Live τώρα    
17°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
13.1°C18.0°C
0 BF 55%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αυξημένες νεφώσεις
16 °C
14.6°C17.3°C
2 BF 63%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
14 °C
13.0°C14.4°C
1 BF 77%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
14 °C
13.8°C16.1°C
2 BF 54%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
10 °C
9.9°C13.4°C
1 BF 81%
Ένας χρόνος ανατροπών
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ένας χρόνος ανατροπών

Με «αν και εφόσον» απάντησε η Λίνα Μενδώνη στην αγωνία των ανθρώπων του πολιτισμού που βγαίνουν ξανά σήμερα στον δρόμο για να διεκδικήσουν το αυτονόητο δικαίωμα της επιβίωσης και της επαγγελματικής έκφρασης. «Θα δούμε με τα επιδημιολογικά δεδομένα πώς θα είναι ο χειμώνας και θα πάρουμε, αν χρειάζεται, μέτρα» σημείωσε, μεταξύ άλλων, η υπουργός Πολιτισμού κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου με θέμα την εναρκτήρια εκδήλωση και το πρόγραμμα του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός». Η Λ. Μενδώνη, που επιχείρησε να παρουσιάσει πανηγυρικά τα πεπραγμένα τής έως τώρα θητείας της στο ΥΠΠΟΑ, απαντώντας σε ερώτηση της «Α» για τις καταγγελίες των καλλιτεχνών περί αδιαφανών κριτηρίων επιλογής στις πολιτιστικές δράσεις ισχυρίστηκε πως όλα έγιναν σωστά.

Με λογική «βλέποντας και κάνοντας» αντιμετωπίζουν τους καλλιτέχνες

Ειδικότερα, η υπουργός Πολιτισμού, κληθείσα να σχολιάσει τη σημερινή κινητοποίηση των ανθρώπων του πολιτισμού, όχι μόνο δεν καθησύχασε τους καλλιτέχνες, αλλά ενέτεινε τις ανησυχίες τους για τον επερχόμενο «βαρύ χειμώνα». Κι αυτό γιατί η κυβέρνηση συνεχίζει να πορεύεται με τη λογική του «βλέποντας και κάνοντας». «Θα δούμε πώς θα διαμορφωθεί ο χειμώνας. Η κυβέρνηση ουδέποτε ξεχώρισε τους επαγγελματίες ενός κλάδου από κάποιον άλλο. Ό,τι μέτρα υπάρξουν, εφόσον προκύψει η ανάγκη για όλους τους επαγγελματικούς κλάδους, θα υπάρξουν και για τους ανθρώπους που εργάζονται στον πολιτισμό» ανέφερε η Λίνα Μενδώνη και συμπλήρωσε: «Το υπουργείο Πολιτισμού είναι διατεθειμένο να κάνει πράγματα που δεν έχει συνηθίσει μέχρι σήμερα για να αντιμετωπίσει αυτά τα προβλήματα συνεργαζόμενο με όποιο υπουργείο χρειάζεται. Αν χρειάζεται να πάρουμε και άλλα μέτρα σε περίπτωση που υπάρξουν προβλήματα από τον κορωνοϊό και ενδεχομένως από κάποια τοπικά lockdown, θα δούμε. Θα συνεννοηθούμε μέσα στο πλαίσιο της κυβέρνησης και ό,τι πρέπει να γίνει θα γίνει».

Όσον αφορά τις καταγγελίες των ανθρώπων του πολιτισμού, που υπογραμμίζουν ότι το ΥΠΠΟΑ δεν εφαρμόζει διαφανείς διαδικασίες στις καλλιτεχνικές δραστηριότητες, η Λ. Μενδώνη απάντησε πως όλα έγιναν με διαφάνεια. «Δεν θεωρώ ότι κάποιο από τα κριτήρια που χρησιμοποίησε το υπουργείο Πολιτισμού, καθώς όλα έγιναν με διαδικασίες προκηρύξεων και του θεσμικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία του υπουργείου Πολιτισμού και των οργανισμών, ήταν αδιαφανές. Τα πάντα έγιναν με απόλυτη διαφάνεια. Αυτό που ζητούσαν, να γινόταν με κλήρωση το ‘Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός’, είναι προφανές ότι δεν μπορεί να γίνει όταν δεν υπάρχει καν μητρώο» ισχυρίστηκε.

