Live τώρα    
16°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αυξημένες νεφώσεις
16 °C
14.1°C17.0°C
4 BF 87%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αραιές νεφώσεις
14 °C
11.0°C14.9°C
2 BF 79%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
12 °C
11.0°C13.2°C
3 BF 86%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
18 °C
17.2°C18.8°C
4 BF 74%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
11 °C
11.2°C11.9°C
3 BF 93%
Όλα τυχαία, τίποτα σκηνοθετημένο
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Όλα τυχαία, τίποτα σκηνοθετημένο

Του Σχολαστικού

Ας δούμε λοιπόν, πώς ακριβώς δουλεύουν τα ΜΜΕ και πόσο χρήσιμα μπορεί να είναι.

Με την υπόθεση vouchers η κυβέρνηση υπέστη μια δεινή ήττα.

Τα ΜΜΕ εργάστηκαν πυρετωδώς γι’ αυτό. Και έδωσαν σε διάφορους όπως τον Άδωνι Γεωργιάδη τον χρόνο να διαχειριστούν το στραπάτσο.

Είτε αλλάζοντας τη συζήτηση: να μας πει ο ΣΥΡΙΖΑ τι έγινε επί των ημερών του, γιατί σιωπά ο ΣΥΡΙΖΑ και τι περίεργη είναι η σιωπή του ΣΥΡΙΖΑ.

Είτε αποκρύπτοντας την ουσία του ζητήματος, που είναι τα 85 εκατομμύρια. Που δόθηκαν με απευθείας ανάθεση σε κολλητούς της κυβέρνησης και όταν η αντιπολίτευση ρωτάει αν θα επιστραφούν, η κυβέρνηση κάνει την κορόιδα.

Και έτσι μένουν μόνο τα τερατώδη λάθη, με τα οποία διασκέδαζε όλος ο κόσμος το Πάσχα. Οπότε έχει όλη την άνεση ο Βρούτσης να πει συγγνώμη, όντως την πατήσαμε, βιαστήκαμε για να μην μείνει ο κόσμος χωρίς τα 600 ευρώ.

Και τα ΜΜΕ να λένε μπράβο στον Μητσοτάκη που δεν δίστασε να αναλάβει το πολιτικό κόστος.

Η μια δουλειά που κάνουν τα ΜΜΕ λοιπόν είναι να ελαχιστοποιούν το πολιτικό κόστος, μέχρι του σημείου που να μπορεί κάποιος να το αναλάβει και να του λένε και μπράβο, μαγκιά σου.

Φυσικά, η ζημιά είναι μεγάλη. Γιατί ο Βρούτσης είναι πλέον εξαιρετικά ευάλωτος. Και ο Μητσοτάκης τον χρειάζεται για τη μεγάλη βρομοδουλειά με τα εργασιακά μετά το τέλος της καραντίνας.

Επίσης είναι ευάλωτος σε εσωκυβερνητικές αντιπαραθέσεις. Τις οποίες τα ΜΜΕ σέβονται, αλλά φυσικά υπάρχουν.

Επίσης υπέστησαν σοβαρή ζημιά τα ίδια τα ΜΜΕ, που εκτέθηκαν και γελοιοποιήθηκαν. Γι' αυτό, ο Πέτσας, μαζί με τα 40 εκατ. που έχουν μπουκωθεί μέχρι τώρα, τους έδωσε άλλα 9 για τον κόπο τους.

Σημειωτέον: δεν έχει δοθεί ο κατάλογος για το πού έχουν πάει αυτά τα ποσά και ποιος τα έχει εισπράξει. Δεδομένου μάλιστα ότι η προβολή όλων των μηνυμάτων για τον κορωνοϊό είναι δωρεάν.

Από την άλλη, διασώθηκε ο Μητσοτάκης, ο οποίος με την επιστράτευση όλου αυτού του μηχανισμού κατάφερε να μην τον ακουμπήσει όλη αυτή η ιστορία.

Και ο Άδωνις βεβαίως, ο οποίος έχει καταφέρει, ό,τι και αν τον ακουμπάει, ακόμα και αν χώνεται μέσα με το κεφάλι, να μην παθαίνει τίποτα.

Εκτός από τη Novarits και την Τουλουπάκη, βεβαίως, που τον κάνουν λίγο νευρικό.

Αυτά ώς την Παρασκευή το βράδυ. Γιατί, το Σάββατο το πρωί, συμβαίνει κάτι μαγικό.

Σκηνοθετείται αυτή η άθλια φάση με την Άλκηστη Πρωτοψάλτη και το φορτηγό. Και ξαφνικά όλοι σταματάνε να μιλάνε για τα βάουτσερς -και για τα 85 εκατομμύρια, για τα οποία πολύ λίγοι μιλούσαν ούτως ή άλλως- και αρχίζουν να μιλάνε γι’ αυτό.

Από μία πλευρά, δικαίως. Γιατί είναι θράσος να σκηνοθετούν καταστάσεις εν μέσω πανδημίας.

Και καλά ότι ο Μητσοτάκης βγήκε από το Μαξίμου για να χαιρετίσει την ηρεμία, το σχέδιο, την ομοψυχία και την κανονικότητα την οποία φέρνει στη χώρα και η οποία έτυχε απλώς να περνάει από εκεί, υπό την μορφή ενός φορτηγού με την Πρωτοψάλτη επάνω.

Σκηνοθεσία που προσβάλλει, γιατί δεν έχει ίχνος φυσικότητας, ενώ μας την πουλάνε σαν αυθόρμητη στιγμή.

Και τα ΜΜΕ μας την πούλησαν με τα φτυάρια.

Σκηνοθεσία για χατίρι της οποίας παραβιάστηκαν όλοι οι κανόνες του Χαρδαλιά και του Τσιόδρα μαζί.

Προσέξτε όμως: ο κόσμος τσαντίστηκε, ξέχασε τα σκόιλ ελικικού και άρχισε να βρίζει για το φορτηγό με την Πρωτοψάλτη.

Αυτό όμως δεν είναι τόσο κακό.

Πρώτον, γιατί τα θέματα κακής σκηνοθεσίας ενοχλούν μόνο τους αντίθετα προκατειλημμένους, ενώ ο φιλικά προσκείμενος κόσμος τα καταπίνει. Κι οι ενδιάμεσοι δίνουν ελάχιστη ώς καμία σημασία.

Και, δεύτερον, γιατί τα ζητήματα αισθητικής ξεχνιούνται πολύ πιο γρήγορα από ζητήματα ρεμούλας και θράσους.

Γκρίνιαξαν οι παπάδες, βέβαια, που δεν τους αφήνουν και αυτούς να σπάσουν την καραντίνα. Αλλά αυτοί, όσο και να τσαντιστούν, τι θα κάνουν; Θα ψηφίσουν ΣΥΡΙΖΑ;

Έτσι η ατζέντα άλλαξε. Όχι όπως επιδίωκαν οι σκηνοθέτες του Μαξίμου, αλλά σίγουρα άλλαξε. Τα κοινωνικά δίκτυα παράτησαν τα βάουτσερς και προσανατολίστηκαν προς το φορτηγό.

Αυτή είναι η ικανότητα των ΜΜΕ λοιπόν. Που, σε άλλες συνθήκες, θα μιλούσαν για ντροπή, την ώρα που οι άνθρωποι πεθαίνουν στις εντατικές, για απεγνωσμένη προσπάθεια να αλλάξει η ατζέντα και να καλυφθεί το σκάνδαλο και το στραπάτσο και για εγκληματική παραβίαση της καραντίνας.

Ο σχολαστικός

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL