Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

"Η κόκκινη Ρόζα"

Αν και σήμερα πολλοί θυμούνται τη Ρόζα Λούξεμπουργκ ως μαρξίστρια-επαναστάτρια, εκείνη πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της στο Γερμανικό Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα ( SPD ). Ποια ήταν η...

Επιστολή στη Ρόζα Λούξεμπουργκ

Ρόζα! Σε ξέρω από παιδί. Τώρα πια έχω τα διπλάσια χρόνια από σένα όταν σε χτύπησαν μέχρι θανάτου τον Ιανουάριο 1919, λίγες εβδομάδες αφότου μαζί με τον Κάρλ Λίμπκνεχτ ιδρύσατε το Γερμανικό...

Φωτογραφίες-σοκ

Η Ζενβιέβ Σερρώ, στο βιβλίο της περί Μπρεχτ, ανακαλεί εκείνη τη φωτογραφία του Match , όπου βλέπουμε μια σκηνή εκτέλεσης Γουατεμαλέζων κομμουνιστών· παρατηρεί, σωστά, πως δεν είναι αυτή καθεαυτή...

Είμαστε όλοι τρολ

Του Richard Seymour 1 Είμαστε όλοι trolls. Όπως μας θυμίζει ο David Cameron, αυτό είναι κάτι που κάνουμε όλοι μαζί. Το Διαδίκτυο, και ιδιαίτερα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μπορεί να...

Louis Marin (1931-1992)

Ο 17ος αιώνας υπήρξε, από πολλές απόψεις, η περίοδος που καθόρισε την πορεία της ευρωπαϊκής ιστορίας προς τη νεωτερικότητα· είναι ο αιώνας της απόλυτης μοναρχίας, της οργάνωσης του κράτους, αλλά...

YOLO!

Το 2013 ο Τέρι Γκίλιαμ γύρισε μια ταινία που πήγε άπατη, το «Θεώρημα Μηδέν». Ωστόσο, για τους γνωρίζοντες η ταινία είναι ένα κινηματογραφικό διαμάντι, που μαζί με τους «12 πιθήκους» ολοκληρώνει τη...

Μια περιήγηση στις λέξεις του 2016

Για έκτη χρονιά φέτος, η στήλη θα ενδώσει στο έθιμο των ημερών, κι έτσι το σημερινό άρθρο θα έχει χαρακτήρα ανασκόπησης. Θα επιχειρήσουμε να καταγράψουμε τις λέξεις της χρονιάς , μ’ άλλα λόγια...

Πώς διαβάζουμε έναν πίνακα;

Louis Marin Μετάφραση: Αλέξανδρος Δασκαλάκης (Απόσπασμα από το άρθρο που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Noroit, το 1969) Αυτή η παρουσίαση έχει δύο στόχους· να δώσει τα στοιχεία που...

H πλάνη της μετα-αλήθειας

Των Rune Møller Stahl και Bue Rübner Hansen* από το περιοδικό Jacobin (14/12/2016)   Η πίστη των φιλελευθέρων στην ικανότητά τους να κυβερνούν αποτελεσματικά δεν στηριζόταν ποτέ...

«Ο αγών δεν επεράνθη, μην δεχθείτε ήθη ξένα»

Η «σύγκρουση των πολιτισμών» έχει νόημα μόνον ως θέαμα, προϋποθέτει συνεπώς τη μετατροπή του πολιτισμού στο θέαμά του – είτε πρόκειται για τον υλικό πολιτισμό είτε, στο άλλο άκρο του φάσματος, για...

Η σταυροφορία των παιδιών

Χίλια εννιακόσια τριάντα εννέα: έγινε μακελειό στην Πολωνία κι υψώθηκαν ερείπια ωραία… Καμιά ώς εδώ δεν έχει αγωνία   το έργο: Χήρες είχαν απομείνει κι εκεί οι γυναίκες… Και...