Τα πεπραγμένα που «ξέχασε» η Λ. Μενδώνη

Η υπουργός άνοιξε τη συνέντευξη Τύπου επιχειρώντας να παρουσιάσει πανηγυρικά τα πεπραγμένα τής έως τώρα θητείας της στο ΥΠΠΟΑ. Θητεία που έχει σφραγιστεί από αποφάσεις ή πράξεις που κάθε άλλο παρά ως θετικές μπορούν να εκληφθούν. Η απόφαση για την απόσπαση και επανατοποθέτηση της περίφημης Μέσης Οδού που αποκαλύφθηκε στον σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης, η σχεδιαζόμενη μετατροπή των μεγάλων μουσείων σε ΝΠΙΔ, οι χειρισμοί στο «Ακροπόλ» που μετατρέπουν τους καλλιτέχνες σε μάνατζερ, η παραχώρηση σε ιδιώτες της κατασκευής και πώλησης αντιγράφων αρχαιοτήτων, ο αποχαρακτηρισμός της Πυρκάλ ως μνημείο και ιστορικό τόπο, η εκκαθάριση εν λειτουργία του Ταμείου Αλληλοβοήθειας, η λογοκρισία σε στελέχη του υπουργείου Πολιτισμού είναι μερικά μόνο από τα έργα και τις ημέρες της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΟΑ στον έναν χρόνο θητείας της. Για να μην θυμηθούμε την παρουσία του Γιάννη Τσακοπιάκου, προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων ΥΠΠΟ αλλά και υπόδικου για τα περίφημα δάνεια που χορηγούσε το Ταμείο Αλληλοβοήθειας επί θητείας του στο Δ.Σ. την περίοδο 2012-2014 σε ανυποψίαστους εργαζόμενους την ημέρα παραλαβής παράδοσης του υπουργείου, στο πλάι της υπουργού, που υποψίασε τους πάντες για την πολιτική που θα χαραχτεί. Ούτε βέβαια τις αγωνιώδεις προσπάθειες των Ελλήνων δημιουργών μέχρι να δοθεί η πολυπόθητη άδεια στην ΕΔΕΜ, τον νέο Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης.

Η υπουργός Πολιτισμού παρέλειψε φυσικά να αναφερθεί στα παραπάνω και ισχυρίστηκε πως ο ρόλος του πολιτισμού είναι πρωταγωνιστικός στο νέο αναπτυξιακό σχέδιο της χώρας. Έκανε λόγο για επιτάχυνση εμβληματικών έργων υποδομής (Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Εθνική Πινακοθήκη, Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, π. Βασιλικό Κτήμα Τατοΐου), προαναγγέλλοντας νομοθετικές ρυθμίσεις «για το οικοδομικό τετράγωνο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου από τυχόν προβλήματα ή εμπόδια» ή για το «πού μπορεί να γίνει υπόγειο στον χώρο της Τοσίτσα, πού θα μπορούσε να δημιουργηθεί η πρόσβαση για το πάρκινγκ το οποίο πρέπει να δημιουργηθεί στο υπόγειο αυτό», οι οποίες θα κατατεθούν τον Σεπτέμβριο στη Βουλή μαζί με το υπουργείο Περιβάλλοντος.

Ανέφερε επίσης ότι τα αρχαιολογικά θέματα στο Ελληνικό λύθηκαν μέσα στον πρώτο μήνα διακυβέρνησης της Ν.Δ., ενώ υπερασπίστηκε εκ νέου την απόσπαση των αρχαίων από τον σταθμό Βενιζέλου στο μετρό Θεσσαλονίκης. «Απεμπλέξαμε το θέμα του σταθμού Βενιζέλου» είπε χαρακτηριστικά, ενώ σχετικά με το παράβολο που καλούνται να πληρώσουν οι διοργανωτές πολιτιστικών εκδηλώσεων και θεατρικών παραγωγών στο ΤΑΠ είπε πως «αυτό το οποίο έκανε το υπουργείο είναι να απαλλάξει από τα τέλη των 3.000 ευρώ ανά παράσταση και 1.000 με 1.500 ευρώ ανά πρόγραμμα. Αυτό το κάναμε και ισχύει για όλους τους αρχαιολογικούς χώρους. Και το Ηρώδειο αρχαιολογικός χώρος είναι».

Ο Δάφνις Κόκκινος στην Κρατική Σχολή Ορχηστρικής Τέχνης

Την παραίτηση της Βίκυς Μαραγκοπούλου από τη διεύθυνση της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης ανακοίνωσε στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου η Λίνα Μενδώνη και ανέφερε ότι ο Δάφνις Κόκκινος, διεθνούς φήμης χορογράφος και χορευτής και επί χρόνια βοηθός της Πίνα Μπάους, θα πάρει τη θέση της.

Πρεμιέρα με το ρεσιτάλ της Ανίτας Ρατσβελισβίλι

Ο θεσμός «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» κάνει πρεμιέρα το ερχόμενο Σάββατο στη Ρωμαϊκή Αγορά, στις 8.30 μ.μ., με το ρεσιτάλ της Ανίτας Ρατσβελισβίλι. Η συναυλία θα μεταδοθεί ζωντανά στην Ελλάδα και ολόκληρο τον κόσμο μέσω live streaming, ενώ την Κυριακή 19 Ιουλίου θα μεταδοθεί από την ΕΡΤ2 και στη συνέχεια από πολλές ευρωπαϊκές δημόσιες τηλεοράσεις μέσω ΕBU.

«Είναι μια σπουδαία πρωταγωνίστρια της όπερας, εγκάρδια φίλη της Ελλάδας και πολύ στενή συνεργάτιδα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Είναι μια πραγματική σταρ της όπερας. Κάθε εμφάνισή της αποτελεί ένα πολύ σπουδαίο καλλιτεχνικό γεγονός» δήλωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Γιώργος Κουμεντάκης. Όπως είπε, θα μεταφερθεί το μήνυμα της επανεκκίνησης της τέχνης στην Ελλάδα με μια διεθνώς αναγνωρισμένη πρωταγωνίστρια και διευκρίνισε ότι η προσφορά της Αν. Ρατσβελισβίλι είναι εθελοντική, χωρίς αμοιβή, και εξέφρασε τη βεβαιότητά του ότι τα επόμενα χρόνια ο θεσμός «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» θα συνεισφέρει αποφασιστικά στην ανάπτυξη ενός νέου ποιοτικά υψηλού πολιτιστικού αλλά και τουριστικού προϊόντος.

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL