Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Με "χάρτη μωρών" η κράτηση θέσεων στην Japan Airlines!

Η ιαπωνική εταιρεία βοηθά τους επιβάτες της να κάθονται μακριά από βρέφη που κλαίνε...

Η είδηση έκανε το γύρο του κόσμου προκαλώντας ποικίλα σχόλια. Άλλοι μίλησαν για «πολύ ιαπωνικό τρόπο» να διευθετείς ένα θέμα, άλλοι έκαναν λόγο για πρακτική διακρίσεων, κι άλλοι βεβαίως χαιρέτισαν και επικρότησαν. Πάντως, η ιαπωνική αεροπορική εταιρία Japan Airlines (JAL) μια από τις μεγαλύτερες του κόσμου και μεταξύ αυτών με το πυκνότερο δίκτυο διεθνών και εσωτερικών πτήσεων, φαίνεται πως έκανε την αρχή.

Η εταιρεία δίνει πλέον τη δυνατότητα στους επιβάτες της να επιλέξουν τις θέσεις τους στο αεροσκάφος μακριά από βρέφη και νήπια που με το κλάμα τους, ή γενικότερα την παιδική ανησυχία τους, θα μπορούσαν να διαταράξουν την ηρεμία τους στη διάρκεια μιας πτήσης. Σημειωτέον, ότι η είδηση ήταν χθες η πιο «πολυδιαβασμένη» στο site του BBC εν μέσω συνεχούς ροής για τα τεκταινόμενα στο Brexit και τις εξελίξεις γύρω από το θέμα της παραπομπής Τραμπ.

Ουσιαστικά, πρόκειται για μια νέα λειτουργία στο σύστημα κράτησης θέσεων της Japan Airlines, που ενημερώνει τους επιβάτες με εικονίδια για τις θέσεις όπου κάθονται παιδιά κάτω των δύο ετών. Συγκεκριμένα, όταν επιβάτες με παιδιά βρεφικής ή νηπιακής ηλικίας κάνουν κράτηση των θέσεών τους, αυτόματα ένα εικονίδιο με τη μορφή παιδιού εμφανίζεται στις αντίστοιχες θέσεις ενημερώνοντας τους άλλους επιβάτες, που επιθυμούν να επιλέξουν θέσεις μακριά από τους μικρούς -εν δυνάμει- «ενοχλητικούς» συνεπιβάτες τους.

Χωρίς εγγύηση

Η εταιρεία έσπευσε αμέσως να διευκρινίσει ότι η νέα λειτουργία στο σύστημα κράτησης θέσεων δεν εγγυάται ότι οι επιβάτες μιας πτήσης δεν θα ενοχληθούν από κάποιο μωρό που κλαίει μέσα στο αεροπλάνο. Η λειτουργία δεν θα είναι διαθέσιμη αν κάποιος κάνει κράτηση της θέσης του μέσα από άλλο site, αν είναι μέλος τουριστικού γκρουπ ή αν υπάρξει αλλαγή τις τελευταίας στιγμής όσον αφορά στις θέσεις και στον αριθμό των επιβατών. Τουλάχιστον μια ακόμη ιαπωνική αεροπορική εταιρεία, η All Nippon Airways, εφαρμόζει το ίδιο σύστημα ενημερώνοντας, όχι όμως συστηματικά, τους επιβάτες της για το πού κάθονται παιδιά στις πτήσεις της.

Όπως εύστοχα παρατηρεί ο “Guardian”, η JAL και γενικότερα οι αεροπορικές εταιρείες δεν έχουν ακόμη κατορθώσει να δημιουργήσουν ένα ανάλογο σύστημα πρόβλεψης αποφυγής επιβατών που ροχαλίζουν ή τοποθετούν τα καθίσματά τους στη θέση της πλήρους ανάκλισης στη διάρκεια των πτήσεων στριμώχνοντας απελπιστικά όσους είχαν την ατυχία να κάθονται στην πίσω σειρά.

Η είδηση προκάλεσε υπερδραστηριότητα σχολιασμού στα social media, με ορισμένους να επαινούν την JAL και άλλους να εκφράζουν τη δυσφορία τους, προτείνοντας μάλιστα άλλες, πιο εύκολες και δραστικές λύσεις, όπως, για παράδειγμα, τα ακουστικά με λειτουργία ακύρωσης θορύβου τα οποία γίνονται όλο και πιο δημοφιλή τον τελευταίο καιρό στους χρήστες κινητών τηλεφώνων και φορητών συσκευών ήχου. «Δεν καταλαβαίνω τους ανθρώπους που διαμαρτύρονται για τα μωρά που κλαίνε στα αεροπλάνα. Εγώ απλώς βάζω τα ακουστικά μου και δεν ακούω τίποτε», έγραψε ένας χρήστης του Twitter.

Άλλοι πάντως ήταν πιο επιθετικοί, υπονοώντας ότι η «επιλογή αποφυγής μωρών» της JAL αντανακλά την αυξανόμενη έλλειψη ανεκτικότητας και την αποξένωση μεταξύ των ανθρώπων. «Είναι απλώς μωρά όπως ήμασταν κι εμείς κάποτε. Πρέπει να μάθουμε να ζούμε με ανεκτικότητα, διαφορετικά θα χρειαζόμαστε από ένα χάρτη κάθε φορά στο αεροπλάνο, που θα μας δείχνει που κάθονται οι ενοχλητικοί πολυλογάδες, αυτοί που μυρίζει η αναπνοή τους, οι μεθυσμένοι και οι κλανιάρηδες», έγραψε χαρακτηριστικά ο χρήστης G. Sundar.

 

Δείτε όλα τα σχόλια