Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
18.2°C22.0°C
1 BF 47%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
18 °C
14.7°C21.2°C
2 BF 57%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
16.0°C19.4°C
2 BF 63%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
18.8°C21.5°C
1 BF 61%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
15 °C
14.9°C18.4°C
2 BF 63%
Πώς αλλάζει η ψυχαγωγία στο σπίτι μας λόγω πανδημίας
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Πώς αλλάζει η ψυχαγωγία στο σπίτι μας λόγω πανδημίας

Αλλαγές και μετατοπίσεις ως προς τον τρόπο ψυχαγωγίας εντός του σπιτιού που επιλέγουν οι πολίτες ανά τον κόσμο λόγω του περιορισμού τους για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊούεμφανίζονται σχεδόν από την αρχή της κρίσης, επαναπροσδιορίζοντας τις προτιμήσεις του κόσμου υπό τη συγκεκριμένη, βέβαια, συνθήκη και αναδεικνύοντας παράλληλα ως σημαντική ανάγκη τη διατήρηση της επαφής με τον “έξω” κόσμο και τους οικείους.

Νέα και παλιά ενδιαφέροντα

Σε όρους κατ' οίκον περιορισμού πολλοί άνθρωποι καταφεύγουν στην εξερεύνηση νέων ενδιαφερόντων και δραστηριοτήτων ή “αναζωπυρώνουν” γνωστές, παλιές συνήθειες και προτιμήσεις.

Η τελευταία διεθνής έρευνα της GlobalWebindex (εταιρεία έρευνας αγοράς που δραστηριοποιείται σε 44 χώρες) την περίοδο 16-20 Μαρτίου σε 13 χώρες (Αυστραλία, Βραζιλία, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ιαπωνία, Φιλιππίνες, Σινγκαπούρη, Νότια Αφρική, Ισπανία, Βρετανία, ΗΠΑ), φωτίζει τον τρόπο με τον οποίο η ψυχαγωγία επαναπροσδιορίζεται από την κρίση.

Με το ένα τρίτο σχεδόν του κόσμου να βρίσκεται υπό περιορισμό καταδεικνύεται ότι οι πολίτες στρέφονται στην κατ' οίκον ψυχαγωγία χρησιμοποιώντας διάφορα “κανάλια” και συσκευές και μάλιστα ταυτοχρόνως.

Δεδομένου ότι 7 στους 10 χρήστες Ιnternet “μένουν σπίτι”, παρέχονται σημαντικά στοιχεία για το πώς οι άνθρωποι περνούν την ώρα τους στη διάρκεια αυτού του αποκλεισμού.

Μαζί... από μακριά

Η προσφυγή σε ομαδικές δραστηριότητες έχει σημειώσει άνοδο λόγω της κοινωνικής απόστασης.

Όταν ρωτήθηκαν τι κάνουν στα σπίτια τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι συμμετέχοντες αναφέρθηκαν σε τρεις βασικές δραστηριότητες:

- 67% βλέπουν περισσότερες ειδήσεις.

- 53% περνούν περισσότερο χρόνο με την οικογένειά τους.

- 51% βλέπουν περισσότερες εκπομπές σε υπηρεσίες streaming.

Η θέαση περισσότερων ειδήσεων βρίσκεται στην κορυφή των δραστηριοτήτων όλων των ηλικιακών ομάδων, με τη γενιά Gen X (38-56 ετών) να “δείχνει τον δρόμο” (68%).

Ενδιαφέρον όμως έχει και η διαφορά ενδιαφερόντων και δραστηριοτήτων μεταξύ των ηλικιακών ομάδων:

- Οι Gen Z (16-23 ετών) περνούν περισσότερο χρόνο στις υπηρεσίες μηνυμάτων (62%).

- Οι Millennials (24-37 ετών) παρακολουθούν περισσότερες ταινίες σε απευθείας σύνδεση -streaming- (58%).

- Οι Gen X (38-56 ετών) περνούν περισσότερο χρόνο με τις οικογένειές τους (52%).

- Οι Baby Boomers (57-64 ετών) βλέπουν περισσότερο τηλεοπτικές εκπομπές.

Μάλιστα, τα ανωτέρω συμβαίνουν και ταυτόχρονα, ξεπερνώντας τα όρια των ηλικιακών ομάδων.

Πάνω από 7 στους 10 ακούν υπηρεσίες ροής (streaming), βλέπουν ειδήσεις, βλέπουν online τηλεόραση αλλά και περνούν χρόνο με τις οικογένειές τους, περισσότερο από πριν την πανδημία.

Την περίοδο που διενεργήθηκε η έρευνα, 27% των χρηστών Διαδικτύου ανέφεραν ότι δεν μπορούν να φύγουν από τα σπίτια τους παρά μόνο για βασικούς λόγους - ποσοστό που εκτοξεύεται στο 86% στην Ισπανία και στο 83% στην Ιταλία.

