Live τώρα    
19°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
19 °C
17.5°C20.8°C
4 BF 55%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αραιές νεφώσεις
19 °C
15.9°C20.0°C
3 BF 46%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
17 °C
16.6°C19.3°C
2 BF 66%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.3°C21.4°C
3 BF 63%
ΛΑΡΙΣΑ
Αραιές νεφώσεις
14 °C
13.9°C17.4°C
5 BF 72%
Νέα "προίκα" 750 εκατ. ευρώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το Ελληνικό Δημόσιο
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Νέα "προίκα" 750 εκατ. ευρώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το Ελληνικό Δημόσιο

Νέα “προίκα” στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ 750 εκατ. ευρώ για τα επόμενα 10+5 χρόνια χορηγεί το Ελληνικό Δημόσιο, μετά τη χθεσινή υπογραφή Μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του υπουργού Μεταφορών Αχ. Καραμανλή και της ιταλικών πλέον συμφερόντων εταιρείας.

Πρόκειται για τη συνέχιση της ετήσιας οικονομικής αποζημίωσης 50 εκατ. ευρώ για να εκτελεί δρομολόγια στις λεγόμενες άγονες σιδηροδρομικές γραμμές (εκτέλεση υπηρεσιών ΥΔΥ - Υποχρέωση Δημόσιας Υπηρεσίας), μόνο που αυτή τη φορά τριπλασιάζεται ο χρόνος που θα λαμβάνει την χορηγία του ελληνικού κράτους, καθώς η προηγούμενη σύμβαση όριζε την πενταετία (έως το 2020). Έτσι, πλέον με την υπογραφή του Μνημονίου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ γίνεται ο απόλυτος κυρίαρχος για τα επόμενα 15χρόνια στις σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές, μια και θα εξακολουθήσει να είναι η μοναδική εταιρεία που, προσφέρει επιβατικές μεταφορές στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Το νέο στοιχείο στη συμφωνία σε σχέση με το παρελθόν, όπως δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών, είναι η υποχρέωση από την πλευρά των Ιταλών ιδιοκτητών της Ferrovie dello Stato Italiane για επενδύσεις ύψους 2,2 με 2,5 δισ. ευρώ μέσα στα επόμενα 9 χρόνια.

Πρόκειται για επενδύσεις σε νέα τρένα, μεταξύ των οποίων και τα σύγχρονα υβριδικά τρένα που κατασκευάζει ο ιταλικός όμιλος, τα οποία θα κινούνται και με τις δύο μορφές ενέργειας (πετρέλαιο και ηλεκτρικό ρεύμα), μισθώσεις τροχαίου υλικού, επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, καθώς και επενδύσεις και μισθώσεις σιδηροδρομικών εγκαταστάσεων και ακινήτων. Αξίζει να σημειώσουμε, πως, σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού, τα υβριδικά τρένα "θα χρησιμοποιηθούν σε συνδέσεις όπου το δίκτυο δεν είναι πλήρως ηλεκτροδοτημένο, με αποτέλεσμα να βελτιωθεί σημαντικά η παρεχόμενη υπηρεσία, αφού δεν θα απαιτείται η αλλαγή μηχανών έλξης".

Σύμφωνα δε με τον Φίλιππο Τσαλίδη, διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, "η άφιξη των υβριδικών τρένων αναμένεται στα τέλη του 2022 με 2023 και δεδομένου ότι αυτά τα σύγχρονα τρένα θα έρθουν και θα συντηρούνται στην Ελλάδα, είναι προτεραιότητα οι επενδύσεις στα μηχανοστάσια της ΕΕΣΣΤΥ" (σ.σ.: έχει εξαγοραστεί επίσης από τους Ιταλούς της Ferrovie dello Stato Italiane).

Η άφιξη πάντως των υβριδικών νέων τρένων προδιαθέτει αρνητικά για την προοπτική ολοκλήρωσης της ηλεκτροκίνησης στον ελληνικό σιδηρόδρομο, ο οποίος διαθέτει μόλις στο 50% του ενεργού δικτύου του τη σύγχρονη αυτή μορφή κίνησης.

Σημειωτέον, ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενημέρωσε πως, πλην των υβριδικών τρένων το δεύτερο εξάμηνο του 2020 αναμένονται τα 5 πρώτα νέα τρένα εκ των πλήρως ανακαινισμένων, τα οποία ετοιμάζει αυτή την περίοδο η εταιρεία.

Στην υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας παραβρέθηκαν ο πρέσβης της Ιταλίας Luigi Marras, καθώς και ο εκπρόσωπος του μετόχου και προέδρου του Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Maurizio Capotorto, αρμόδιος για τις θυγατρικές του μετόχου στο εξωτερικό.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL