Live τώρα    
15°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
15 °C
10.6°C16.5°C
1 BF 70%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
13 °C
11.1°C14.9°C
2 BF 67%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
14 °C
8.0°C14.4°C
2 BF 65%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
13 °C
12.8°C14.1°C
2 BF 82%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
5 °C
4.9°C11.8°C
0 BF 100%
Καταγγελίες για το σχέδιο νόμου για την ηλεκτροκίνηση - Χωρίς μέριμνα για νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα * Αμφιλεγόμενης σκοπιμότητας το περιβαλλοντικό τέλος των 4.000 ευρώ / Εξυπηρετούν συμφέροντα μεγάλων ομίλων
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Καταγγελίες για το σχέδιο νόμου για την ηλεκτροκίνηση - Χωρίς μέριμνα για νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα * Αμφιλεγόμενης σκοπιμότητας το περιβαλλοντικό τέλος των 4.000 ευρώ / Εξυπηρετούν συμφέροντα μεγάλων ομίλων

Καταγγελίες και αιτιάσεις συγκέντρωσε το σχέδιο νόμου για την ηλεκτροκίνηση κατά τη διαβούλευση, που έληξε πριν μερικές μέρες, εγείροντας θέματα όπως ο αντικοινωνικός χαρακτήρας του συνολικά, η μεγάλη αύξηση του κόστους των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που αποτελούν τη μόνη διέξοδο για χαμηλά εισοδήματα που δεν υπάρχουν πουθενά, αλλά και η εξυπηρέτηση συμφερόντων μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων από την πριμοδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων για πολύ λίγους υψηλότερων εισοδημάτων.

Για λίγους…

Πολλοί είναι οι πολίτες που μιλούν για ρυθμίσεις οι οποίες αφορούν πολύ λίγους, καθώς δεν είναι δυνατό με εισόδημα της τάξεως των 600-700 ευρώ και χειροτέρευση των εργασιακών συνθηκών να αγοράσουν αυτοκίνητα των 23.000 και 30.000 ευρώ και πάνω, ενώ δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τις οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα που έχουν κατεξοχήν παλιά, ρυπογόνα αυτοκίνητα, ώστε να τα αντικαταστήσουν με έστω νεότερες - βελτιωμένες τεχνολογίες, κάτι που θα συνέβαλλε και στην προστασία του περιβάλλοντος.

Επιπλέον, δεν υπάρχει καμία ρύθμιση που να αφορά οχήματα με άλλες πιο «καθαρές» τεχνολογίες (π.χ. φυσικό αέριο) ή/και μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα συνέβαλλαν περισσότερο στη μείωση των ρύπων. Επισημάνσεις γίνονται και σχετικά με την απουσία παρεμβάσεων στα τέλη ταξινόμησης, στον ΦΠΑ κ.ά.

Αυξάνονται οι τιμές στα μεταχειρισμένα!

Η πιο αμφιλεγόμενη διάταξη αφορά την επιβολή του περιβαλλοντικού τέλους των 4.000 ευρώ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα τεχνολογίας Euro 4 (και απαγόρευση εισαγωγής Euro 1, 2, 3). Θεωρείται από πολλούς ότι αυξάνει υπέρμετρα το κόστος αγοράς των φθηνών αυτοκινήτων, που στις περιπτώσεις των χαμηλών εισοδημάτων είναι μάλλον η μόνη επιλογή, με αποτέλεσμα γενικά η αγορά αυτοκινήτου να καθίσταται απαγορευτική. Αναφέρεται δε ότι τα έσοδα από την επιβολή του τέλους θα είναι μηδενικά, καθώς το ύψος του ποσού καθιστά ασύμφορη την οποιαδήποτε εισαγωγή.

Από πλευράς πωλητών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και επίσημων φορέων εκπροσώπησής τους, επισημαίνεται ότι το μέτρο οδηγεί σε στρέβλωση της αγοράς, αθέμιτο ανταγωνισμό, καθώς τα παλιά αυτοκίνητα στην Ελλάδα καθίστανται πολύ πιο ακριβά έναντι των αντίστοιχων σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ ουσιαστικά «επιβάλλεται» η αγορά μόνο εγχώριων μεταχειρισμένων. Μάλιστα, προαναγγέλλουν προσφυγές και βαριά πρόστιμα από την Ε.Ε. -για παράβαση του άρθρου 110 της Συνθήκης Λειτουργίας της Ένωσης-, ενώ έρχεται νέα καταδίκη από προσφυγή που ήδη «τρέχει» στην Κομισιόν.

Σημειώνεται, παράλληλα, ότι δεν υπάρχει καμία διάκριση, καθώς υπάρχουν αυτοκίνητα Euro 4 που λειτουργούν με καύσιμο φυσικό αέριο ή υγραέριο και είναι περιβαλλοντικά πιο φιλικά έναντι ορισμένων Euro 5.

Φωτογραφικές διατάξεις

Δεν λείπουν δε και οι αναφορές για φωτογραφικές διατάξεις που ευνοούν, με το περιβαλλοντικό πρόσχημα και με κρατικούς πόρους, ελάχιστους επιχειρηματίες με αιχμή έναν εισαγωγέα - αντιπρόσωπο οχημάτων ευρωπαϊκού ομίλου, με δραστηριότητες και συμμετοχές στο μεγαλύτερο φάσμα της αυτοκίνησης (μεταχειρισμένα, ενοικιάσεις, leasing κ.λπ.). Υπάρχει δε ιστορικό προσφυγών, αποφάσεων και προστίμων για παραπλάνηση σε σχέση με τις τεχνολογίες εκπομπών ρύπων...

Σημαντική είναι η επισήμανση ότι η κυβέρνηση «βρήκε τη λύση» προκειμένου να ικανοποιήσει ένα πάγιο αίτημα μεγαλοεπιχειρηματιών για τον αποκλεισμό τής εισαγωγής μεταχειρισμένων από την Ευρώπη μετακινώντας την αρμοδιότητα και την ευθύνη της αγοράς αυτοκινήτου από τα υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών στο ΥΠΕΝ, υπό την... «ομπρέλα» της προστασίας του περιβάλλοντος.

Βεβαίως, υπάρχει και ο αντίλογος, δηλαδή ότι θα σταματήσουν οι αθρόες εισαγωγές από «σαράβαλα» και «σαπάκια» κυρίως από τις αγορές των Βαλκανίων, που είναι ανεπαρκώς ελεγμένα και με «πειραγμένα» χιλιόμετρα και άρα μη ασφαλή αλλά και άκρως ρυπογόνα, κάτι που ωστόσο για την προστασία του περιβάλλοντος είναι σχετικό, αφού χιλιάδες τέτοια αυτοκίνητα κυκλοφορούν σε όλη τη χώρα.

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL