Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
21 °C
19.2°C21.9°C
1 BF 72%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αυξημένες νεφώσεις
16 °C
14.1°C17.2°C
2 BF 85%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
21 °C
18.8°C21.0°C
3 BF 65%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σκόνη
29 °C
28.8°C28.8°C
3 BF 30%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
16 °C
15.9°C16.3°C
2 BF 88%
Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία - NABU / Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία - NABU: Μεσόγειος απαλλαγμένη από ατμοσφαιρική ρύπανση
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία - NABU / Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία - NABU: Μεσόγειος απαλλαγμένη από ατμοσφαιρική ρύπανση

Η Μεσόγειος κηρύσσεται από την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία και τον NABU ως περιοχή ελέγχου εκπομπών για τους ναυτιλιακούς ρύπους. Δεδομένου ότι από την 1η Ιανουαρίου 2020 τίθεται σε εφαρμογή ο κανονισμός του IMO για τη χρήση καυσίμων μειωμένου θείου σε όλα ανεξαιρέτως τα πλοία, η μετάβαση μπορεί να γίνει με χαμηλού κόστους ρυθμίσεις εκ μέρους των πλοιοκτητριών εταιρειών.

Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε το πρόσφατο συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στον Πειραιά από την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία και τον Γερμανικό Οργανισμό Προστασίας της Φύσης και του Περιβάλλοντος (NABU), εταίρο της στον διεθνή φορέα BirdLife International.

Ανάλογες εκδηλώσεις προηγήθηκαν, υπό τον συντονισμό του NABU, σε Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Μάλτα, και Πορτογαλία με σκοπό την ανάδειξη του προβλήματος και την ενημέρωση σχετικά με την ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλούν τα πλοία, αλλά και την εξεύρεση λύσεων και τη διατύπωση προτάσεων για την αντιμετώπισή της.

Κατά τους διοργανωτές, "η ρύπανση από τον ναυτιλιακό τομέα αποτελεί μείζον ζήτημα δημόσιας υγείας, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι ναυτιλιακοί ρύποι ενοχοποιούνται για περίπου 50.000 πρόωρους θανάτους στην Ευρώπη σε ετήσια βάση. Αυτό συμβαίνει διότι ο ναυτιλιακός τομέας χρησιμοποιεί καύσιμα 3.500 φορές πιο 'βρόμικα' από εκείνα που χρησιμοποιούνται στις κάθε είδους χερσαίες μεταφορές. Η ναυτιλία ευθύνεται για σημαντικό μέρος των παγκόσμιων αλλά και τοπικών εκπομπών διοξειδίου του θείου (SO2), οξειδίων του αζώτου (NOx), αλλά και μικροσωματιδίων, διαδραματίζοντας κομβικό ρόλο στην υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος και την επιτάχυνση του φαινομένου της ανθρωπογενούς κλιματικής αλλαγής. Επιπλέον, η ρυπογόνα λειτουργία του κλάδου, μεγεθυμένη τα τελευταία χρόνια εξαιτίας της αύξησης των θαλάσσιων μεταφορών και των κρουαζιερών, απειλεί τόσο τη χλωρίδα και την πανίδα των παράκτιων περιοχών όσο και την πολιτισμική κληρονομιά, καθώς προκαλεί σημαντικές επιβαρύνσεις στα μνημεία μας, διαβρώνοντας μεταξύ άλλων και το μάρμαρο".

Υπενθυμίζουν δε ότι ήδη ολόκληρη η βόρεια Αμερική αποτελεί περιοχή ελέγχου εκπομπών μαζί με τη Βαλτική και τη Βόρεια Θάλασσα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL