Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ένας μεγάλος έφυγε

Πέθανε σε ηλικία 86 ετών ο μεγάλος Άγγλος Θεατράνθρωπος Πήτερ Χωλλ. Γεννημένος στο Σάφολκ της Αγγλίας από μια ταπεινή οικογένεια, δεν είχε από μικρό παιδί άμεση επαφή με τον χώρο των τεχνών, αλλά...

Πορεία και προοπτικές

Το Θεατρικό Αναλόγιο συγκροτεί μια ολοκληρωμένη πρόταση για τη δεξίωση και προβολή του ελληνικού πολιτισμού, όπως αυτός αποτυπώνεται στη σύγχρονη, ανήσυχη και ανησυχούσα θεατρική γραφή, σε διαρκή συνομιλία με την αντίστοιχη παραγωγή στο εξωτερικό

Παραλειπόμενα, εμπειρίες και συμπεράσματα

Από τις διεθνείς παραγωγές, είχα γράψει για τον «Παίκτη» της Φολκσμπύνε σε σκηνοθεσία του Φράντ Κάστορφ, στις 23 Ιουλίου: «Αυτό το εντελές, αύταρκες έργο του Ντοστογιέφσκι, η σκηνοθεσία το παραγέμισε με τυχαία ριγμένα αποσπάσματα άλλων ντοστογιεφσκικών κειμένων, για χάρη ενός ρηχού, ευκαιριακού πολιτικού υπομνηματισμού

Το διαχρονικό μήνυμα των «Περσών» του Αισχύλου

Το καινούργιο που εισάγει ο Αισχύλος με τους «Πέρσες» είναι η τραγική συνείδηση, ως μοναδικός οδηγός πλεύσης μέσα στο πέλαγος του κοινωνικού και ιστορικού γίγνεσθαι, για να μην εξωκείλει άδοξα το σκάφος της δημοκρατικής Πόλεως

Τα πάντα ρει

«Η Γερμανία δεν πρόκειται ποτέ να ξεχάσει την προδοσία της Σερβίας. Όσο για τους ίδιους τους Σέρβους, καλό είναι να μην πολυεμπιστεύονται τους όψιμους φίλους τους, Αγγλογάλλους. Αργά ή γρήγορα θα διαπιστώσουν ποιοι, πράγματι, είναι».

Η «Ορέστεια» σήμερα

Η παράσταση που σκηνοθέτησε με την ομάδα Helter Scelter ο Θάνος Παπακωνσταντίνου (κίνηση Χαράς Κοτσάλη και Νάντιας Γώγουλου) στο «Ίδρυμα Κακογιάννη» είναι μια ελεύθερη απόδοση του «Αγαμέμνονα» του Αισχύλου

Στις ρίζες του γλωσσικού προβλήματος

Η διαμάχη για τη γλώσσα συνεχίστηκε σε σχετικά ηπιότερους τόνους μέχρι τα τέλη του δέκατου ένατου αιώνα, όταν φούντωσε πάλι με απίστευτο φανατισμό ένθεν κακείθεν λαβαίνοντας τη μορφή κοινωνικού - αν όχι εθνικού διχασμού. Πώς και γιατί συνέβη αυτό εκείνη ακριβώς την ιστορική στιγμή;