Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
18.9°C21.9°C
2 BF 46%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
15.2°C19.9°C
2 BF 43%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
16.0°C20.4°C
2 BF 71%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.3°C21.9°C
3 BF 59%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
19 °C
18.4°C18.9°C
2 BF 42%
Μέτωπο ενάντια στην ακύρωση υπογειοποίησης του σιδηρόδρομου
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Μέτωπο ενάντια στην ακύρωση υπογειοποίησης του σιδηρόδρομου

Μπλόκο στην απόφαση της κυβέρνησης να ακυρώσει την υπογειοποίηση του σιδηρόδρομου στην Πάτρα και να δρομολογήσει την επίγεια χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής, «κόβοντας» την πόλη στα δύο, φαίνεται να ορθώνει σύσσωμη η δημοτική αρχή Πάτρας και η τοπική κοινωνία. Παρέμβαση Χρ. Σπίρτζη στην υπόθεση, που απέστειλε χθες όλες τις μελέτες του έργου ως απάντηση στις αιτιάσεις του υπουργού Μεταφορών Κ. Καραμανλή και του "γαλάζιου" περιφερειάρχη Δυτ. Ελλάδας Νεκτάριου Φαρμάκη ότι δεν είχαν εκπονηθεί οι σχετικές μελέτες.

Ο Δήμος Πατρέων μαζί με κατοίκους και τοπικούς φορείς της Πάτρας πραγματοποίησαν το Σάββατο 3 Μαΐου διαμαρτυρία στον σταθμό προαστιακού στο Ρίο, προκειμένου να καταγγείλουν την αιφνιδιαστική ενέργεια της κυβέρνησης να εκκινήσει τη διαδικασία για επιφανειακή διέλευση του τρένου από το Ρίο έως το Κέντρο της Πάτρας (οδό Κανελλοπούλου), ενεργοποιώντας την εργολαβία που είχε ακυρωθεί. Όλες οι εργασίες εντάσσονται στην ολοκλήρωση του περίφημου έργου σύγχρονης διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής, που θα ενώσει και πάλι την Πάτρα με την Αθήνα και το εθνικό δίκτυο της χώρας.

Ο υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής είχε από την πρώτη στιγμή ταχθεί κατά της πλήρους υπογειοποίησης χαρακτηρίζοντας το έργο ως «φαραωνικό», σε αντίθεση με την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, που είχε προβλέψει πως, η υπογειοποίηση θα κάλυπτε τμήμα 6,5 χιλιομέτρων, από τον σταθμό του Ρίου μέχρι το κέντρο της Πάτρας, στον σταθμό του Αγίου Διονυσίου, εξυπηρετώντας τη διέλευση του σιδηρόδρομου μέσα από την πόλη, χωρίς κανένα τμήμα ανοιχτού ορύγματος και με δημιουργία χώρων πρασίνου στην επιφάνεια.

Εντούτοις, στις αρχές Απριλίου, ο ΟΣΕ προχώρησε στην απόδοση του τμήματος Ρίο - Κανελλοπούλου στην ΕΡΓΟΣΕ για την εκτέλεση εργασιών αναβάθμισης της γραμμής, προκαλώντας την αντίδραση του δήμου και τοπικών φορέων, που έκαναν λόγο για ύπουλη προσπάθεια να εγκαταλειφθεί το σχέδιο υπογειοποίησης. Το ίδιο κατήγγειλαν και κατά τη διαμαρτυρία της Κυριακής, όπου ο δήμαρχος Πατρέων Κ. Πελετίδης προειδοποίησε ότι η δημοτική αρχή θα εμποδίσει την έναρξη των εργασιών.

Χθες στην υπόθεση παρενέβη και ο πρώην υπουργός Χρ. Σπίρτζης, ο οποίος δημοσιοποίησε την τεχνική μελέτη και τη μελέτη κόστους-οφέλους του έργου υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής Ρίο - Αγ. Διονύσιος, απαντώντας στις αιτιάσεις της Ν.Δ. για ανυπαρξία μελετών και δηλώνοντας χαρακτηριστικά πως «τα ψέματα της Ν.Δ. και η λάσπη έχουν κοντά ποδάρια».

Γιώργος Ρώρος, επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Ώρα Πατρών»: Η Πάτρα θα διεκδικήσει δυναμικά όσα της αξίζουν

«Το πάγωμα όλων των μεγάλων έργων που σχετίζονται με την αχαϊκή πρωτεύουσα έχουν έναν κοινό παρονομαστή: την προσπάθεια εξυπηρέτησης μεγάλων συμφερόντων μέσα από την υιοθέτηση πολιτικών για λίγους. Η υπογειοποίηση του τρένου αποτέλεσε για πολλά χρόνια ένα αίτημα των κατοίκων, των φορέων και του δήμου που βρήκε ευήκοα ώτα και δρομολογήθηκε χωρίς να αποτελεί πρωταρχικό κριτήριο το κόστος, αλλά η χωρίς προβλήματα ένταξη του έργου σε έναν συνολικό σχεδιασμό. Η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Αθήνα - Πάτρα και Πάτρα - Γιάννενα, τα 'παγωμένα', πλέον, έργα κατασκευής της Πατρών - Πύργου, η απόδοση του θαλάσσιου μετώπου και δεκάδων στρεμμάτων δημόσιας έκτασης, όπως το πλατανόδασος του Καστελλόκαμπου, και η ανάπλαση, αρχικά, των βόρειων περιοχών της Πάτρας μέσα από την απόδοση των ελεύθερων τμημάτων της σιδηροδρομικής γραμμής ήταν έργα που θα έθεταν ξανά την Πάτρα σε αναπτυξιακή τροχιά. Δυστυχώς, κάποιοι υπουργοί δεν τόλμησαν να έρθουν ποτέ στην Πάτρα να εξηγήσουν τα σχέδιά τους. Εάν υπάρχουν, με τις ενέργειές τους -για την ακρίβεια με την ακύρωση προηγούμενων ενεργειών- θέτουν την Πάτρα ξανά στο περιθώριο, στην απομόνωση και την υπανάπτυξη. Όσο κι αν προσπαθούν κάποιοι να καλλιεργήσουν κλίμα αδρανοποίησης μέσα από έωλα επιχειρήματα περί ανυπαρξίας μελετών ή χρηματοδοτήσεων, η πραγματικότητα τους διαψεύδει συνεχώς. Η Πάτρα δεν θα μείνει απαθής. Θα διεκδικήσει δυναμικά όσα της αξίζουν. Ιδού η Πάτρα, ιδού και το πήδημα!».

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL