Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

1917-2017: Ένας εορτασμός ενοχλητικός για τη ρωσική εξουσία

Η σημερινή εξουσία δεν αποφασίζει ούτε να σβήσει τη μνήμη της επανάστασης ούτε να τη γιορτάσει ως επανάσταση. Προσπαθεί να ενοποιήσει πολλά ιστορικά γεγονότα μήπως και κατορθώσει να εξασφαλίσει μεγαλύτερη κοινωνική υποστήριξη.

Quid juris?

Ο εβραϊκής καταγωγής Μαϊμόν γεννήθηκε το 1753 στη Λιθουανία, η οποία εκείνη την εποχή ανήκε στο βασίλειο της Πολωνίας. Η μητρική του γλώσσα ήταν τα Γίντις και από μικρός αφοσιώθηκε στη μελέτη της Βίβλου, του Ταλμούδ, αλλά και της Καμπάλα.

Ένα συνέδριο για την ιστορία της εργασίας

Το συνέδριο θα ολοκληρωθεί με μία στρογγυλή τράπεζα, με τη συμμετοχή ιστορικών, οικονομολόγων και κοινωνιολόγων, που θα συζητήσει τους τρόπους με τους οποίους οι κοινωνικές επιστήμες προσεγγίζουν τους μετασχηματισμούς της εργασίας.

Η αναγέννηση των εγκαταλελειμμένων περιοχών της Δανίας

Οι περιθωριοποιημένες περιφέρειες έχουν υψηλό αναπτυξιακό δυναμικό. Αποφυγή της κυκλοφοριακής συμφόρησης των μεγάλων αστικών κέντρων, φθηνά ενοίκια, στενή συνεργασία των δομών, εγγύτητα με τη φύση: όλα αυτά αποτελούν ατού για όσους θέλουν να καινοτομήσουν επενδύοντας στον τουρισμό, στη γεωργία ή στις νέες τεχνολογίες.

Η εποχή των επαναστάσεων

Η μορφή που λαμβάνει η γενική βούληση του λαού είναι η συντακτική εξουσία. Η συντακτική εξουσία είναι η ανώτερη εξουσία στην οποία υπάγονται όλες οι υπόλοιπες. Κι αυτό γιατί ο λαός έχει δικαιώματα κι όχι καθήκοντα. Το βασικό (φυσικό) δικαίωμα ενός λαού είναι η άσκηση της βούλησής του, από την οποία δεν μπορεί να παραιτηθεί, γιατί τότε παύει να ’ναι λαός, χάνει την πολιτική του υπόσταση και γίνεται μια μάζα δούλων.

Η μετάβαση από τη μοντέρνα στη σύγχρονη τέχνη - και πάλι πίσω

Πόσοι άραγε επαγγελματικοί κλάδοι έχουν τύχει ανάλογης προσοχής από την κοινωνιολογία, όση αυτοί που σχετίζονται με την τέχνη και τα έργα της; Αλλά έχουμε το «δικαίωμα» να κάνουμε λόγο για «επαγγελματικούς» κλάδους ή για περί την τέχνη «επιτηδεύματα»; Συχνότερα τούτοι οι όροι απαλείφονται και εξολισθαίνουν σε ό,τι ονομάζεται «κόσμος της τέχνης»

Μόναχο, 20 Φεβρουαρίου 1951, όπως Δουβλίνο;

Το Περιστέρια στη χλόη είναι ένα μοντέρνο μυθιστόρημα έντονα επηρεασμένο από τον Τζόυς και ειδικά τον Οδυσσέα, αν και η βαριά «σκιά» του «ανθρώπου χωρίς ιδιότητες» του Μιούζιλ που είχε εκδοθεί λίγα χρόνια πρωτύτερα κάνει την εμφάνισή της σε συγγραφικούς σχολιασμούς και φιλοσοφικούς στοχασμούς που μια γραφή στη φιλοσοφία του Τζόις και του Φώκνερ θα είχε αποφύγει

Ο μελίρρυτος Ορφέας

Τον θάνατο του Δάφνη – σε μια ποιητική φόρμα που τείνει προς τη μουσική… Έτσι μετασχηματίζεται μετά τον διαχωρισμό η πρωταρχική σκηνή που έρχεται στο νου καθενός μας όταν μιλάμε για ποίηση-και-μουσική: η ιστορία του μελίρρυτου Ορφέα – και της Ευρυδίκης του, βέβαια. Πάνω σ’ αυτόν τον πρότυπο μετασχηματισμό, που λειτουργεί ως κάνναβος, θα αναπτύξω μια διαδοχή περαιτέρω μετασχηματισμών – και θα δούμε ποια θα είναι η έκβαση.

Σημειώσεις ενός μοναχικού κοσμοπολίτη

Αυτές περίπου τις σκέψεις κάνω κάθε φορά που έχω την τύχη να ανοίξω ένα ποιητικό βιβλίο του Γιώργου Βέη (τουλάχιστον από τη Χρυσαλλίδα στον πάγο, 1999 και ύστερα), αυτού του μοναχικού κοσμοπολίτη ακαταπόνητου ταξιδευτή, που ακόμα και εν κινήσει ευρισκόμενος δεν παύει να ταξιδεύει, όπως και όταν ταξιδεύοντας δεν παύει νοερά, σε άλλους τόπους, σε άλλες παραλλήλους να μετακινείται συγκρίνοντας, εμβαθύνοντας, στο νόημα της μοίρας του ανθρώπου και, όσο του επιτρέπει η ποιητική του φύση - ιδιότητα, φιλοσοφώντας.

Στη Μασσαλία

Άρχισε να θυμάται πώς είχαν χωρίσει. Αυτός είχε φύγει. Είχε φύγει γρήγορα, ξαφνικά, σαν να έτρεχε να γλυτώσει από κάτι. Θυμήθηκε το βλέμμα της απορίας που είχε η φίλη του όταν της είπε ότι φεύγει, χωρίς καμία εξήγηση.

Τα τεκμήρια της πατριωτικής ηθικής και το εαμικό αφήγημα

Μαζί με χρονολόγια, καταλόγους, ευρετήρια, ακόμα και γλωσσικές παρατηρήσεις, λαμβανομένης υπ’ όψιν της ακαταστασίας και της πολυμορφίας των εγγραφών, αφού ο Μπρουζιώτης, με μόλις επαρκή στοιχειώδη παιδεία, συχνά μπέρδευε την επίσημη καθαρεύουσα με την ομιλουμένη αλλά και την ιδιωματική της ιδιαίτερης πατρίδας του.

Το μεγάλο μας σπίτι

Πρόθεση και στόχος του Μεγάλου μας Σπιτιού είναι να αποτελέσει ένα χώρο υποδοχής, συναντήσεων και πρώιμης κοινωνικοποίησης.

Performance και ξερό ψωμί

Πρόσφατα κυκλοφόρησε, απευθείας σε αγγλική μετάφραση (εννοώ: πριν καν κυκλοφορήσει στα ελληνικά) ένα βιβλίο με ποιήματα νεότατων Ελλήνων ποιητών εμπνευσμένα από την οικονομική κρίση ή με θέμα τους...

V-Effekt

Σ’ αυτό το σύντομο δοκίμιο θ’ αποπειραθούμε να περιγράψουμε την τεχνική υποκριτικής που χρησιμοποιήθηκε στο γερμανικό θέατρο για να θέσει τον θεατή σε απόσταση από τα επί σκηνής δρώμενα. Στόχος...


Ραδιόφωνο