Live τώρα    
22°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
22 °C
20.2°C23.5°C
2 BF 43%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
20 °C
16.6°C22.9°C
2 BF 45%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
17.1°C21.5°C
2 BF 64%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.2°C21.1°C
1 BF 62%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
17.9°C17.9°C
0 BF 59%
Της Κεραμέως οι κάμερες
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Της Κεραμέως οι κάμερες

Του Σχολαστικού

Το μέτωπο των ημερών είναι το θέμα με τις κάμερες στις αίθουσες μαθημάτων των σχολείων.

Πριν από το ίδιο το ζήτημα της αντιπαράθεσης, είναι καλό να δούμε κάποια περιφερειακά ζητήματα. Το βασικό είναι ότι τα δημόσια σχολεία δεν είναι έτοιμα για κάτι τέτοιο.

Το Διαδίκτυο δεν έχει μπει στις σχολικές αίθουσες διδασκαλίας, δεν υπάρχουν δίκτυα που να υποστηρίζουν τέτοιου είδους Ίντερνετ, ο εξοπλισμός είναι απαρχαιωμένος.

(Για την ακρίβεια, ούτε φωτοτυπικά δεν υπάρχουν καλά - καλά).

(Κι εκεί που υπάρχουν, οι εκπαιδευτικοί βάζουν ρεφενέ για να αγοράσουν τόνερ).

Και δεν υπάρχει τεχνολογικός εξοπλισμός γιατί το σύστημα δεν μπορεί να εξοπλίσει τη δημόσια εκπαίδευση αν δεν βρεθεί κάποιος επιχειρηματίας να κάνει τη δουλειά με 300% μίζα.

Και κάθονται και λένε να έχει ο εκπαιδευτικός ανοιχτό το κινητό του μέσα στην τάξη για να μεταδίδεται εκτός. Αν είναι δυνατόν!

Αυτό είναι το ένα σημείο. Το δεύτερο είναι ότι όποια κι αν είναι η κατάσταση, η Κεραμέως προχώρησε σ’ αυτήν την απόφαση χωρίς να συνεννοηθεί με τους εκπροσώπους των καθηγητών. Χωρίς δηλαδή να την ενδιαφέρει αν είναι εφαρμόσιμο και τι αντιδράσεις ή επιφυλάξεις προκαλεί.

Επί της ουσίας: είναι διαφορετικό πράγμα η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και διαφορετικό πράγμα η μετάδοση του μαθήματος μέσα από την τάξη.

Στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση ο εκπαιδευτικός κάνει τηλεδιάσκεψη με όλα τα παιδιά, που βρίσκονται το καθένα μπροστά σε έναν υπολογιστή. Υπάρχει λοιπόν μια συνθήκη που ισχύει για όλους: ο δάσκαλος, το δίκτυο, οι μαθητές.

Στη μετάδοση μέσα από την τάξη ο εκπαιδευτικός κάνει μάθημα μέσα στην τάξη. Κι αυτό που κάνει μέσα στην τάξη μεταδίδεται μέσω Διαδικτύου και στα παιδιά που είναι στα σπίτια τους.

Ας σκεφτεί λοιπόν ο καθένας πως θα νιώσει αν στη δουλειά του του βάλουν μια κάμερα για να μεταδίδεται έξω αυτό που κάνει.

Είσαι, ας πούμε, προϊστάμενος σε ένα τμήμα μιας εταιρείας. Και σου λέει ο διευθυντής, θέλω να έχεις ανοιχτό το κινητό σου για να παρακολουθώ τις συσκέψεις που κάνεις με τους υπαλλήλους τού τμήματός σου.

Δεν είναι προφανές ότι είναι ενοχλητικό;

Θα μπορεί ο προϊστάμενος να κάνει τη δουλειά του σαν να είναι ο εαυτός του;

Και γιατί αν δύο άνθρωποι μαλώσουν μέσα σε μια σύσκεψη ή διαφωνήσουν ή πούνε ένα χαζό αστείο, όπως είναι ανθρώπινο, να μπορεί αυτό να μεταδοθεί παραέξω;

Και ποιος ξέρει ότι αν συμβεί στη σύσκεψη κάτι που εκθέτει κάποιον, δεν θα μαγνητοσκοπηθεί, δεν θα το δείχνουν κάποιοι σε κάποιους άλλους για να γελάσουν, δεν θα γίνει αυτό που λέμε viral;

Αυτό είναι που λένε οι καθηγητές. Δεν είναι και τόσο παράλογο.

Βασικά, αυτός είναι και ο λόγος που απαγορεύονται τα κινητά στα σχολεία. Για να μην τραβιούνται τέτοιου είδους, άκρως διασκεδαστικά βιντεάκια.

Τι τους απαντούν το υπουργείο και τα παπαγαλάκια του; Δεν θέλετε την εξέλιξη, είστε εναντίον του τεχνολογικού εκσυγχρονισμού.

Χαλαρώστε, δεν είναι καν τεχνολογικός εκσυγχρονισμός. Και στο Αφγανιστάν, αν βομβαρδίζανε το σχολείο ενός χωριού, έτσι θα κάνανε μάθημα. Με το κινητό του δάσκαλου από το άλλο χωριό.

Και λένε κάτι ακόμα το υπουργείο και τα παπαγαλάκια του: μα γιατί δεν θέλετε τέτοιον τρόπο μαθήματος, έχετε κάτι να κρύψετε; Μήπως δεν είστε επαρκείς;

Μήπως είστε εντελώς άχρηστοι και μόνο στα ιδιωτικά σχολεία γίνεται σοβαρή δουλειά;

Κι εδώ μπαίνει πλαγίως το θέμα της αξιολόγησης.

Όχι της αξιολόγησης τύπου Φινλανδία - σας βοηθάμε να πιάσετε τους στόχους σας. Της αξιολόγησης τύπου Μητσοτάκη - θα διώξουμε το 15% ανεξαρτήτως αν κάνει ή δεν κάνει.

Για να τα ξεκαθαρίσουμε: αυτό που πάει να κάνει η Κεραμέως στα σχολεία δεν είναι εκσυγχρονισμός. Είναι ένα μπάλωμα για να τα ανοίξει για δέκα μέρες.

Γιατί ξέρει ότι πολλά παιδιά δεν πρόκειται να πάνε και δεν μπορεί καν να τα υποχρεώσει. Άρα, πρέπει να δώσει στον εαυτό της ένα άλλοθι. Γιατί αλλιώς θα την κατηγορήσουν ότι επανεκκινεί την εκπαιδευτική διαδικασία αποκλείοντας τους ευπαθείς.

Και γιατί την έχει πιάσει πρεμούρα να ανοίξει τα σχολεία; Γιατί είναι σημαντικό για τους σχολάρχες των ιδιωτικών.

Οι οποίοι θέλουν να μετατεθεί η ευθύνη τής απουσίας στους μαθητές και στις οικογένειές τους και να μην την έχουν τα σχολεία. Ώστε να μπορούν να απαιτήσουν την καταβολή των διδάκτρων.

Εμείς ανοιχτά ήμασταν με εντολή από το υπουργείο. Δεν φταίμε εμείς που δεν στείλατε το παιδία σας. Αυτό. Φέρτε τα δίδακτρα τώρα.

Ο σχολαστικός

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL