάρει με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου την αύξηση των διοδίων.

Με τον τρόπο αυτό, ο νυν υπουργός Μεταφορών νομιμοποίησε επί της ουσίας την απαίτηση της Αττικής Οδού να επιβάλει αυξήσεις, κατηγορώντας αόριστα χωρίς νομικοπρακτική ουσία ότι..."δεν είχε δίκιο" να το κάνει αυτό "γιατί κυρίως δεν σεβάστηκε τους πολίτες που είναι οι χρήστες του δρόμου". Αντίθετα, το μόνο που ανέφερε ρητώς είναι ότι η κυβέρνηση θα πάρει μέτρα μόνο αν μονομερώς αυξήσει τα διόδια η Αττική Οδός, πράγμα που μένει ανοιχτό ως ενδεχόμενο εφόσον πρώτα διαβουλευθεί με το υπουργείο Μεταφορών.

Ο υπουργός Μεταφορών προανήγγειλε μεν τη συνέχιση ορισμένων έργων (Γραμμή 4 μετρό), εντούτοις εξήγγειλε και την "πυρπόληση" με διάφορα προσχήματα τριών σημαντικών οδικών έργων, που προώθησε η προηγούμενη κυβέρνηση, του άξονα Πάτρα - Πύργος, Άκτιο - Αμβρακία, και του πολύπαθου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. Μάλιστα, σχετικά με τον τελευταίο, κατήγγειλε ότι η κατασκευή του έχει δημοπρατηθεί σε τρία τμήματα και εξήγγειλε ουσιαστικά το μπλοκάρισμα του έργου και της "αλλόκοτης" αυτής αρχιτεκτονικής του.

Στο τμήμα του στόλου των λεωφορείων, ο κ. Καραμανλής προανήγγειλε καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία όμως έχει δρομολογήσει και υπογράψει ήδη τον σχετικό διαγωνισμό ο πρώην υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης! Πρόκειται για τον διαγωνισμό με τη συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για την παραλαβή 750 λεωφορείων σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, σημαντικό τμήμα των οποίων θα είναι ηλεκτροκίνητα. Με τα παραπάνω αναμένεται να ανανεωθεί ο στόλος της Αθήνας κατά 32% και της Θεσσαλονίκης κατά 60%.

Αντίδραση για τον ΟΑΣΘ

Ειδικότερα για τον ΟΑΣΘ, ο κ. Καραμανλής περιέγραψε την κατάσταση ως "δραματική" και είπε πως πρόκειται για "έναν κρατικοποιημένο οργανισμό ο οποίος λαμβάνει 200% επιδότηση, ενώ η ευρωπαϊκή νόρμα είναι 40-60%". Στον υπουργό Μεταφορών απάντησε ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ Στ. Παππάς υπογραμμίζοντας ότι "η επιδότηση που παίρνει ο ΟΑΣΘ δεν ξεπερνά τα 40 εκατ. ευρώ τον χρόνο, με ετήσιο προϋπολογισμό της τάξεως των 100 εκατ. Ευρώ", και έθεσε το ερώτημα αν σκοπεύει να καταργήσει την κοινωνική πολιτική του οργανισμού για ανέργους, φοιτητές, μαθητές και ΑμεΑ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL