Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.2°C21.2°C
3 BF 71%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ασθενής ομίχλη
17 °C
13.6°C19.4°C
2 BF 78%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
17.7°C19.4°C
3 BF 67%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
25 °C
22.7°C24.8°C
6 BF 33%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
16.8°C18.5°C
0 BF 82%
Δύσκολα θα επιτευχθεί ο στόχος των 1.000 λεωφορείων σε κυκλοφορία
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Δύσκολα θα επιτευχθεί ο στόχος των 1.000 λεωφορείων σε κυκλοφορία

Έντονο προβληματισμό για την επιτυχία εφαρμογής των μέτρων που έθεσε το υπουργείο Μεταφορών για την κυκλοφορία των Μέσων Μεταφοράς από τις 4 Μαΐου εκφράζουν οι εργαζόμενοι, ειδικά στα λεωφορεία και τον ηλεκτρικό, καθώς δεν επαρκούν ο στόλος και το το προσωπικό για να εφαρμοστούν. Αντίθετα, πιο αισιόδοξοι για τον βαθμό εφαρμογής εμφανίζονται οι εργαζόμενοι στο μετρό.

Ανεπαρκής αριθμός λόγω παλαιότητας

«Πολύ δύσκολα θα επιτευχθεί ο στόχος να κυκλοφορήσουν 1.000 λεωφορεία και τρόλεϊ προκειμένου να διασφαλιστούν πυκνότερα δρομολόγια και να μην συνωστίζονται οι επιβάτες» επισημαίνει ο γεν. γραμματέας του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ κ. Λεωνίδας Σκούλος. Ο λόγος είναι «ο ανεπαρκής αριθμός λεωφορείων που μπορούν να τεθούν σε κυκλοφορία (σήμερα στα 550) εξαιτίας της παλαιότητας, τεχνικών προβλημάτων, έλλειψης ανταλλακτικών και συντήρησης, ενώ πρόβλημα τίθεται και με τις ελλείψεις σε προσωπικό». Ειδικά στο τμήμα του προσωπικού, ο κ. Σκούλος δηλώνει αντίθετος με το μέτρο της ανάκλησης των αδειών ειδικού σκοπού, καθώς, όπως λέει, «έχουν και οι εργαζόμενοι παιδιά και ευπαθείς ομάδες στην οικογένειά τους και υπάρχει σοβαρό ζήτημα για το ποιος θα κρατάει τα παιδιά τους».

Κανένας ελεγκτικός μηχανισμός για μάσκα και συνωστισμό

Κρίσιμο ζήτημα, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του συνδικάτου, είναι και «η εφαρμογή περιορισμού του 50% της χωρητικότητας στα λεωφορεία, καθώς, αν αυξηθεί η επιβατική κυκλοφορία, όπως αναμένεται, με δεδομένο τον ανεπαρκή αριθμό του στόλου, θα αντιμετωπίσουμε πρόβλημα εντός των λεωφορείων. Από την άλλη, δεν υπάρχει, όπως και σήμερα, κάποιος ελεγκτικός μηχανισμός για να τηρηθεί το μέτρο των αποστάσεων και της χωρητικότητας, τον οποίο έλεγχο δεν είναι σε θέση να διεκπεραιώσουν οι οδηγοί. Το ίδιο ισχύει και για τον έλεγχο της χρήσης μάσκας, ενώ δεν έχει ικανοποιηθεί ακόμη το αίτημά μας για την εφαρμογή ειδικού διαχωριστικού στις καμπίνες των οδηγών, προκειμένου να είναι πλήρως προστατευμένοι», καταλήγει.

Να θυμίσουμε πως για την ανεπάρκεια του στόλου λεωφορείων, πριν από λίγες μέρες, η αναπληρώτρια τομεάρχης Μεταφορών ΣΥΡΙΖΑ Π. Πέρκα είχε εγκαλέσει τον υπουργό Μεταφορών Κ. Καραμανλή, ο οποίος με την ανάληψη των καθηκόντων του ανέστειλε εν συνόλω την με αριθμό 5/2019 διακήρυξη για την προμήθεια, επισκευή και συντήρηση 750 λεωφορείων, με αφορμή την ανάγκη τροποποίησης επιμέρους όρων της προκήρυξης. Γεγονός που έχει προκαλέσει σοβαρές καθυστερήσεις στην ανανέωση του στόλου.

Εφικτός ο στόχος των 6 λεπτών στο μετρό

Αντίθετα, πιο αισιόδοξος δηλώνει ο πρόεδρος των εργαζομένων του μετρό (ΣΕΛΜΑ) κ. Σπύρος Ρεβύθης, σημειώνοντας «ότι ο στόχος των 6 λεπτών (από 7,5 που είναι σήμερα) της συχνότητας των συρμών φαίνεται ότι είναι εφικτός, αρκεί όμως να το δούμε στην πράξη. Κάθε μέρα θα ελέγχουμε την εφαρμογή των μέτρων, προς το παρόν φαίνεται να υπάρχει προστατευτικός εξοπλισμός για τους εργαζόμενους, καθώς και προσωπικό που θα ελέγχει την εφαρμογή των μέτρων στους σταθμούς». Πάντως, όπως και ο συνάδελφός του στα λεωφορεία, αντιτίθεται «στην άρση των αδειών ειδικού σκοπού, καθώς εργαζόμενοι είναι οι ίδιοι ευπαθείς ή έχουν παιδιά και αντιμετωπίζουν σοβαρό ζήτημα να επιστρέψουν. Ευελπιστούμε πως η διοίκηση θα δείξει κατανόηση κατά περίπτωση και δεν θα εξαναγκάσει εργαζόμενους να γυρίσουν».

Πρόβλημα με τους συρμούς του ΗΣΑΠ

Εκεί πάντως που αναμένεται να δημιουργηθεί πρόβλημα, αναφέρει ο κ. Ρεβύθης, είναι «με τη συχνότητα των συρμών του ΗΣΑΠ, οι οποίοι δεν επαρκούν και αντιμετωπίζουν σοβαρά τεχνικά ζητήματα λόγω παλαιότητας και ανεπαρκούς συντήρησης».

Την ίδια στιγμή, να θυμίσουμε, στα χαρτιά παραμένει η αναβάθμιση των συρμών του ΗΣΑΠ, προϋπολογισμού 75 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τις εξαγγελίες Καραμανλή.

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL