Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Στην κατασκευή πλοίου τροφοδοσίας lng προχωρά η ΔΕΠΑ

Συμφωνία χρηματοδότησης από ΕΤΕπ με έως 20 εκατ. ευρώ - Ένα σημαντικό έργο που θα "κληρονομήσει" ο νέος ιδιοκτήτης της επιχείρησης, δεδομένου ότι "τρέχουν" ήδη οι διαγωνισμοί για την πώληση τόσο της εμπορίας όσο και των υποδομών

Για μια ακόμη φορά πρωτοπορεί η ΔΕΠΑ προχωρώντας στην κατασκευή του πρώτου πλοίου τροφοδοσίας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) για ναυτιλιακή χρήση στην ανατολική Μεσόγειο, άλλο ένα σημαντικό έργο που θα “κληρονομήσει” ο νέος ιδιοκτήτης της επιχείρησης, δεδομένου ότι “τρέχουν” ήδη οι διαγωνισμοί για την πώληση τόσο της εμπορίας όσο και των υποδομών.

Σε αυτό το πλαίσιο, υπεγράφη συμφωνία μεταξύ ΔΕΠΑ και Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για τη χρηματοδότηση με ποσό έως 20 εκατ ευρώ, για την κατασκευή του νέου πλοίου τροφοδοσίας LNG για ναυτιλιακή χρήση (LNG bunkering vessel) στην Ελλάδα, που θα έχει έδρα τον Πειραιά.

Πρόκειται για ένα πλοίο χωρητικότητας 3.000 κυβικών μέτρων υγροποιημένου φυσικού αερίου, το πρώτο αυτού του είδους στην Ελλάδα και στην ανατολική Μεσόγειο, το οποίο θα τροφοδοτείται από τη Ρεβυθούσα και θα ανεφοδιάζει πλοία τόσο στον Πειραιά όσο και σε άλλα λιμάνια της Ελλάδας και της ευρύτερης περιοχής, υποστηρίζοντας στην πράξη τη μετάβαση της ναυτιλίας σε πιο φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα, όπως επιτάσσουν οι νέοι, αυστηρότεροι διεθνείς κανονισμοί.

Η δανειακή σύμβαση έχει την εγγύηση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Στρατηγικών Επενδύσεων - EFSI / Juncker Plan) και θα καλύπτει το 50% του κόστους κατασκευής του πλοίου. Για τη ναυπήγηση του πλοίου η ΔΕΠΑ έχει εξασφαλίσει επιπλέον 8,9 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος BlueHubs που συντονίζει, με στόχο την επέκταση του υγροποιημένου φυσικού αερίου στις θαλάσσιες μεταφορές της ανατολικής Μεσογείου.

Στην επέκταση της χρήσης του υγροποιημένου φυσικού αερίου στη ναυτιλία της ανατολικής Μεσογείου, δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη και αποτελεσματική εφοδιαστική αλυσίδα LNG, αναφέρθηκαν οι επικεφαλής της επιχείρησης, τονίζοντας παράλληλα την προστασία του περιβάλλοντος, καθώς πρόκειται για μια “πράσινη” επένδυση που ανοίγει τον δρόμο για πιο “καθαρές” και ανταγωνιστικές θαλάσσιες μεταφορές στην ευρύτερη περιοχή, καθώς και τη στήριξη της ναυτιλίας και των ελληνικών λιμανιών.

Από πλευράς ΕΤΕπ επισημάνθηκε η σημασία του έργου, που θα προσφέρει ένα εναλλακτικό καύσιμο για τα πλοία στο Αιγαίο και στην ανατολική Μεσόγειο.

 

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Η κατάντια της Προανακριτικής

Η πλειοψηφία της Προανακριτικής, εγκαταλείποντας κάθε πρόσχημα, θα επιχειρήσει σήμερα να αποκαλύψει την ταυτότητα των μαρτύρων δημοσίου συμφέροντος της υπόθεσης Novartis. Οι μάρτυρες αυτοί έχουν καταθέσει για χρηματισμό πολιτικών προσώπων.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο
Όλες οι Ειδήσεις