Επίδραση στη συμπεριφορά

Αυτοί οι περιορισμοί επέδρασαν στη συμπεριφορά του κόσμου ακόμα και με αναπάντεχους τρόπους, που διαφέρουν δραματικά από εκείνων που δεν βρίσκονται υπό αυστηρή καραντίνα.

Τα στοιχεία δείχνουν τους νεαρότερους χρήστες να έχουν κάνει σημαντικά βήματα από την παθητική κατανάλωση περιεχομένου στη δημιουργία δικού τους περιεχομένου.

Οι ηλικιακές ομάδες των Gen Z και των Millennials που βρίσκονται σε καραντίνα είναι πιθανότερο να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο για να δημιουργήσουν και να “ανεβάσουν” βίντεο online σε διάφορες πλατφόρμες.

Επίσης, παρατηρείται σε άτομα σε καραντίνα να μετατοπίζονται και σε πιο παραδοσιακές δραστηριότητες από την ψυχαγωγία: δηλώνουν κατά 30% ότι διαβάζουν περισσότερα περιοδικά ή ότι ακούν περισσότερο ραδιόφωνο. Κι αυτό δεν αφορά μόνο τους μεγαλύτερους, αφού η ανάγνωση εφημερίδων είναι μια από τις πιο διακριτές δραστηριότητες για τους Millennials σε καραντίνα.

Οι μεγαλύτεροι, Gen X και Baby Boomers, είναι πιθανότερο να απομακρύνουν τα μάτια τους από τις οθόνες για να μιλήσουν στο τηλέφωνο, να μαγειρέψουν κ.λπ.

Online τηλεόραση vs “παραδοσιακής” τηλεόρασης

Ακόμα ένα στοιχείο αφορά την κάλυψη της διαφοράς από την online τηλεόραση προς την “παραδοσιακή” τηλεόραση.

Από τις 13 χώρες που εξετάστηκαν διαπιστώθηκε ότι στις 7 οι πολίτες περνούν περισσότερο χρόνο πλέον στην “παραδοσιακή” τηλεόραση. Πρόκειται κυρίως για ώριμες αγορές, όπως οι Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία και Ιαπωνία, όπου οι χρήστες του Διαδικτύου είναι γνωστό ότι προτιμούν την τηλεόραση. Προκαλεί πάντως έκπληξη ότι διαβόητες για την κατανάλωση τηλεόρασης αγορές, όπως οι ΗΠΑ, έχουν το ίδιο ποσοστό πολιτών που δηλώνει ότι περνά περισσότερο χρόνο στην online τηλεόραση έναντι της "παραδοσιακής".

Πάντως για τους νεότερους (Gen Z, Millenials) η online τηλεόραση είναι ξεκάθαρος νικητής.

Πέντε “τύποι” σημαντικών χρηστών

Κατά την έρευνα δημιουργήθηκαν 5 “τύποι” σημαντικών χρηστών, που βασίζονται στον χρόνο που περνούν καθημερινά σε διαφορετικά μέσα. Δηλαδή πρόκειται για ανθρώπους που δαπανούν περισσότερο από μία ώρα ανά μέρα σε: κονσόλες παιχνιδιών, social media, τηλεόραση, online τηλεόραση, music streaming.

Οι νεότεροι εξ αυτών, που χρησιμοποιούν κυρίως social media, δαπανούν περισσότερο χρόνο στα τηλέφωνά τους, με 8 στους 10 να το δηλώνουν. Εκείνοι που προτιμούν να παίζουν παιχνίδια απασχολούνται περισσότερο στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές (43%), στις κονσόλες παιχνιδιών (32%) και τις ταμπλέτες (31%).

Οι “τύποι” αυτοί, όμως, έχουν κι άλλες online δραστηριότητες: βλέπουν ταινίες σε υπηρεσίες streaming -η δημοφιλέστερη δραστηριότητα- ή παρακολουθούν online τηλεόραση, συχνά ταυτόχρονα με άλλη δραστηριότητα και σε άλλη συσκευή (αποστολή μηνυμάτων, social media).

Στην πραγματικότητα, 9 στους 10 σημαντικούς χρήστες online τηλεόρασης βρίσκονται ταυτόχρονα και σε τουλάχιστον άλλη μία συσκευή όταν παρακολουθούν τηλεόραση, με τους 6 στους 10 εξ αυτών να το κάνουν για να παραμένουν σε επαφή με τους φίλους τους.

"Χαμένη" του streaming η μουσική

Ένα τελευταίο στοιχείο είναι ότι έχει “πέσει” το streaming στη μουσική, κάτι που σημαίνει ότι μεταξύ της κοινωνικής απόστασης και της μουσικής είναι πιο σημαντικές δραστηριότητες που μας κρατούν σε επαφή με ό,τι συμβαίνει στον κόσμο. Επίσης, για πολλούς το να ακούν μουσική συνδέεται στενά με τη μετακίνηση και δεδομένου ότι πλέον οι περισσότεροι αποφεύγουν τις δημόσιες συγκοινωνίες, μειώνεται και η αντίστοιχη ανάγκη για μουσική.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL